Hvite vegger og tak, noe å hente med svarte gardiner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvite vegger og tak, noe å hente med svarte gardiner?

Min hjemmekino: http://www.avforum.no/minhjemmekino/show.php/olavm

Utfordring: Det er ikke engang et tema å male vegger og dører i noen annen farge enn det som allerede er der. Projektoren min Epson TW2800 har allerede ganske dårlig sortnivå (snakker om bomkjøp) og jeg har etter å "plutselig" fått 40 kg XPA-5 på døra, mens jeg var på julebord, lovet at det ikke blir noe ny elektronikk i år Neste år står Sony HW15 på ønskelista.

Det dårlige sortnivået blir sannsynligvis enda værre at lerretet får mye refleksjonslys fra vegger og tak, men hva med å henge opp gardinstenger i taket skrått ut fra hver side av lerretet, og henge noen sort stoff fra disse og også henge noe stoff i taket? På grunn av at trappa går ned bak lerret, og at kontordøren går inn til høyre må dette være fratrekkbart. Ser ikke film så ofte, så noen ritual på forhånd går vel greit.

Hvor langt ut før slike gardiner eventuelt henge? Og vil det ha noe for seg for å rette på sortnivået?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hjelper mye på opplevelsen

Ta en titt på min kino, der har jeg hvite vegger med billige sorte gardiner på skinner. Både gardinene og skinnesystemet ble kjøpt på IKEA.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme dilemma som deg, har hvit tak og det ønsket vi ikke å male sort siden vi ikke skal bo her evig. Jeg endte opp med å strekke opp sort scene molton under taket, og er meget fornøyd med resultatet selv. Det mye mørkere i rommet nå.
    Jeg løste dette ved å plukke ned listene, for så å stifte scene molton til veggen, og så spikret jeg opp listene til slutt. Det må sies at det ikke var så enkelt å gjøre alene, men når jeg nå ser resultatet, så angrer jeg ikke. Ved salg eller annen bruk av rommet, så er det bare å plukke ned moltonen, og rommet er som før

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •