TV benk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: TV benk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV benk?

Jeg trenger en TV benk. Har funnet denne som ser ok ut:

OmniMount Echo 50 TV-Møbel | Soundgarden

Tanken er å sette en RC-64 --- Center Channel,Klipsch Reference Series - Overview i hyllen og sette en 46" TV oppe på benken.

Ulempen er at jeg må ha et eget rack ved siden av. Men, jeg tror heller ikke at senter på toppen av benken med TV'en oppå denne igjen blir noen bra løsning. Blir liksom litt for oppstablet.

Behovet mitt er å få plassert:
    - 46" TV (kanskje 55")
    - 1 Klipsch RC-64 senterhøyttaler (84 cm bred, 21cm høy)
    - 3 komponenter (vanlig bredde, opptil 20cm høye)

Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser meg om etter omtrent det samme, og så avmartins tv-bord her på forumet, og snuste opp dette hos Netshop:

Row FAVS19B AV-Møbel, Sort - Row - Veggfeste/Stativ - Row FAVS19B AV-Møbel, Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Dette kan være en god løsning, tror jeg. Hvis man liker designet, vel og merke. Høyden på hylla nederst er 20,6cm.

De har også et rack som er fint til komponenter:
    Row AVS-E103B AV-Møbel, Sort - Row - Veggfeste/Stativ - Row AVS-E103B AV-Møbel, Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke slike benker med integrert stativ for å feste TV'en. Foten som følger med er mer enn bra nok. Tror også at TV'en blir hengene altfor høyt oppe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner. Har målt litt her, og øverste kanten på min 46" vil komme ca. 120cm fra gulvet. Perfekt høyde på fjernsynet for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, med toppen på 120cm ser ikke så høyt ut. Tror faktisk det kanskje er noe lavt. Det kommer jo litt an på hvordan en sitter. Har regnet litt på det og det kan kanskje være at denne OmniMount benken blir litt lav med TV'en rett oppå. Ser ut som om midten av skjermen da havner på ca 82cm. Det er kanskje 10-15 for lavt.

Men, uansett liker jeg ikke TV benker med stativ til å feste TV'en på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen utfordring med OmniMount benken er at hyllen under maks tåler 36.6 kg. Har en Bryston 4B SST som veier 27kg og da er det ikke i praksis mulighet til å ha flere komponenter der. Den egner seg altså bare til en senter høyttaler på hyllen og en TV på toppen. Det er egentlig ikke noe stort problem, for jeg kan ha et rack med komponenter bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en tur til IKEA og kjøpte en LACK hylle i sort. Lot være å montere den midterste hylle-deleren for å lage en bra plass til en Klipsch RC-64 senter. Et bra tips kan være å la være å skru i skruene til hyllene helt til du er helt sikker på hvor du vil at de skal være. Da blir det ikke stygge merker i de eskisterende hullene. Skrudde også på 4 stk CAPITA ben og vips en flott TV benk til under 700,-. Tror kanskje jeg trenger 2 stk ben til på midten for å være sikker på at ikke langsiden kneler. Klipsch senteren veier jo tross alt nesten 30kg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig!

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagd samme rack som deg. Lack-hyllene holder overraskende mye! Har hatt ca 80 kg med utstyr i mitt uten at det har segetr en millimeter. Har riktig nok satt på 6 ben til sammen, men de er kun under den midterste halvparten av racket. Er mao 1/4 av racket på hver av sidene som ikke har ben under seg. Disse sidene har en ca 20 kgs belastning nå uten problemer.

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville bare legge til at ordinær monteringshøyde, på vegg, er ca 96 cm fra gulv til senter av TV'n (monteringsbranketten). Uavhenging av størrelse på TV.
    Dette pga, etter gjennomsnittelige høyder på stoler og sofaer, når man sitter vil ett gjennomsnittlig menneske (166cm - 189cm kansje?) ha en kikkehøyde på, nettopp, 95 - 104 cm.

Bare ett tips med tanke på valg av høyde på stereobenk. Disse kommer jo i mange forskjellige høyder.

Om du titter innom minHjemmekino vil du se at jeg har bygget en TV-benk selv. Selve TV'n har jeg hengt i vanlig veggfeste på veggen (96cm over gulvplan). TV-benk og TV smelter omtrendt sammen, noe jeg syns er stilig da...
    Har, akkurat som deg, tenkt på en RC-64. Og den trengs å stå litt diskret i dagligstua. Derfor jeg bygget selv. Også pga. Vincent blokkene da, men i utgangspunktet beregnet at RC-64 kunne stå på øverste hylle...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •