Vis oss ditt DIY møbel - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 220
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selvtegnet, men ikke selvgjort - snekkerjobben har jeg overlatt til et snekkerfirma:

Vedlegg 89652

To speilvendte, frittstående skrog med hyller, med ca. 20 cm fri plass bak hyller og elektronikk - her kan kablene virkelig boltre seg. Pluss at jeg har fått plass til to vegghengende Bryston-monoblokker - med høy usynlighetsfaktor - rett under hver høyttaler. Topplaten er løs - og når jeg skyver litt på den, er det bare barnemat å komme til på baksiden av boksene for tilkobling, bytting av kabler o.l.

Skrogsoklenes frontplater nede ved gulvet er festet med borrelås, og der nede ved gulvet, under de to nederste hyllene - ute av øye og ute av sinn - henter alle boksene strømmen sin. 4-5 strømpadder forsyner 12 strømforbrukere med det de trenger. Hyllen over suben er løs - henger bare på et par dertil egnede pinner.

Konstruksjonen klemmer seg akkurat inn mellom de to vinduene - som har satt rammen for hvor mye jeg har kunnet breie meg. Hyllene er limt til skrogsidene - ingen justeringsmuligheter her - og heller ingen skruer.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Asbjørn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inspirert av Tl-lomas sin kjøkkenskap løsning, gikk jeg for kjøkkenskap (lave fra Kvik) + hvitoljet benkeplate på topp og side. Fruen er fornøyd :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig elegant !!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

;)

overskuddet av skrog til kjøkner ble til hylle for samlingen...

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asbjørn
    Inspirert av Tl-lomas sin kjøkkenskap løsning, gikk jeg for kjøkkenskap (lave fra Kvik) + hvitoljet benkeplate på topp og side. Fruen er fornøyd :-)

Hvordan styrer du kompnentene gjennom dørene? Det meste der er vel IR-styrt?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Hvordan styrer du kompnentene gjennom dørene? Det meste der er vel IR-styrt?
    Jeg har en IR boks ja. Jeg hadde en HDMI splitter fra før med mulighet for IR, som jeg aldri hadde brukt. Koblet den opp og det fungerer utmerket (øyet sitter nå på TVen).

Ellers har jeg opplevd nå i sommer at et av produktene mine ikke får tilstrekkelig kjøling (benchmark dac1). Det løste jeg enkelt med å ta en gammel pc vifte som jeg koblet til en USB kabel og stappet i en av boksene mine. I og med at USB porten leverer lite strøm, så er viften helt lydløs. Og benchmarken er betraktelig kaldere (faktisk kjøligere enn når den sto i fri luft). Når det er sagt så avgir benchmarken helt utrolig mye varme og ingen av de andre boksene har noen spesielle varme problemer :-)

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bygge denne i fjor. svartmalte lecablokker, så har jeg en nabo som kunne skaffe meg svarte laminerte plater, men de hadde bare 12mm tilgjengelig så har lagt disse dobbelt. benken er ca 195cm bred, 55cm høy og 50cm dyp.
    passer meeget i en ungkarsleilighet synst jeg og plass til alt jeg stapper inni.

LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min Ikea Stereobenk

Har satt isammen en stereobenk, bestående av:

2 Stk. Bestå hyller som er 120cm x 40cm x 38cm fra Ikea
    2 Stk. Bordplater Vika Amon 120cm x 60cm x3,4cm fra Ikea.
    8 Stk. Hjul fra Ikea.
    4 Stk. Dører fra Ikea.

På dørene er midten kuttet ut slik at det er igjen bare en ramme. Så er dem trekkt med høyttalerstoff fra Dynabel. (Mangler noen lister på innsiden, så ser ikke så fint ut, men det er det ingen som ser )

Vedlegg 94262
    Vedlegg 94261
    Vedlegg 94260

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke særlig aktiv her på AVforum, men ettersom jeg har hentet mye motivasjon og inspirasjon til mitt DIY prosjekt fra denne tråden, tenkte jeg at det var på sin plass å dele mitt resultat og litt av prosessen.

Utgangspunktet var at jeg ønsket et stilrent og romslig møbel som kunne huse og skjule det jeg hadde av komponenter (reciever, modem, ruter, pvr, ps3, Apple TV), i tillegg til alle ledningene. Jeg ønsket også å ha et lukket møbel, men som samtidig slapp igjennom IR signaler uten å måtte åpne noen dører. Inspirasjon til design og funksjonalitet kommer bl.a fra UNNU, Frislev og Clic. I tillegg må det nevnes at mye av motivasjonen for å gjøre dette selv kommer fra toreddy's HiFi-prosjekt.

Resultatet ble som følger:
    Grunnstamme av 2 stk IKEA Faktum kjøkkenskap. Kuttet til og montert sammen. Disse er så kledd med 12mm kryssfinerplater. Kuttet til i vinkel, både på front i tillegg til sidene (litt som clic møbelet). Boret hull i bunnplata bak og mellom kassene for ventilasjon samt for å trekke ledninger gjennom. Dørene er også fra IKEA, kuttet til slik at jeg bare sitter igjen med en ramme som slipper gjennom signalene. Dørene er så kledd med høytalerstoff. Bena kommer fra Bauhaus.

-John Erik-

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fler bilder på minHjemmekino, dette er i film posisjon, normalt er den mer til høyre og skjuler suben helt fra sweetspot :-)

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale en helt stille vifte som skal monteres inne i ett DIY TV bord. Funksjonen blir og dra ut varmluft fra det ene rommet til det andre. Må være termostat slik at den vil starte selv.
    Noen som har teste ut dette før?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Noen som kan anbefale en helt stille vifte som skal monteres inne i ett DIY TV bord. Funksjonen blir og dra ut varmluft fra det ene rommet til det andre. Må være termostat slik at den vil starte selv.
    Noen som har teste ut dette før?
    Jeg har en nesten helt lukket løsning med veldig lav luft sirkulasjon (ligger et bilde litt lenger oppe i tråden). Jeg endte derfor opp med å ta 2 standard vifter fra en gammel PC som jeg monterte usb plugg på (veldig enkelt). En usb kontakt generer maks 5v strøm som er tilstrekkelig til å drive en PC vifte på lav hastighet (rotasjon begrenses av strøm tilgjengelig). I og med at de ikke spinner rundt i maks hastighet, så er de heller ikke hørbar. Jeg har ikke termostatstyring, så de går 24/7.

Hvis du har noen produkter med en ledig USB kontakt, så kan du teste det ut med hvilken som helst PC vifte. Det fungerer ypperlig for meg :-)

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett godt tips!

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra her ja :-)

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tv-hylle. Ikke helt nytt bilde, så "innmaten" er ganske annerledes nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 stk. Ikea Bestå litt ombygd

.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny stereobenk i kjellerstua
    Enkel sak laget av 22mm MDF og 24mm gjengestang/mutrer/skiver, malt med svart 10-glans.

(Beklager, bare mobilbilde..)

-stereobenk-jpg

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TG1
    Ny stereobenk i kjellerstua
    Enkel sak laget av 22mm MDF og 24mm gjengestang/mutrer/skiver, malt med svart 10-glans.

(Beklager, bare mobilbilde..)

-stereobenk-jpg
    Stilig !, det ser jo Rock,n roll ut :grin:
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Stilig !, det ser jo Rock,n roll ut :grin:
    Var igrunn noe sånt jeg gikk for, ja

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TG1
    Var igrunn noe sånt jeg gikk for, ja
    Veldig maskulint
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •