Rom til trommespilling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rom til trommespilling.

Hei dere. Jeg trenger litt hjelp her..obviously.

Jeg bor i et stort rekkehus på 200 kvm. På sørsiden har jeg vegg-i vegg nabo med bra lydisolasjon fra før av. Rommet jeg skal bruke er ca. 10 kvm, og det er en gang, og et rom imellom trommerommet og vegg-ivegg naboen. Rommet er mot en annen nabo 20 meter over hagen. Det er betonggulv og kjeller etasje. Jeg har to etasjer og ingen over/under meg. Jeg regner med jeg må isolere tak, og fire vegger. Det er et vindu der.
    Problemet mitt er at jeg leier huset av moren og faren min, som nekter permanent løsning med stenderverk osv. Jeg gir totalt blanke i estetikk, og vil gjøre det billigst mulig, med best mulig lydisolasjon. Jeg er grønn på hva som kan funke.

Broren min er snekker, og sier han kan hjelpe meg med å fikse rommet.
    Hvis dere legger all lydnerding, og perfeksjonering bak dere, er det noen mulighet for å finne en haug av gamle madrasser, eller noe tull for å mose opp langs veggen med teip elno, og at dette har noen som helst effekt? Jeg vil bare dempe lyd greit nok, uten å måtte tenke på naboer, samtidig som det er billig som fy.

Jeg må finne en annen løsning enn glava/rockwool, eller andre "dyre" løsninger som krever spiker/skruer osv. Brodern fikser jobben, men jeg må betale for materialer.

Vennligst gi saklig hjelp. Takk

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlw
    Hei dere. Jeg trenger litt hjelp her..obviously.

Jeg bor i et stort rekkehus på 200 kvm. På sørsiden har jeg vegg-i vegg nabo med bra lydisolasjon fra før av. Rommet jeg skal bruke er ca. 10 kvm, og det er en gang, og et rom imellom trommerommet og vegg-ivegg naboen. Rommet er mot en annen nabo 20 meter over hagen. Det er betonggulv og kjeller etasje. Jeg regner med jeg må isolere tak, og fire vegger. Det er et vindu der.
    Problemet mitt er at jeg leier huset av moren og faren min, som nekter permanent løsning med stenderverk osv. Jeg gir totalt blanke i estetikk, og vil gjøre det billigst mulig, med best mulig lydisolasjon. Jeg er grønn på hva som kan funke.

Broren min er snekker, og sier han kan hjelpe meg med å fikse rommet.
    Hvis dere legger all lydnerding, og perfeksjonering bak dere, er det noen mulighet for å finne en haug av gamle madrasser, eller noe tull for å mose opp langs veggen med teip elno, og at dette har noen som helst effekt? Jeg vil bare dempe lyd greit nok, uten å måtte tenke på naboer, samtidig som det er billig som fy.

Jeg må finne en annen løsning enn glava/rockwool, eller andre "dyre" løsninger som krever spiker/skruer osv. Brodern fikser jobben, men jeg må betale for materialer.

Vennligst gi saklig hjelp. Takk
    Det funker konge det... Ta noen gamle madrasser og sleng rundt overalt (fest det på en eller annen måte) også kan du om du også vil kjøpe biltema bil isolasjon (er noen svarte plater) som du kan feste utpå rundt madrassen om du vil ha alt enda litt bedre :P

Alt fungerer for å dempe lyd.. Puter, tepper, laken, dyner, madrasser..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raskt svar!

Så dette vil seriøst dempe lyden ja? Helt konge!
    Så kjøre eggekartonger utenpå eller?

Hvis noen har noen tips på hvor jeg kan finne gratis/billig/brukt skumgummi, eller andre billige, og anbefalte lydisolerende materialer; vennligst si ifra. Også hvis noen har noen tips på ikke-permanente festeteknikker av disse materialene.

Takk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •