Jeg har akkurat begynt på et rack, dvs 3 racks. skulle egentlig lage i 19mm mdf, men endte opp med 22. da min far fikk det for 370 for hver plate. Noe som var over 200 kr billigere enn 19mm hos andre. (han er tømrer, så det er noen rabatter osv). Jeg hadde tegninger, men hdd krasjet, så paint får duge.

Over til racket. Det består av 3 hoveddeler. 1 som skal stå i midten og to som er identiske og skal stå på hver sin side. Disse 2 er kvadratiske 45x45 og består av 4 hyller. Kommer til å bruke gjengestenger, mutter og skiver som stolper, slik at jeg kan regulere høyde på de forskjellige hyllene. Praktisk og luftig. Hovedhyllen er 70 lang og 50 dyp. Denne består også av 4 hyller, men der øverste hyllen bare er 30 dyp, og skal ha tven min oppå. Alle hyllene er vel 70 høy også. Jeg sater på å ha pianolakk finish på de.

Jeg har letet lenge etter en "oppskrift" på å få skikkelig fin piano/gloss finish. Og jeg har mikset og trikset litt. Jeg vil ikke bruke så alt for mye penger på proskjektet heller. Jeg var på biltema hin dagen og kjøpte plansliper, grunning, sparkel og sprøyte til maling.

Det begynte med at min far insisterte på å kutte platene i riktige deler. Noe jeg ikke hadde noe i mot, i og med at han har "litt" mer erfaring med slike ting, enn meg. De ble perfekt alle sammen. I går brukte jeg 4 timer på å bare pusse hjørner etc. I dag har jeg grunnet de med grunning, og skal sparkle de i morgen forhåpentligvis. 8-)

Fremgangsmåte jeg har planlagt

1: Måling på plate
2: Kutte plater
3: Slipe med 180
4: Grunne
5: sparkle
6: slipe 240/400
7: Første strøk matt 20
8: Slipe 400
9: Andre strøk matt 20
10: Slipe 400/600
11: Lakke 90 glans
12: slipe 1000/1200

Deretter gjøre 11/12 til jeg er lei eller får et bra resultat.

Tips mottas gjerne. :wink: