jeg finner ikke TV-benken min..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jeg finner ikke TV-benken min..

Er på jakt etter TV-benk, som så mange andre i denne delen av forumet. Har sett på mye av det som postets her, men felles for de alle, er at det er dårlig plass. På grunn av relativt stor senterhøyttaler, begrenser det seg veldig hva jeg har å velge i. Liker løsningene med stativ og feste for TVen, og hyller under, men alt jeg har sett av slike løsninger har for liten hylleplass.

Senteren måler 16*52*29cm (H*B*D), og gjør at jeg ikke kan sette den rett foran TVen som på en vanlig benk. Resten av benken bør ha plass til PC i lite kabinett, forsterker, WDTV, Wii, xbox360, PS3 og bluray-spiller.

Noen som på stående fot som kommer på en løsning som kan fungere? Har ikke anledning til å feste noe som helst til veggen..

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du finner noe i din gate her?

TRENDMØBLER | ORG: 891 557 442 | TLF: 35 12 25 66

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjempelett å lage en slik benk selv. Du trenger 18mm hobbyplater som kan kjøpes f.eks på coop, ikea eller clas ohlson, med opptil 60 cm dybde og over 2 meter lengde. Du trenger bare skru den samme, sette på hjul, og tilslutt male eller beise den. Jeg brukte 3-4 timer på min egen.

Det beste er at en hjemmelaget er mye billig og mer nøytaktig tilpasset det du har. En benk i heltre er dessuten 1000 ganger bedre enn de billige sponmøblene som selges.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile TV benk.

Jeg forstår problemet kjempegodt. Jeg letet lenge, men fant ingenting jeg synes jeg kunne bruke. Kontaktet til slutt en møbelsnekker som laget denne til meg.( min.hjemmekino.no - Min stuekino ). Skjenken er laget av 20 mm foliert mdf, og har store rom, samt en "inntrekt" bakvegg som gjør at jeg kan dytte skjenken inntil veggen og fortsatt få gjemt kablene. Men den ble fortsatt for liten når jeg en gang byttet forsterkeren. Må nok kontakte snekkeren igjen Den på bildene kostet 13000.

Lykke til

PS. Har gjort en del endringer etter disse bildene, både med utskifting av utstyr og plassering av høytalere, men tenkte jeg kunne vise hva jeg gjorde for å løse problemet med tv benk.

Håvard

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for inspirasjonen Håvard. Det var et ord som plutselig slo meg når jeg se benken din. Montana. Danskproduserte solide hylle/reolsystemer som kan varieres i det uendelige. Kanskje noe for deg å ta en titt på når du skal skifte ut din benk?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har samme utfordring som så mange andre på forumet: du finner sjelden en benk som passer akkurat ditt behov. Derfor er det beste å tegne en selv og bygge. Det tar ikke så mye tid og ikke minst penger som man skulle tro. Hvis du er litt nøye med tilpasning og montering så blir det faktisk veldig bra til slutt. Det er ikke sikkert du klarer å få til en tilsvarende finish som en ferdig kjøpt benk, men du sparer MANGE tusenlapper på å lage den selv.:-D
    Min benk ser sånn ut:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •