Male MDF, sparkle?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Male MDF, sparkle?

Driver å lager et rack, bestående av 4 plater på ca 160x50cm med alu-spacere mellom hyllene (noe alá SoundStyle). Har frest ferdig på platene, 16mm MDF som er kantfrest 45grader 2/3 av platehøyden. Tenkte å male disse med sort Nordsjö READY 40 som rulles på og pensles over med overstryker. Blir det bra finnish av dette?

Hva må jeg gjøre av sparkling?
    -Holder det med kantene eller må flatene også sparkles.

Hvilket sparkel?
    -Har noe hurtigsparkel som jeg prøvde, men det var for hurtig og tørket før jeg ble ferdig å dra utover

Andre tips og råd?

/Jan

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Driver å lager et rack, bestående av 4 plater på ca 160x50cm med alu-spacere mellom hyllene (noe alá SoundStyle). Har frest ferdig på platene, 16mm MDF som er kantfrest 45grader 2/3 av platehøyden. Tenkte å male disse med sort Nordsjö READY 40 som rulles på og pensles over med overstryker. Blir det bra finnish av dette?

Hva må jeg gjøre av sparkling?
    -Holder det med kantene eller må flatene også sparkles.

Hvilket sparkel?
    -Har noe hurtigsparkel som jeg prøvde, men det var for hurtig og tørket før jeg ble ferdig å dra utover

Andre tips og råd?

/Jan
    bruk skumrullle og oljesparkel.da får du strøken finnish.hvis du skal etterstryke får du penselstriper..mellom hvert strøk, (etter sliping))tørk over med rødsprit da dette tar opp smuss/fett veldig bra.husk og grunn de først.

-malern-

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    bruk skumrullle og oljesparkel.da får du strøken finnish.hvis du skal etterstryke får du penselstriper..mellom hvert strøk, (etter sliping))tørk over med rødsprit da dette tar opp smuss/fett veldig bra.husk og grunn de først.

-malern-
    Oljesparkel? Hva er det? Påføres med skrape/sparkelspade? Fargehandelen mente det ble bedre finnish med etterstryker... Nødvendig å slipe mellom strøkene alstå? Lett å påføre oljesparkel på kantene?

Huff, høres ut som det blir mer arbeid enn først anntatt nok en gang... Hvilket papir mellomsliper man med? 360? 600?

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er av den oppfatning at du ikke trenger å sparkle kantene, det holder lenge med å pusse dem. MDF er ikke som spon, det har ingen dype groper og slikt når man kapper. Så er man flink med pussepapiret, legger på en litt god grunning, og så pusser på nytt igjen, så er du faktisk berget. Det er nå min oppfatning av det å jobbe med mdf.

Lykke til og post gjerne bilder etterhvert i prosessen din.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •