Material spørsmål: Huntonitt veggplate jungelen forskjeller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Material spørsmål: Huntonitt veggplate jungelen forskjeller?

Har vert å sett litt på dette, og jaggu er det mye og velge i her, og så virker det jo som om de bytter navn hele tiden.

Så var det å vite hva som egentlig er forskjellen på de ulike.

Slik jeg forstår det finnes det i alle fall 2 typer utforming:

1 med litt mer appelsinhud overflate

og en type som ser litt malt ut, skyggepanel eller kostemalt.

Stemmer dette?

Så kommer spørsmålet , jeg ønsker å ha dem kostemalte, og jeg ønsker også å ikke ha enn v fas mellom skjøytene, jeg ønsker heller ikke ha enn perle staff, slik som royal har.

Jeg ønsker dett å slett at det skal gå inn i ett hakk, slik som det gjør på platene som heter tradisjon. Regner med man får tradisjon i både kostemalt og med appelsin overflaten?

Men når jeg ser i katalogen deres nå finner jeg ikke noe som hetter tradisjon lenger, har de byttet navn på dette? Legger med ett bilde som viser hvordan hakket mellom bordene skal være.

Er det tradisjon jeg skal bestille meg? Eller har de fått nytt navn?

Ser også at det står huntonitt veggpanel og mdf veggpanel? Hva er best av dette ? Og hva er forskjeller i praksis?

Ser på nettsidene til byggma så har ein to valg:

Byggma - Byggma.no - Huntonit - Innendørs produkter

Der kan man enten velge focus mdf veggplater, der finner man platene som feks tradisjon.

Så kan man gå videre på huntonitt veggplater, der heter det feks hunonitt skygge?

Hva er forskjellen på dette? Og hvilken skal jeg ha, når jeg ønsker å ha den kostemalt og ha innfasingen som tradisjon viser på bildet?

Blir jo gal av alle navnene og typene?

Hva er enn god pris pr stk foresten?

Hva bør enn plate koste, hva er enn god pris?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde slike med kun en fas i hver ende, de kaller det prosjektpanel. Mine var hvite med apelsinhud

Ta kontakt direkte med de eller et byggevarehus for pris.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du forvirrer deg selv unødig her! :-D
    Veggplater fåes kjøpt fra en håndfull leverandører, og produseres i huntonitt, mdf og spon.
    De leveres med profilering som etterligner de mest vanlige, tradisjonelle paneltypene, slik som faspanel, skyggepanel, perlestaff og møllerstue.
    I tilegg vil bredden på "bordene" kunne variere (eller antall bord pr plate)
    OG de kan fåes med forskjellige typer overflate/behandling.

Så det du vet er at du skal ha skyggepanel, du ønsker en overflate som ligner på kostemalt, og da får tilgjengelige farger, materialvalg, finish på overflaten og pris avgjøre hvilket fabrikat/leverandør du velger.
    Hva du ønsker å betale og hva du liker best kan nok ikke vi avgjøre :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt mdf plater i utførelsen "skrå skygge" og fargen "eggehvit" hos Maxbo for kr 159,- pr plate på tilbud (kr 110,- pr kvm). Jeg tror dette var en grei pris. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med "kostemalt" finnish, men det er i allefall ingen appelsinhud-struktur.. Jeg vil heller kalle det en "rullemalt finnish".. :-) Disse platene har vært veldig enkle å jobbe med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •