Er det noen som kan gi innspill..?? Jeg har lagt ved en skisse av rommet mitt. Jeg har stort sett brukt hele vinteren på å finne plassering av høyttalerene i nytt lytterom. Har endelig funnet sånn noen lunde ut av det, og nå spiller det med en vanvittig holografi, dybde og størrelse. Har ennå ikke fått helt "foten", men tror at det skyldes manglende akustiske tiltak sålangt.

Jeg har et dip rundt 41 HZ i sweetspot og en kraftig peak rundt samme frekvens særlig i høyrehjørne bak lytteposisjon.

Jeg har bestilt 2 stk Svanå Helmhotzer v-6 for å ta ligne dette ut sammen med noe mer fintuning av høyttalerene. Kommer neste uke…
1. refleksjon taket har jeg benyttet Glava Eccophon master. 1. refleksjon sider er planen akustiske lameller i samme finish som de som henger, men kun 1 meter lengde og 2.30 meter høyde, og Rockwool/ eller Eccophon master på den andre siden

Kunne tenkt meg noen innspill på bakveggen.. Altså veggen bak lytteposisjon. Det er nok en sterk kompresjon der…
Vurderer følgende:

1) 1 stk Gik acoustics Tritraps i hvert hjørne bak lytteposisjon stående oppå Svanå

2) Refleksjonpunktet i bakvegg: Rockwool 10 cm, eller Gikk Acoustics 244 basstrap. Hva tror dere om forskjellene på de????

3) Lurte på om det ville ha noen hensikt å kjøre med diffusor panel på samme vegg mellom Rockwool platene/244 og Svanå/tritraps. Vil det i det hele tatt ha noen effekt???

4) Vil det ha noen hensikt å diffusere veggen der det står 223 cm. Har en antagelse om at lamellene diffusere idet jeg pleier ha de halvåpne
5) Noen som har forsøkt prolyd sine diffusjonspaneler, og ikke minst vet hvordan de estetisk tar seg ut??

Håper noen kan gi innspill her!! Det er utrolig spennende med akustikk, men det krever så mye både tid og penger og jeg er ikke helt finslepen på det jeg holder på med

Veggen jeg ser inn i tror jeg kanskje at jeg slipper å gjøre noe med. P.t henger det en del lerretsbilder der

Jeg har en antagelse om at det skal mye til å få rommet mitt overdempet.. Har ellers planter bak ht inntil vegg

Tepper har jeg selvfølgelig på gulvet ja

Håper noen kan hjelpe/komme med innspill