Sensor for videreføring av signaler inn i lukket benk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sensor for videreføring av signaler inn i lukket benk

Har vært på utkikk en stund etter en ny benk. Ettersom jeg må ta hensyn til en annen her i huset som ikke liker utseende på noe teknisk utstyr så må den være lukket... sånn kan det gå.
    Var i en møbelforretning i Torggata i Oslo. Forøvrig helt forferdelig sted, kun møbler med stil som man gjerne finner i dødsbo. Men en liten genial greie fant jeg der.
    En av benkene hadde en liten sensor på utsiden, ca 1 cm bred og 0,5 høy, som tok i mot signalene fra fjerkontrollene og via en tynn kabel til innsiden av benken, sendte dem videre. Det selges nå hjemmekino benker som er lukket med alt fra skuffer til heltredører som må være oppe for å kunne brukes med fjernkontroll, hvorfor har ingen av dem dette?
    Noe sånt skulle man fått kjøpt separat også vil en tro men har ikke funnet noe.
    Syntes det var genialt og hadde ikke møbelet ellers vært så stygt hadde jeg kjøpt det tvert.

Noen som har vært borte i denne eller tilsvarende løsning?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg forstod deg riktig så mente du bare å forlenge ir signalet?

Tror du får kjøpt sånne forlengere utenom også. Om du limer de på eller under hyller spiller jo ingen rolle da. Du kan til og med ha hyllen i et annet rom.

Jeg mener surroundrecievere har mulighet for å plugge inn dette, men kan ikke huske å ha sett det på annet hifiutstyr.

Geir Arne

Edit: Leste gjennom en gang til. En slik du referer til har jeg ikke vært borti. Virket kjekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eborse
    Noe sånt skulle man fått kjøpt separat også vil en tro men har ikke funnet noe.
    Syntes det var genialt og hadde ikke møbelet ellers vært så stygt hadde jeg kjøpt det tvert.

Noen som har vært borte i denne eller tilsvarende løsning?
    Ja, det finnes, for en tid tilbake lurte jeg på det samme. Jeg fant en 2-3 forkjellige varianter... Har desverre ikke noen linker å henvise til....

Edit: Jo forresten, jeg tok et kjapt søk....
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ja, det finnes, for en tid tilbake lurte jeg på det samme. Jeg fant en 2-3 forkjellige varianter... Har desverre ikke noen linker å henvise til....
    Fant du de løst eller fant du benker med tilsvarende løsning? Uansett, hvor fant du det?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost..

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår det sånn at du vil ha en IR-forlenger til flere apparater?

Er ikke sikker, men kan det blir noe av dette?
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk
    IR-Forlenger - GPS tilbehør - GPS - Lyd & Bilde - DinPris

Dersom det kun er til av-receiver har dem ofte egen utgang til det, feks om du skal ha fjernkontrollen til å virke i et annet rom i en sone2 løsning.
    I såfall blir det vel noe av dette:
    AVshop.no / GEFEN IR Remote Extender IR Forlenger

Et googlesøk på ir-forlenger / ir-extender ga mange treff.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du virkelig behov for dette, bør du gå for en mer avansert løsning. Xantech, Russound og SpeakerCraft er de ledende merkene.

Her får du (som utvidbare sett eller enkeltdeler) mottakere ("IR-øyne"/sensorer), koblingsbokser, og emittere som klistres på apparatene som skal styres. Du kan også bruke en mono minijack-kabel (hann-hann) mellom koblingsboksen og apparater som har IR-inngang på baksiden.

Den mest avanserte "startpakken" fra Xantech koster mellom 1.000 og 1.500 kroner, og lar deg styre 4 apparater (8 om du legger et par hundrelapper i flere emittere). Du kan koble til flere sensorer og/eller koble sammen flere systemer, slik at du kan dekke hele huset om du vil.

Xantech selges bl.a. av SmartHus/Tronika; Russound og SpeakerCraft av Elektrokompetanse. (Har ikke lenker her; bruk Google.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er for sent, men jeg har disse: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Og senderen kan enten sende via ir fra selve senderen eller man kan feste små ir-kontakter (følger med) direkte på komponentene du vil styre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •