Veggfeste til 42" Pioneer plasmaskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggfeste til 42" Pioneer plasmaskjerm

Har et problem med stua der jeg har tven, det er at det ikke finnes noen optimal tv-vegg. Dvs at tven står skeivt i forhold til sofagruppen. Planen er å montere et veggfeste med en arm slik at tven kan skyves ut til midten av sofagruppen ved bruk og tilbake igjen når den ikke er i bruk. Dvs at jeg trenger sideveis forskyvning.

Sikkert en dårlig forklaring, men legger ved et bilde som sikkert illustrerer det hele bedre.

Problemet er jo at armen må være forholdsvis lang og dermed blir jo også kreftene i gipsveggen større, noe som gjør at jeg sannsynligvis trenger en sponplate for å få til større fordeling av krefter.

Hovedspørsmålet mitt er egentlig hvilke fester med en forholdsvis lang arm finnes på markedet og kan anbefales til en 42" Pioneer plasmaskjerm?

Hvis noen har en annen god løsning så settes det også pris på. Vurderer også mediabenk på hjul, men en veggfesteløsning vil prioriteres.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett meg litt rundt i veggopphengverden og plukket ut et alternativ. Noen som har noe erfaring med denne?

Vogel VFW 465

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fjelde
    Har sett meg litt rundt i veggopphengverden og plukket ut et alternativ. Noen som har noe erfaring med denne?

Vogel VFW 465
    Litt skeptisk til veggen din, men denne kan være et rimelig alternativ.
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Ville gått for størst mulig overflate på delen som skrus i veggen for å fordelen vekten...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på vekt på tven, men 45 kg syntes jeg hørtes litt lite ut?

Går utifra at opphengene som er laget med så små flater er beregnet til oppheng i en stender, så om jeg fester den i stenderen så skulle vel det holde så lenge maks. kapasitet er 60 kg. Er heller ikke fremmed for tanken på en sponplate for å øke trykkflaten.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på vekt på tven, men 45 kg syntes jeg hørtes litt lite ut?

Går utifra at opphengene som er laget med så små flater er beregnet til oppheng i en stender, så om jeg fester den i stenderen så skulle vel det holde så lenge maks. kapasitet er 60 kg. Er heller ikke fremmed for tanken på en sponplate for å øke trykkflaten.
    42" er typis rundt 30kg

edit: spørs jo selvfølgelig alder og merke, mitt TV er ca 30, panasonic 42px80 er 28kg

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekten av tv er vel avhenging av alderen på tv. Mitt 42" Samsung er 49.5 kg med foten montert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt ut modeller og slikt og har kommet frem til at det må være en Pioneer PDP-4280XA jeg har. Den står oppført med en vekt på 29,6 kg. Det gjorde jo hele problemet mye lettere, bokstavlig talt.

Problemet er jo om den clas ohlson modellen passer til tven. Trur uansett jeg er mer for Vogel-modellen, rett og slett for kvalitetens skyld.

Ingen som har erfaring med denne altså?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt ut modeller og slikt og har kommet frem til at det må være en Pioneer PDP-4280XA jeg har. Den står oppført med en vekt på 29,6 kg. Det gjorde jo hele problemet mye lettere, bokstavlig talt.

Problemet er jo om den clas ohlson modellen passer til tven. Trur uansett jeg er mer for Vogel-modellen, rett og slett for kvalitetens skyld.

Ingen som har erfaring med denne altså?
    ville sjekket clas og biltema, de fleste stativene deres passer alle TVer
    kjøper selv veggstativ der til min 42" når jeg flytter om noen uker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •