Vis oss ditt DIY møbel - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 220
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kronisk skeptisk
    Her kommer litt bedre bilder. Si fra om det er ønskelig med nærbilder av noe, så fikser jeg det.

Noe av målet var å gjøre racket så kompakt som mulig. Da måtte jeg jo vurdere dette med varme, og dermed ble det en løsning med åpne sider. Over forsterkeren er det omlag 3 cm avstand til glassplaten, over de andre boksene omlag 1 cm. Det holder fint hos meg, men nå er jo mitt anlegg ganske fislete da.

Hadde jeg hatt et kraftig og tungt anlegg ville jeg nok gått for et annet konsept. Det er jo også begrenset hvor mange kilo man kan sette på 6 mm herdet glass, uten at det går ut over nattesøvnen.
    Bra ikke støvtørkinga under racket tar fra deg nattesøvnen da.....8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt beskjedne bidrag

Får vel slenge meg på her også da. Relativt nybygget benk. 24mm mdf. Ikke så orginalt kanskje, men enkelt og greit. Gjør absolutt nytten. Skrev en liten byggetråd her underveis.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp

lenge siden det har vært liv her, men noen som har ispirasjon til en DIY vegg med plass til tv, komponenter og hyller til dvd/blu ray?

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sots
    lenge siden det har vært liv her, men noen som har ispirasjon til en DIY vegg med plass til tv, komponenter og hyller til dvd/blu ray?
    Her er benken og tv veggen jeg lagde i det forrige huset vårt.
    Benken er laget av 22mm mdf, lakkert med spraylakk fra biltema.
    Laget den så den skulle passe best mulig sammen med de 3 xtz'ne som er plassert inne i benken.

Veggen rundt tv'n er bygget ut ca 15cm sånn at tv og høyttalere flukter i front.
    På toppen er det 3 dimmbare spottere.

-2007-04-09-143624a-jpg

Dørene er laget av mdf rammer trekt med høyttalerstoff,
    brukte kjøkkendørhengsler sånn at man kunne ta dem etter behov.

-2007-04-09-143900b-jpg

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig.

Jeg lagde noe lignende i hvitt med hylle fra Ikea (Bestå-serien) som utgangspunkt:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal starte på et hylle prosjekt for det virker som skal jeg ha det så må jeg lage det selv.

Men hvor finns det oversikt over matriale som jeg kan bruke, regner med slike ikea (plater) ikke er mulig og få kjøpt for oss amatører, eller. ?

eller hva anbefaler dere jeg bruker av matriale for en hylle somskal være:

80x180x20 med 8 eller 9 hyller (hyller skal være justerbare.

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det et bilde av den siste benken som jeg har laget
    Består av standard 27 mm eikeplate, herdet glass, alu.rør og tig. aluminium.

Helges hjemmeside

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Orginalmaska sin DIY benk

Her er min DIY benk. Den har vært til "modning" i lang tid før prosjektet ble satt ut i livet. Benken er utelukkende bygd i MDF og skuffene har innmat fra IKEA. Ellers så har jeg et relè som blir trigget av reciveren som slår av og på lysene i og rundt benken.
    '

Newcomer Vort3x sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min! IHJEL-pusset 19mm MDF :twisted:
    Benken står på 6 minihjul skjult av sokkel,så den kan elegant trilles fram ved julevasken!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel såvidt under kategorien DIY, men her er min IKEA lack benk med spikes under sideplatene for å få bedre ventilasjon.

Newcomer Bilael sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpner min tid her med et lite spørsmål jeg ikke føler trenger egen tråd.

Jeg har planer om å ordne min egen tv-benk men grunnet dårlig tid får det komme senere (skal flytte veldig snart). Spørsmålet mitt denne gangen er derfor hvor mye vekt en LACK hylle tåler (ser flere har tatt utgangspunkt i den serien). Planen er å legge den på gulvet og plassere tv'en på topp. Jeg har bare en 37" Panasonic plasma tv TH-37PX70E, så det er ikke et monster tv som veier uendelig mye. Selv aner jeg ikke hvor mye den tåler, men ifølge amazon:
    Item Weight: 30 Kg
    Boxed-product Weight: 28 Kg
    Ifølge IKEA tåler hyllen tilsammen 50kg og kan brukes som tv-benk for "mindre TV-apparater", så jeg er litt usikker hvor mye den tåler. Håper noen kan hjelpe meg. Link til hyllen

Så vil hyllen tåle vekten av min tv pluss en X360 og PS3 (pluss kontroller)? Er veldig usikker og håper noen kan hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilael
    Åpner min tid her med et lite spørsmål jeg ikke føler trenger egen tråd.

Jeg har planer om å ordne min egen tv-benk men grunnet dårlig tid får det komme senere (skal flytte veldig snart). Spørsmålet mitt denne gangen er derfor hvor mye vekt en LACK hylle tåler (ser flere har tatt utgangspunkt i den serien). Planen er å legge den på gulvet og plassere tv'en på topp. Jeg har bare en 37" Panasonic plasma tv TH-37PX70E, så det er ikke et monster tv som veier uendelig mye. Selv aner jeg ikke hvor mye den tåler, men ifølge amazon:

Ifølge IKEA tåler hyllen tilsammen 50kg og kan brukes som tv-benk for "mindre TV-apparater", så jeg er litt usikker hvor mye den tåler. Håper noen kan hjelpe meg. Link til hyllen

Så vil hyllen tåle vekten av min tv pluss en X360 og PS3 (pluss kontroller)? Er veldig usikker og håper noen kan hjelp
    Det burde ikke bli noe problem. Lack tv-benken i mitt forige innlegg skal tåle 70kg (om jeg husker rett). Jeg har ca 60kg med komponenter i den og den tåler at jeg setter meg på benken uten å bryte sammen.

Det skal nevnes at den buler litt på midten hvis man har en tung forsterker/tv der, men det blir sikkert ikke noe problem på lack hylla som har hyllene til å stive av topplaten.

Newcomer Bilael sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar :smile:

Om jeg går ut ifra hva som står hos amazon veier PS3 1,3Kg, noe jeg forøvrig synes er litt lite da det står, hos teamxbox.com, at en X360 veier 4Kg. Så om jeg legger på litt og sier at begge veier ca 10kg er jeg på den sikre siden. Tilsammen blir det jo fortsatt rett i underkant av 40Kg, så da håper jeg den tåler vekten.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyglanset papp

Heisann,
    her er min stereobenk, i høykvalitets papp. (Ikke resirkulert, men heller ikke bleket.)

Siden alle pengene mine forsvant i forrige boligsalg var det et høyt nok løft å kjøpe tv og ps3, så jeg har ennå ikke fått kjøpt meg benk. Men jeg blir mer og mer glad i denne!

Som dere ser har den hylle til keyboard og diverse på venstre side, og oppbevaringen til cdene er skilt ut (outsourcet) til høyre, slik at midtseksjonen kan vie all sin oppmerksomhet til hjertet i denne underholdningssentralen, nemlig konfirmasjonsanlegget.

Jeg var på malingsbutikken i går og spurte om pappbeis, men det hadde de ikke. Tenkte jo at en høyglanset pappreol i hvitt hadde vært noe.

Det siste bildet viser Ikea Burs, det er noe i den stilen jeg har i tankene når jeg engang skal kjøpe nytt. Men helt ærlig synes jeg nesten pappreolen passer bra inn i et ungkarshjem.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Heisann,
    her er min stereobenk, i høykvalitets papp. (Ikke resirkulert, men heller ikke bleket.)

Siden alle pengene mine forsvant i forrige boligsalg var det et høyt nok løft å kjøpe tv og ps3, så jeg har ennå ikke fått kjøpt meg benk. Men jeg blir mer og mer glad i denne!

Som dere ser har den hylle til keyboard og diverse på venstre side, og oppbevaringen til cdene er skilt ut (outsourcet) til høyre, slik at midtseksjonen kan vie all sin oppmerksomhet til hjertet i denne underholdningssentralen, nemlig konfirmasjonsanlegget.

Jeg var på malingsbutikken i går og spurte om pappbeis, men det hadde de ikke. Tenkte jo at en høyglanset pappreol i hvitt hadde vært noe.

Det siste bildet viser Ikea Burs, det er noe i den stilen jeg har i tankene når jeg engang skal kjøpe nytt. Men helt ærlig synes jeg nesten pappreolen passer bra inn i et ungkarshjem.
    Dette var sykt stilig!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Dette var sykt stilig!
    Enig, utrolig hva man kan få til på et lavt budsjett! Høyglans hvit finish hadde virkelig løftet dette det siste steget opp til selveset eliten innen DIY

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for de varmende ordene!
    Godt å høre at noen liker det, den forrige dama jeg datet var ikke imponert. Hverken over pappreolen eller at sofaen var merkelig lik en hengekøye.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du legger inn en avstiver i midten, så kan vel kassen fungere som skap. Evt. så kan den fungere som plass til andre kasser! Hvit maling som nevnt er nok way to go!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse pappeskene, under "ekstra sterke esker" ser ut som noe for jobben! Synd at demperen tar så mye plass da, men kan jo bruke den som cd-stativ?

Ekstra sterke esker - trippel bølgepapp - Postemballasje - Størst på emballasje

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygde meg en enkel benk av biltema limtreplater for å ha et enkelt anlegg på.

Anlegget består av en Denon DCD1015 koblet på en NAD2100PE uten pre, og selvbygde Peerless høyttalere.

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •