Hei,
Jeg er/var i litt samme bås som deg.
Det jeg gjorde var å kjøpe meg en:
ZyXEL NSA-220 Plus, Media Library med 2 stk.
Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB.
Satt opp denne med raid slik at jeg ikke mister noe data dersom 1 av diskene kræsjer. Får da bare 1TB lagrinskapasitet men det holder forløpig for meg.
Denne fungerer utmerket og hele min musikk, bilde og dvd samling er nå lagt ut på denne.
Ungene kan nå sitte på rommene sine og se på film som denne boksen streamer ut. Dette fungerer knallbra, null hakking over trådløst nett.
De kan også koble rett opp til sharene på NAS boksen for å spille film derifra(sub filer fungerer ikke ved streaming).
Jeg kjøpte meg også en WD TV Live Media Player som jeg koblet til ruteren og som står ved tv'en.
Denne saken overrasket meg mest av alt. Når jeg fikk pakken fikk jeg nesten bakoversveis over hvor liten denne var.
Fikk koblet den opp og har lekt meg en del med denne nå. Ikke så veldig avansert men for et potensial den har! Spiller av alt av formater jeg har testet(avi, mpg, iso, mkv, vob osv).... Det beste av alt er at folk lager homebrew firmware til den som lar boksen få flere funksjoner.
B-rad har allerede rukket å lage mange bra funksjoner til den

Jeg gleder meg i hvert fall til fortsettelsen.
WD boksen kan også spille Youtube filmer og har et veldig enkelt grensesnitt. Så enkelt at ungene mine på under 10 år kan bruke den. Har pr. i dag over 100 filmer som ligger på NAS boksen min og som ungene klarer å starte
Det neste som mangler nå er et skikkelig suround anlegg. En ting er sikkert, mediapcen jeg har under tv-en skal nå bort. Aldri mer PC i stua som er koblet til TV. Bare trøbbel spes. hvis man kjører windows.
Sa jeg forresten at NAS boksen er DNLA kompatibel? Dvs. at alle DNLA kompatible enheter kan få data fra denne boksen. Min Samsung TV, som også er koblet til nett, kan spille av bilder, musikk og film. Men Samsung har begrenset codec støtte. Andre DNLA enheter er feks. Xbox 360 og PS3.