Tannoys kjellerprosjekt-ferdigstilt! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oddis-poddis
    du kan ikke ha større enn 16A uansett da vanlige stikkontakter kun er godkjent opp til 16A!
    så 20A er bare å glemme! da må du heller vurdere 2 kurser til anlegget. men 16A holder til middels anlegg uansett.
    Ok! Det var jeg ikke klar over! Da blir det 16 A...
    Tror uansett at ikke dette vil by på noen problemer...det er ikke så kraftige saker jeg har til rådighet...(men det kan jo seff. endre seg:twisted: )

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16A blir vel tingen da. Hvorfor ikke kline til med 2 kurser til anlegget, ja? Oppgraderingsspøkelset har en tendens til å finne veien ut til de fleste hjem med folk som er interesserte i Hi-Fi :P .

Takker for tipset, forresten .

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    16A blir vel tingen da. Hvorfor ikke kline til med 2 kurser til anlegget, ja? Oppgraderingsspøkelset har en tendens til å finne veien ut til de fleste hjem med folk som er interesserte i Hi-Fi :P .

Takker for tipset, forresten .
    Sant nok, men tror at 3500W holder hos meg...det er jo tross alt ganske mye...

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Idag kom forundringspakke fra Hong Kong(DXL).

Vedlegg 63647

1 stk HDMI kabel

Vedlegg 63648 Vedlegg 63650

1 stk optisk kabel

Vedlegg 63649

1 stk HDMI vinkel

Vedlegg 63646

Alt ser ihvertfall ikke så verst ut i forhold til pris og det skal bli gøy å prøve
    disse ut når tingene er på plass...
    vis du skal bruke den hdmi kabelen fra blu-ray/dvd spiller til receiveren så er det 50% for at det ikke virker og 50% for at det virker. har selv kjøpt kabler der den ene funker men de to andre funker kun fra altibox til tven. og jeg har en kabel fra biltema som funker fra blu-ray spilleren til receiveren, så hva er egentlig kvaliteten på de fra dx ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t
    vis du skal bruke den hdmi kabelen fra blu-ray/dvd spiller til receiveren så er det 50% for at det ikke virker og 50% for at det virker. har selv kjøpt kabler der den ene funker men de to andre funker kun fra altibox til tven. og jeg har en kabel fra biltema som funker fra blu-ray spilleren til receiveren, så hva er egentlig kvaliteten på de fra dx ?
    Det er akkurat det jeg har tenkt til å finne ut når jeg omsider får TV en på veggen...det blir vel egentlig som alle andre ting her i verden, enten virker de eller så virker de ikke...
    Er egentlig ikke så skeptisk med produkter fra DX, det meste er stort sett produsert i Kina idag. Førsteinntrykket er ihvertfall positivt. Kablene ser solide ut, er bra bøyelige så får vi se hva resultatet blir til slutt. Om de ikke skulle virke så er det 12 USD ut av vinduet...det kan jeg leve med.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krisestemning i stua

Nå som jeg er noen kvelder hos svigers i påsken, skulle vi leke oss litt med hans nye 50" Panasonic G20. Tok med HDMI kabler, DVD spiller og kalibreringsutstyr for å se hva vi kunne få ut av bildet. Skrudde på TV en og "poff"...steindau! Ei uke gammel idag...snakk om krisestemning i stua!
    Led lyset i fronten blinker 4 ganger og etter litt googling, kan det se ut som at det er noe med strømforsyningen som har gått til hæ...
    Feilmld: Power SOS. Så da var det bare å hente frem den "gode" 29" CRT...pokker også!
    Krysser fingrene for at ikke min TV også (samme modell) også ryker...da kommer jeg til å selvantenne...
    Så blir det tilbake til HFK tirsdag og se hva de kan gjøre...fikk beskjed at den kanskje måtte sendes til Danmark for rep....jippi!
    Pokker så irriterende!
    Noen med samme erfaring? Ser ut at flere har hatt en del feil med Panasonic, men det er kanskje slik det er...selv har jeg aldri hatt noe trøbbel med min PV500...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God service fra HFK

Fikk levert tilbake svigers`plasma idag og ny kommer ASAP. Ble meldt DOA siden den var kun en uke...way to go HFK!

Ellers kommer flisleggeren førstkommende mandag så det blir "gøy" å høre hva jeg kan plusse på på elektrikerregningen...
    Venter fremdeles på maling fra Malia...ZZZzzz...at det er mulig å bruke så lang tid. I morra er det siste sjanse, ellers drar jeg et annet sted uansett god pris eller ikke...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avrettningsmasse

Da har flisleggeren vært her med pristilbud.
    Ca. 15 bananer for 26 m2 gulv og selve jobben (4-5 timer)...grøss og gru!
    Da jeg planlegger å legge belegg (og ikke fliser), må jeg ha 20 mm støp over varmekablene (mindre kan medføre misfarging/brenning av belegget) og dette medfører selvfølgelig økte utgifter...
    Uansett, tror dette blir det beste for kidsa og det er et gulv som skal vare i mange år fremover...
    Da blir totalkostnaden for varmekabler + div og 20 mm avrettningsmasse m/jobb samlet 32.500. Ikke akkurat billig...men bra blir det helt sikkert.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg vil vel tro det lønner seg i det lange løpet. Og så er en litt sikker på at ting er i orden.

Lykke til med prosjektet fremover.:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. toppstrøk i boks

Da var 1. toppstrøk i boks! Kun ett toppstrøk til så er jeg endelig ferdig med malinga...godt å endelig se en ende på det hele...det har vært en seig prosess, men resultatet blir topp...
    Regner med at siste strøket vil gå fort med rulle for endelig resultat...

Neste steg er rydding og rengjøring av gulv før priming og liming av Depronplater. Dette har jeg ikke gjort tidligere så det blir en ny erfaring.
    Noen som vet hvor mye disse platene tåler liggende på gulv? Går det greit å gå på de uten at de går i stykker?

Videre (eller kanskje først...:razz: ) blir det å henge opp TV brakett og koppe hull til ledninger...(det er jo dette som er virkelig gøy!)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pana på veggen!

Etter en lengre dødperiode, er jeg så vidt tilbake...
    Veggene er ferdig malt, og TV en er nå på veggen!

Da jeg ikke kunne treffe noe stenderverk i forhold til hvor jeg ville ha TV en, måtte jeg forsterke litt på baksiden av panelet...veldig enkelt!

Vedlegg 64914

Braketten som jeg kjøpte hos HFK var genial enkel å sette opp, men jeg ville ikke anbefale den i alle sammenhenger, da det var få hull å skru inn og ikke alltid lett i forhold til å treffe stendere...Som beskrevet ovenfor, har jeg tilgang på baksiden, så da var det ingen problemer.

Vedlegg 64911

Braketten består kun av en enkelt skinne som skrus på veggen og hjulfester festes til selve TV en. Så er det bare å skyve TV en rett inn i sporet på braketten...enkelt og genialt! Man har da mulighet å skyve TVen i horisontal retning dersom man ønsker det.

Vedlegg 64913 Vedlegg 64917

Braketten kommer med innebygd vater, men i følge mitt eget vater (1m Stanley), var dette ikke til å stole på (jeg stoler mer på Stanley...) så dette var litt elendig spør du meg...uansett, rett ble det til slutt...

Vedlegg 64916

Ledninger og kopping av hull er neste steg til HDMI, strøm osv. Alle ledninger vil da bli skjult bak veggen.

Ellers så regner jeg med at jeg kommer til å kontakte elektriker i løpet av mai for det arbeidet han skal gjøre.

Vedlegg 64915 Vedlegg 64912 Vedlegg 64910

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Småplukk

Etter en time på prosjektet i går, fikk jeg gleden av å male litt dører og ventiler. Da alt er av stål, bruke jeg Hammerite. For noe skikkelig kliss! Greit å bruke på gelender osv, men på dører var det noe skikkelig dritt...

Håper bare at resultatet blir bra. Ser ut til at det må ha et strøk nr. 2 for at det skal bli optimalt...

Vedlegg 64936 Vedlegg 64937

Ellers fikk jeg koppet det første hullet til ledninger. Hadde håpet på at jeg kunne få dette direkte i bakkant av HDMI inngangene, men dette lot seg (selvfølgelig!) ikke gjøre. Så da ble det bestilling av ny forundringspakke fra DX. 3 stk HDMI vinkler og ei DVB-T antenne(måtte bare teste denne, rundt 2.5 USD...).
    Hvorfor skal det være så jæ... vanskelig å konstruere kontakter på baksiden av TV er som ikke må stikke rett ut? Det er jo helt nedsnødd! Kan noen fortelle produsentene at vi vil ha innganger som er kompatibelt med å henge TV en på veggen...trodde dette var vitsen med flattv...

Vedlegg 64938

Siste utvei blir evt. å felle ut et stykke av panelet rett bak HDMI inngangene for å få plass...det spiller egentlig ingen rolle da dette vil havne bak TV en, men jeg prøver med vinkler først...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var du i gang igjen, gitt! Ser det er mange som har hevet seg på Deal Extreme-feberen. Det er flere av mine kompiser som forsøker å påvirke meg til å bli med på bølgen også. Hmmm...

Selv har jeg hatt besøk av "elektrikerkompisen" min nå. Prosjektet mitt mente han skulle gå veldig greit å ordne. Han mente forresten at én 16A kurs var rikelig til et rom med stereoanlegg, belysning og varme.

Ellers har jeg plukket med meg et tips fra deg nå også; det er viktig å lage spikerslag til oppheng av TV, høyttalere og annet dill og dall... :razz:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var du i gang igjen, gitt! Ser det er mange som har hevet seg på Deal Extreme-feberen. Det er flere av mine kompiser som forsøker å påvirke meg til å bli med på bølgen også. Hmmm...

Selv har jeg hatt besøk av "elektrikerkompisen" min nå. Prosjektet mitt mente han skulle gå veldig greit å ordne. Han mente forresten at én 16A kurs var rikelig til et rom med stereoanlegg, belysning og varme.

Ellers har jeg plukket med meg et tips fra deg nå også; det er viktig å lage spikerslag til oppheng av TV, høyttalere og annet dill og dall... :razz:
    Igang og igang ...det blir mest småpusling om dagen. I tillegg holder jeg på med siste finish i 1. etasje som snart er 100% ferdig...kun noen taklister igjen...Videre har jeg pappaperm, og det mest slitsomme med det, er å gå rundt å se på alt jeg skulle så gjerne ha gjort...:-D

Uansett, ser at du også har kommet litt videre og jeg må si at det virkelig ser profft ut!

Godt å høre at en fagmann mener at en 16A holder for oss middels-ambisiøse-gutta....

Når det gjelder spikerslag, er det greit å få litt skikkelig feste til TV en selv om de virkelig begynner å bli lettere enn tidligere. Jeg har en Pana PV500 42" i stua som er ca 4 år gammel og den veier mer enn 50"...så litt utvikling er det vel på den fronten også...
    Hang forøvrig 50" 75 cm fra gulv til nedre kant, tror dette blir bra. (har høyde 70 i stua)

Ellers kan jeg ikke si noe annet enn at jeg er fornøyd med mye av "rælet" jeg har kjøpt på DX. Tok en liten pristest her om kvelden i forhold til HDMI vinkler.
    Prisene her i Norge varierte fra 129-ca 200...DX rundt 3USD.
    Kan aldri tro at kvalitetetsspennet kan forsvare prisforskjellen...sånn er det å bo i et høykostland...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Småplukk 2...

En ny dag med litt småpusling er i boks. Alt tar tid og selv småting må gjøres (selvom det er dritkjedelig og ser meningsløst ut...)

Har fått malt ferdig ståldøra(her står det en gammel oljefyr som er avviklet...forhåpentligvis kommer det en ny moderne vedovn på sikt...)med strøk nr. 2 med Hammerite. Det gikk litt lettere 2. gangen, i tillegg brukte jeg rulle og resultatet ble mye bedre med dette.

Vedlegg 65026 Vedlegg 65027

Luftventiler er også ferdig malt og hengt opp.

Vedlegg 65025 (jeg må si at dette bildet virkelig ga inntrykk av en skikkelig crappy ventrehåndsjobb. Tror jeg må ta meg et fotokurs...)

Planen var også å få laminert vinduene for å hindre innsyn/lys, men jeg kunne ikke finne folien noe sted...trodde jeg skulle selvantenne til slutt, men borte er den...noen som har sett den???

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

travelt? :p

Travelt med og få opp tv'n?
    er jo en del som gjenstår..gulv kanskje?
    Værtfall fint du rakk og sette opp veggen før du hengte opp tv'n

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Travelt med og få opp tv'n?
    er jo en del som gjenstår..gulv kanskje?
    Værtfall fint du rakk og sette opp veggen før du hengte opp tv'n
    Ikke travelt med å få opp TV en, men alt skal gjøres...og så lenge jeg ikke har fått tatt tak i gulvet ennå, så får man gjøre det som gjøres kan...
    I verste fall kunne TV en vært knust når jeg pakket den opp så tok en mottakskontroll samtidig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priming

I går kveld fikk jeg endelig kommet litt videre på kjellerprosjektet. Etter en tur hos min lokale malerbutikk, fikk jeg gått til innkjøp av det nødvendige som skal til før jeg får ringt inn elektrikeren.

Vedlegg 65363 Vedlegg 65364

Gulvet ble ryddet, feid og støvsugd.

Vedlegg 65362

Så var det bare å prime i vei.

Vedlegg 65366

Jobben gikk i en fei med bruk av 25 cm rulle og var unnagjort på en snau halvtime.

Vedlegg 65365 Vedlegg 65367

Neste steg blir montering av Depronplater.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens et dumt spørsmål, men: Hva er primer?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens et dumt spørsmål, men: Hva er primer?
    Ingen spm er dumme...

Her kan du lese mer om primeren jeg har brukt.

http://www.loekken.no/documents/Uzin...lad/PE_260.pdf

Man primer før man legger som i mitt tilfelle, flislim+Depronplater for å få bedre heft mellom gulvet og platene.
    Jeg ønsker ikke luftbobler mellom Depronplatene og den nye påstøpen da denne kun blir 2 cm tykk. I verste fall kan en luftboble medføre at påstøpen kan knekke og det er lite gunstig når den inneholder varmekabler. Nå skal det sies at da skal man være EKSTREMT uheldig...men som alltid, her er det Murphy`s law som gjelder...

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •