Tips til ny stereobenk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny stereobenk

Jeg leter etter en ny stereobenk, men jeg finner ikke ut hva jeg vil ha. Er det noen som vet om noen fine benker til tusen lappen eller gjerne mindre, så setter jeg pris på om dere slenger inn en kommentar.

Her er et bilde på hvordan det er nå. Jeg spør dere fordi jeg er usikker på størrelsen jeg burde ha på benken.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tusenlapp er veldig lite til benk og hva som er fint er jo veldig individuelt. Hva tenker du av farge? Hvor bor du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan tøye meg lenger når det gjelder pris på benken, det er bare det at det hadde vært fint med en billig benk hehe. Hvilken farge jeg skulle ha var noe av det jeg trenger hjelp til, hvilken farge synes du?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på lysforhold og smak samt omgivelser inne. Svart eller hvit. Jeg ser at den du har er litt gammeldags. Grunnen til at jeg spurte om hvor du er fra, er at jeg har en gammel benk stående.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvite vegger og hvitt tak som du ser så jeg tror det hadde passet med mørke farger eller kirkebær, sånn som jeg har. Det er litt gammeldags ja, en ny stereo benk nå også noe nyere møbler så blir det bedre. Jeg bor i skien

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et forslag til en enkel og funksjonell løsning på ny stereobenk.

Kjøp 2 eller 3 Bestå hyller (60x40x38) fra Ikea som du skrur sammen side ved side. Gjennomgående bolter for sammenkobling får du også på Ikea. Deretter finner du noen passende ben som monteres under (også Ikea).

For utføring av kablerr bruker du bare et hullbor på bakveggen. Vips så har du en fabelaktig stereobenk til under 1000-lappen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Bjoekr, det var et kjempe bra tips! men hvordan blir det med skjøtene mellom benkene da, blir det fint?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hva med min gamle FINN.no - Bilder fra annonse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mikkelrm. Er det mulig at den stereobenken din er laget av Nordås Møbler?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar alle sammen mange fine forslag. C30, mener du den gamle sjenken? i så fall så vet jeg ikke, kjøpte den av en gammel dame for 500 kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikkelrm
    C30, mener du den gamle sjenken? i så fall så vet jeg ikke, kjøpte den av en gammel dame for 500 kroner.
    Ja, det var den jeg tenkte på. Mener at den sjenken har litt av den stilen som Nordås Møbler brukte, måtte bare spørre.

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen årsak tror den begynner å dra litt på årene nå også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, hvis jeg kjøper noen hobbyplater på Biltema, tror dere biltema kan kutte de til for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal bygge noe selv så anbefaler jeg MDF i stedenfor hobbyplater. Mye stivere og holder seg pent lenger, forutsatt at du maler platene.
    Tviler på at Biltema kutter platene for deg, men forsøk Maxbo eller annen byggvare.

Når det gjelder Bestå løsningen jeg anbefaler så blir ikke skjøtene spesielt sjenerendes, men de er jo mulig å se:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting som ikke taler for denne benken og det er at den bare er 40 cm dyp. Utrolig irriterende egentlig.
    IKEA har riktignok en benk som er dypere (49cm) men denne er ikke laget for dører, kun for skuffer, og det er bare en etasje. Denne kan jo så klart moddes til 2 etasjer ved å kjøpe 2 stk. Jeg har sett på denne løsningen, men har slått det fra meg da det ikke finnes en eneste dør i IKEAs sortiment som passer denne, hverken med 1 eller 2 etasjer.
    Det jeg prøver å si er: Skal du ha åpen hylle uten dører så passer 2 slike oppå hverandre meget godt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiCarl
    Det er en ting som ikke taler for denne benken og det er at den bare er 40 cm dyp. Utrolig irriterende egentlig.
    Du sier noe der, jeg glemte helt å se på dimensjoneneops:

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg deg en selv, så får den akkurat slik du ønsker (i alle fall om den ikke må være for avansert)

Jeg er nettopp ferdig med min:
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1303003

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar alle sammen Backstreets: Ja, har veldig lyst til å bygge en selv, hadde tenkt på en som var akkurat samme som din, men hadde kanskje tenkt å ha dører på sidene. Veldig fint med 28mm plater isteden for 20mm, solid og fint hva ligger de 28mm platene på i pris?

Problemet er bare at jeg ikke har verktøy til å kutte platene så jeg må få kjøpt de etter mine mål. De tar vel ikke så mye for å kutte de etter mine mål vell?

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikkelrm
    takker for svar alle sammen Backstreets: Ja, har veldig lyst til å bygge en selv, hadde tenkt på en som var akkurat samme som din, men hadde kanskje tenkt å ha dører på sidene. Veldig fint med 28mm plater isteden for 20mm, solid og fint hva ligger de 28mm platene på i pris?

Problemet er bare at jeg ikke har verktøy til å kutte platene så jeg må få kjøpt de etter mine mål. De tar vel ikke så mye for å kutte de etter mine mål vell?
    Hei igjen. Ja kan anbefale å lage selv. Ikke er det spesiellt vrient heller, bare man er litt nøye med enkelte ting. Saging er en av de. Og saging er jeg ikke noen racer på, og heller ikke har jeg verktøy til å slisse av så lange biter av en plate (håndsag kan en glemme...i alle fall jeg).

Så jeg fikk en kar på Byggern til å sage opp på proffsaga deres etter mine medbrakte mål. Det ble helt perfekt det (måtte frem med håndsaga på en liten del av bakplata, siden jeg hadde bomkalkulert litt - men det gikk greit).

Det er noe dyrere med benkeplater enn med de tynnere hobbyplatene. Jeg gav 1900,- og da var det kanskje noen kroner i 'oppsagingsavgift' medregnet.

En sånn borejigg (som avbildet i tråden) er særdeles kjekt å ha for å sage loddrette hull til trepluggene. Koster bare en femtilapp.

Så går det vel et par hundre i maling også.

Dør kan du helt sikkert også snekre deg på en grei måte..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •