Hjelp til kjøp av Veggfeste!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av Veggfeste!

Heisann!

Vurderer i disse dager å gå til innkjøp av et kvalitetsfult veggfeste til min LG PQ6000 Plasma-skjerm. Men jeg er høyst usikker på hva jeg skal velge, hva som er viktig og uviktig spesifikasjonsmessig.

Som dere sikkert vet så er LG PQ6000 en 42" Plasma skjerm, og veier forøvrig i overkant av 23 Kg, så veggfestet må tåle å holde denne Tv'n uten problemer. Da regner jeg det er å foretrekke å gå opp en størrelse iforhold til max belastningen til et veggfeste?

Ser også at det ikke er nevneverdig prisforskjell mellom et vanlig dreibart veggfeste og et motorisert veggfeste (...Muligens er det jeg som ikke har sjekket så altfor nøye).

Nå er jeg også veldig skeptisk til at et veggfeste klarer å holde en 23 Kg's bundt oppe uten problemer, men dette regner jeg bare er mitt innsnevra syn, og at det ikke vil gi problemer?
    Kan forøvrig nevne at veggen Veggfestet og Tv'n skal bli festet på, er av vanlig gipsplater hvis det skal ha noe å si.

Må forøvrig nevne at det må være et dreibart veggfeste, om det er motorisert eller fysisk dreibart spiller igrunn ingen rolle, selv om jeg selvsagt foretrekker at det er motorisert.

Bildet viser hvor innsynsvinkelen på rommet er:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, spørsmålet mitt føyer seg bare inn i rekken av innkonsekvent leting på dette forumet med andre ord :P

Men jeg ble heller ikke noe klokere på den tråden (Skal lete etter flere riktinok).

Men jeg er ute etter et komplett sett, følger ikke skruer til veggfestet o.l vanligvis med (Er disse kun belagt på andre veggplater enn gipsvegger elns)?
    Som jeg nevnte i førsteposten, så må jeg også ha et vendtbart veggfeste.

Jeg har tittet litt på dette veggfestet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •