Akustikktiltak i praksis - invitasjon til demo - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Vi har da sett på Up hvordan man kan gjøre sånt, men da trenger du sikkert mer enn 10 ballonger...
    OK, har ikke sett det - mer info?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen fra Disney - er vel noen tusen ballonger som skal til .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Filmen fra Disney - er vel noen tusen ballonger som skal til .
    Aha - hadde man brukt hodet, så kunne man faktisk husket et det er en film som heter det ja!
    Den står på listen over filmer som skal sees.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    OK, har ikke sett det - mer info?
    Det er sant, du har jo ikke småbarn
    [YOUTUBE]pkqzFUhGPJg[/YOUTUBE]

Fantastisk bra film for øvrig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alle klare til kl. 18:00 i dag?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å ta med noe musikk som dere kjenner godt da!

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å ta med noe musikk som dere kjenner godt da!
    Jeg og Elemental er veldig klare ihvertfall Morten
    Håper bare at de siste "hendelsene" i Oslo ikke skaper for mye kaos i trafikken i dag.. Tar med en cd med litt diverse på..

Vi sees klokken 18
    Forresten - kunne du sendt meg telefonnummeret ditt på en PM så jeg evt kan få tak i deg hvis det skulle være noe vedr. å finne frem eller vi blir forsinket?

mvh
    Tor J.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Jeg og Elemental er veldig klare ihvertfall Morten
    Håper bare at de siste "hendelsene" i Oslo ikke skaper for mye kaos i trafikken i dag.. Tar med en cd med litt diverse på..

Vi sees klokken 18
    Forresten - kunne du sendt meg telefonnummeret ditt på en PM så jeg evt kan få tak i deg hvis det skulle være noe vedr. å finne frem eller vi blir forsinket?

mvh
    Tor J.
    Sendt nr., men kanskje litt sent ?

-Morten

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter spent på lytteinntrykk
    --
    Thorbjørn

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vel bekrefte at oppturen etter forrige besøk var formidabel. Lyden hos mor10 er så klokkeklar, uanstrengt og tvers igjennom avslørende at det er en fryd. Vel ingen stor fryd på dårlige innspillinger, det fikk vi også demonstrert i dag. Bassen er dyp, tørr og kontant, her er det ikke noe som blir stående å vibrere etter at elementene har stoppet. Rett og slett formidabelt. Jeg har hørt den forsiktige raslingen på Over En By ganske fint før, men ikke så uforstyrret, forsiktig og ren som her.

Temaet for kvelden var jo akustikk og demping. Jeg har jo jobbet litt med dette og kjenner teorien og prisnippene ganske godt, så på det feltet var det ikke så mye nytt, men det er jo artig å høre et rom (egentlig er det vel riktigere å si at man hører musikken og ikke rommet) som er såpass riktig som dette. Og at bassfellene gjør jobben er det ikke tvil om, selv om det kanskje rent visuelt minner litt om et lager...

Edit: Glemte jo helt å takke for at jeg fikk komme på besøk og for en hyggelig kveld men både kjente og mindre kjente fjes. Tipper vi kommer til å treffes igjen ved senere anledninger.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undertegnede vil på vegne av meg selv og Elemental Studios få takke Mor10 og de andre fremmøtte for en meget hyggelig kveld fyllt med god musikk, bra stemning og velsmakende bamsemums!

Det var meget lærerikt - har ikke tid til å skrive så mye nå så jeg kommer med ett mer utypende innlegg litt senere, men ingen tvil om at jeg veldig gjerne tar turen innom Morten igjen.

Takk for en hyggelig kveld, og regner med at jeg ser de fleste igjen ved en senere anledning også!

Mvh
    Tor J.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg kan vel bekrefte at oppturen etter forrige besøk var formidabel. Lyden hos mor10 er så klokkeklar, uanstrengt og tvers igjennom avslørende at det er en fryd. Vel ingen stor fryd på dårlige innspillinger, det fikk vi også demonstrert i dag. Bassen er dyp, tørr og kontant, her er det ikke noe som blir stående å vibrere etter at elementene har stoppet. Rett og slett formidabelt. Jeg har hørt den forsiktige raslingen på Over En By ganske fint før, men ikke så uforstyrret, forsiktig og ren som her.

Temaet for kvelden var jo akustikk og demping. Jeg har jo jobbet litt med dette og kjenner teorien og prisnippene ganske godt, så på det feltet var det ikke så mye nytt, men det er jo artig å høre et rom (egentlig er det vel riktigere å si at man hører musikken og ikke rommet) som er såpass riktig som dette. Og at bassfellene gjør jobben er det ikke tvil om, selv om det kanskje rent visuelt minner litt om et lager...

Edit: Glemte jo helt å takke for at jeg fikk komme på besøk og for en hyggelig kveld men både kjente og mindre kjente fjes. Tipper vi kommer til å treffes igjen ved senere anledninger.
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger, tols1 :-)

Endelig fikk du hørt anlegget slik det skal være....

Skal pakke inn boksene bak med noe molton eller lignende, så det blir svart der også. Ville bare vise de frem slik de står, med litt merkelig plassering.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Undertegnede vil på vegne av meg selv og Elemental Studios få takke Mor10 og de andre fremmøtte for en meget hyggelig kveld fyllt med god musikk, bra stemning og velsmakende bamsemums!

Det var meget lærerikt - har ikke tid til å skrive så mye nå så jeg kommer med ett mer utypende innlegg litt senere, men ingen tvil om at jeg veldig gjerne tar turen innom Morten igjen.

Takk for en hyggelig kveld, og regner med at jeg ser de fleste igjen ved en senere anledning også!

Mvh
    Tor J.
    Takk i like måte for en meget hyggelig kveld med hyggelige AVForum-mennesker.

Dessverre så blir dette siste akustikk-demonstrasjonen jeg kan invitere til her på AVForum, da det er stoppet av Lygren av kommersielle grunner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så blir dette siste akustikk-demonstrasjonen jeg kan invitere til her på AVForum, da det er stoppet av Lygren av kommersielle grunner.
    Stoppet fordi en gjeng entusiaster samles for å titte litt på en stabel høyballer og snakke/lære litt om akustikk? Er ikke dette bare flott da? Jeg vet du er forhandler, men hva er kommersielt med et sånt treff? Anses det som "snikreklame"?
    Du får heller sende meg en PM, hvis du ikke vil/kan ta det videre i tråden.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var dårlig synes jeg. Skulle ønske flere var som mor10 her og lot andre komme til sitt hjem for å høre skikkelig utstyr. Skulle ønske jeg kunne ha vært der jeg og. Flott tiltak og kudos til mor10

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er man nødt til å skille mellom privat og kommersielt. Slik er det bare og det er likt for alle.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Mor10, dette var utrolig unødvendig av deg å legge ut direkte i tråden, du har heller ikke tatt deg bryet med å svare på PMen jeg sendte deg vedrørende dette.

Når du tross alt selger denne type produkter, og det videre er slik at de som besøker deg i anledning disse akustikktiltakene gjengir at du selger varene på det åpne fora, er dette noe som gjør det svært vanskelig for oss å forsvare overfor øvrige annonsører.

Denne tråden ser vi ingen annen mulighet enn å stenge, noe som ikke hadde vært nødvendig om du hadde besvart henvendelsen på en fornuftig måte over PM. Vi er selvsagt ikke motstandere av at folk holder denne type akustikkdemoer, men er det kommersielt gjelder det andre spilleregler enn for private demoer som denne invitasjonen gir uttrykk for å være.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •