ønsker innspill om "nødvendig" størrelse på kinorom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ønsker innspill om "nødvendig" størrelse på kinorom

Hei

Har lest mye her på forumet nå om forskjellige løsninger, og må si at det er UTROLIG mye flinke folk her inne, og en ståpåvilje utav en annen verden!

Anyway, holder på å planlegge påbygg av hus med garasje og egen hjemmekino, men lurer på hvor stort det "MÅ" være, har i utgangspunktet sett for meg et rom med utvendige mål på 4*5 meter noe som i praksis vil si ca 3.5*4.5 meter, noe som kanskje er i minste laget?!? har mulighet for å ha det tekniske utstyret i naborommet.
    Påbygget kan muligens utvides noe dersom dere mener at jeg MÅ ha et større rom.
    Når det gjelder bruken av rommet så er det filmer, musikk og spilling som vil foregå og normalt sett aldri mer en 4-6 personer tilstede.

Så hva mener folket?
    vil ikke ha størst mulig kino bare for å ha den størst mulig om dere forstår, kommer heller ikke til å ha noe værsting utstyr i kino'en men vil nok gå for en 7.2 løsning og med prosjektor.
    Kunne forresten godt tenkt meg et buet lerret i størrelsesorden 120" (16/9)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel ingen fasit på dette, noen liker at rommet er relativt lite og andre liker større rom best.. Jeg faller nok mot sistnevnte, og ville ikke lagt et eget media/filmrom på 3.5m x 4.5m .. Men man må selvsagt bruke det man har, og dersom du ikke har mulighet for å benytte et større rom så får du bare sørge for å utnytte den plassen du har til det fulle..

Jeg holder på å lage et eget filmrom (for første gang), og det vil bli på rundt 24kvm, noe som jeg tror vil bli akkurat passe

Men når du vet hvor stor plass du har til rådighet, kan du finne mange eksempler på hvordan folk har utnyttet sine rom (i ca. samme størrelse) i bilder både her på forumet og via google. Er lett å finne inspirasjon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •