| AV-prosessorer og mediaspillere Her diskuteres dedikerte AV-prosessorer fra f.eks. DVDO og Crystalio samt dedikerte audioprosessorer fra f.eks. Rotel. Her diskuteres også digitale mediaspillere, som henter AV-materialet fra egen harddisk eller PC / harddisk i et annet rom via trådløst eller kablet nettverk (ikke spillere med DVD-mulighet, som diskuteres under DVD-forumet). |
 |
|
19th November 2009, 22:02
|
#121 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Jan 2008
|
Er det sånn at du noen steder får med en sånn harddisk beholder til å ha på siden? Mens andre steder ikke?
Videre lurer jeg på hvordan man oppdaterer en fw på en slik?
Og til sist om noen har lyst å anbefale meg en rimelig ekstern harddisk på 1 tb som funker på wd live?
Takker for svar 
|
|
|
19th November 2009, 22:58
|
#122 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Oct 2009
|
Opplevde i kveld når jeg slo på boksen, spurte den om jeg ville oppdatere fw. Klikket ok, og ny fw ble installert. Den går tydligvis ut på nettet og sjekker for ny fw.
Dette er selvsagt offisiell fw.
|
|
|
20th November 2009, 11:39
|
#123 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Dec 2005
Sted: Egersund
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Bankruptstudent
Hvilke eksterne WD disker støtter denne? Var det ikke noe med at forløperen ikke støttet alle WD diskene?
|
Denne virker ihvertfall:
Western Digital My Book Apollo 1TB
|
|
|
20th November 2009, 11:56
|
#124 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Oppdragnemo
For å få laste opp modifiseringer så trengs det ftp og ssh(eller telnet) tilgang. Derfor dette først vil jeg tro 
|
Nei, han ene karen som lager skreddersydd styringsprogramvare til WD-boksene pakket programvaren sin på samme måte som den offisielle. Man velger da oppdatering fra filer og mater boksen med disse elns.
B-RAD » WDTV Live homebrew firmware development *updated2*
(siden den nye offisielle versjonen kom ut, trenger man ikke gjøre dette lengre dog)
|
|
|
20th November 2009, 13:47
|
#125 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Aug 2006
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av bhanse
Opplevde i kveld når jeg slo på boksen, spurte den om jeg ville oppdatere fw. Klikket ok, og ny fw ble installert. Den går tydligvis ut på nettet og sjekker for ny fw.
|
Gjorde dette jeg også, men den hang seg og jeg måtte ta ut strømledningen. Nå virker den ikke mer, kommer bare en melding om å sette inn en USB-drive med firmware. Se vedlegg.
Har prøvd dette med både 1.01.00, 1.01.11 og B-Rad sin, men ingen reaksjon. Har også prøvd resetknappen.
Hjelp 
Sist endret av Famous_CFC : 20th November 2009 kl 21:56.
|
|
|
20th November 2009, 16:43
|
#126 (permalink)
|
|
Viderekommen
Ble medlem: Oct 2006
Sted: Hov i Søndre Land
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av wakka
|
Flotte greier! Da er en slik på ønskelisten... 
|
|
|
20th November 2009, 18:08
|
#127 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Jan 2004
|
nettverkstrøbbel
,
Sist endret av AlfaThor : 23rd November 2009 kl 20:47.
|
|
|
21st November 2009, 09:19
|
#128 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av lch
|
Det er fortsatt nødvendig med homebrew firmware synes jeg. WD har ikke laget noe NFS support i den nye firmwaren. Går du inn på nettverksshare får du fortsatt opp film.mkv og film.jpg synlig. Derfor har jeg fortsatt B-rad sin firmware 
|
|
|
21st November 2009, 09:25
|
#129 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Famous_CFC
Har prøvd dette med både 1.01.00, 1.01.11 og B-Rad sin, men ingen reaksjon. Har også prøvd resetknappen.
Hjelp 
|
Dette her skjedde også med meg men jeg fikk start på den til slutt. Jeg måtte ta strømmen en del ganger men den startet først etter at jeg benyttet en annen thumbdrive. Satt inn Firmware versjonen jeg skulle oppgradere til så fungerte det.
|
|
|
22nd November 2009, 00:19
|
#130 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Som sagt fungerte det utmerket for meg med automatisk download/installasjon av FW.
Den startet først med download av Fw. Det stod en advarsel om ikke å ta strøm eller connection til internet på "boksen" fordi da kunne det bli problem. Ble litt svett da jeg leste dette.  Strøm har en som regel kontroll på, men connection til internet kan lettere svikte...
Etter at Fw var downloaded restartet "boksen" og etter en liten "evighet" (føltes slik), begynnte FW og installeres. Deretter restartet "boksen" en gang til, og ny FW var installert. 
|
|
|
22nd November 2009, 06:25
|
#131 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Dette her skjedde også med meg men jeg fikk start på den til slutt. Jeg måtte ta strømmen en del ganger men den startet først etter at jeg benyttet en annen thumbdrive. Satt inn Firmware versjonen jeg skulle oppgradere til så fungerte det.
|
Hva slags thumbdrive brukte du?
|
|
|
22nd November 2009, 09:12
|
#132 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Famous_CFC
Hva slags thumbdrive brukte du?
|
Brukte en "reklame" minnepenner fra dell på hele 128MB 
|
|
|
22nd November 2009, 12:56
|
#133 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Nov 2008
|
Er WD TV LIVE kompatibel med alle WDs eksterne harddisker? Tenkte å gå for en WD My book world edition 1 TB.
|
|
|
22nd November 2009, 14:23
|
#134 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Brukte en "reklame" minnepenner fra dell på hele 128MB 
|
Ok, får prøve en mindre jeg også. Har prøvd en Kingston på 2gb og en Sony Ericsson sak med M2-kort på 512mb.
|
|
|
22nd November 2009, 16:45
|
#135 (permalink)
|
|
Viderekommen
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Prototype86
Er WD TV LIVE kompatibel med alle WDs eksterne harddisker? Tenkte å gå for en WD My book world edition 1 TB.
|
Spurte om det samme. WD Apollo på 1TB er hvertfall bekreftet at fungerer!
|
|
|
23rd November 2009, 18:21
|
#137 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Yes, My book World Edition 1 tb funker  FLaks, for jeg bestilte i går, før du hadde svart.
Lurer bare på en liten ting; kan jeg sette inn en større harddisk ved en senere anledning i My book World? Kjøpte nemlig 1 tb fordi jeg har litt dårlig med penger denne måneden.
|
|
|
23rd November 2009, 18:38
|
#138 (permalink)
|
|
Viderekommen
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Prototype86
Yes, My book World Edition 1 tb funker  FLaks, for jeg bestilte i går, før du hadde svart.
Lurer bare på en liten ting; kan jeg sette inn en større harddisk ved en senere anledning i My book World? Kjøpte nemlig 1 tb fordi jeg har litt dårlig med penger denne måneden.
|
Om du skal kjøpe deg 1tb til blir det vel nesten like rimelig med 2 wd disker på 1tb hver 
|
|
|
23rd November 2009, 20:22
|
#139 (permalink)
|
|
Nykommer
|
stemmer, men tenkte kanskje jeg kunne kjøpe en SATA disk på 3 tb (?), hvis det kommer, og sette denne inn i My book.
|
|
|
24th November 2009, 22:48
|
#140 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Jan 2009
|
|