TV Benk som har plass til 6 Komponenter - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 123
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig bra spøsmål Monterte selv TVen litt for høyt og måtte senke den litt.

Har sett noen runder med 60 min oppussing på TV, og i England virker det som det er smart å henge en 50" plasma over peisen, og sette en sofa 45 grader til den ene siden. Jeg ville vært garantert nakkesleng samtidig som jeg ville vært usannsynlig irritert om jeg skulle sett på noe slikt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-/skjermhøyde er til en viss grad smak og behag. Hos meg blir ikke TV-en brukt til (seriøs) filmtitting, til det har jeg kinoen.

Her er THX sin anbefaling angående skjermhøyde:

THX Home Theater Display Setup

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    En ting jeg lurer på.... hvorfor har nesten alle montert TV'n (lerreter) alt for høyt i forhold til normal hodestilling (hodet lett fremoverbøyd)?
    Etterat jeg senket TV'n, så er nakken fortsatt kjempefin etter timer med film :-D
    Et lerret på 92" er 130 cm i høyden. Mange har lerret som er enda større og da er det ikke så mye plass igjen under lerretet til stereokomponenter.
    Derfor kan det nok se høyt ut, men hvis man leser teksten på filmer så er den under nivået på øynene horisontalt.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Tusen takk for tipset! Jeg har lenge letet etter noe med riktig bredde, dybde og høyde, så jeg kjøpte to av disse, fjernet sokkelen på den øverste, plasserte dem oppå hverandre og tok på et strøk møbelolje.

1.600 kroner dekker jo knapt materialkostnaden for heltre eik ved DIY, så dette var et kupp! Nå ser jeg forøvrig at prisen har steget til 1.700

Nydelig!! Jeg har også montert min Liva stereobenk nå.
    Er meget imponert over finish og byggekvalitet til en latterlig lav sum.:-D

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en sånn på Ikea.
    IKEA | TV-løsninger | TV-møbler til flatskjerm større enn 37" | LEKSVIK | Benk med oppbevaring/ TV-benk
    Litt lav til å ha tv på kanskje men 8 plasser og jeg har lerret så da er det ikke noe problem at den er lav.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipset! Jeg har lenge letet etter noe med riktig bredde, dybde og høyde, så jeg kjøpte to av disse, fjernet sokkelen på den øverste, plasserte dem oppå hverandre og tok på et strøk møbelolje.

1.600 kroner dekker jo knapt materialkostnaden for heltre eik ved DIY, så dette var et kupp! Nå ser jeg forøvrig at prisen har steget til 1.700

Meget pent, men ville vært perfekt dersom du fjernet topp platen på den nederste, evnt bunn platen på den øverste. Men blir jo litt arbeid med det selfølgelig.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Meget pent, men ville vært perfekt dersom du fjernet topp platen på den nederste, evnt bunn platen på den øverste. Men blir jo litt arbeid med det selfølgelig.

Det ville være da blitt innstabilt kanskje, hvis du fjerner topp eller bunn ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Det ville være da blitt innstabilt kanskje, hvis du fjerner topp eller bunn ?
    Det blir den, hvis en ikke limer/skrur litt rundt omkring. Jeg vurderte det, men fant ut at det var like greit å ha dem slik de er. Sparte meg for mye arbeid.

En kan jo se at mine to ikke er 100% like heller, men det gjør ingenting. Slik er det med heltre - du får farge- og strukturforskjeller. Det er litt av sjarmen, i mine øyne.

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm. Jeg ville nå konsultere en ergoterapeut og/eller en fysioterapeut når det gjelder en slik plassering. Virker alt for høyt for min smak. Finnes det noen her inne?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Hmmmm. Jeg ville nå konsultere en ergoterapeut og/eller en fysioterapeut når det gjelder en slik plassering. Virker alt for høyt for min smak. Finnes det noen her inne?
    Hvis det er mitt rom du tenker på, blir ikke stolen i sweetspot brukt når vi ser på TV, men derimot sofaene som såvidt kan skimtes bak stolen. Bunnen på skjermen viser fra disse sitteplassene akkurat over stolryggen, så det er 100% perfekt :-)

Som tidligere nevnt (tror jeg) blir uansett ikke TVen brukt til annet enn litt TV-titting, noen serier på DVD, spilling og fotofremvisning - film ser vi i kinoen.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir den, hvis en ikke limer/skrur litt rundt omkring. Jeg vurderte det, men fant ut at det var like greit å ha dem slik de er. Sparte meg for mye arbeid.

En kan jo se at mine to ikke er 100% like heller, men det gjør ingenting. Slik er det med heltre - du får farge- og strukturforskjeller. Det er litt av sjarmen, i mine øyne.
    At Tvbenken ikke er 100% like, er vel normal og er einig med deg at det en del av sjarmen .. Litt mørkere blir det med tiden uansett.. Uten tvil er dette en god tvbenk i heltre til den prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung PS63A766 på modifisert Liva

Var ute og handlet i går, kom hjem med en Samsung PS63A766 og to Liva tv benker på impuls... Smokket disse sammen UTEN to plater i midten, slett ikke noe problem, bare å borre hullene gjennom, i og med at topp og bunn har samme plassering av trepinner og skruer ; ) Er stabil og fin, selv om jeg ikke har montert bakplatene i skrivende stund, driver og flytter rundt på komponentene før jeg smeller disse på.

Utrolig fornøyd med både benk og plasma!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint, og flinkt gjort k-hausva. Men mine benker har plasthylser i hullene til skruene, så å bore gjennom ville ikke vært en god idé på mine benker. Mulig jeg har fått en eldre/nyere utgave. Hiv på ett eller to strøk møbelolje!

Hvis en liker eik (hvem gjør ikke det, det er jo w00d :-)), er disse benkene geniale!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-hausva
    Var ute og handlet i går, kom hjem med en Samsung PS63A766 og to Liva tv benker på impuls... Smokket disse sammen UTEN to plater i midten, slett ikke noe problem, bare å borre hullene gjennom, i og med at topp og bunn har samme plassering av trepinner og skruer ; ) Er stabil og fin, selv om jeg ikke har montert bakplatene i skrivende stund, driver og flytter rundt på komponentene før jeg smeller disse på.

Går det å ha en dør i midten? Jeg kunne tenke med å ha 3 åpne hull i toppen, og i tillegg lage denne benken litt laver ved kutte dem 4 vertikale platene. Jeg kan ikke ha den høyere enn ca 55-60cm.

Hva er den totale høyden hos deg nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liva modifisering

Hellnoob: Takker for det ; ) Jaa, fikk med olje når jeg kjøpte den, usikker på om jeg skal behandle eller ikke... Var ingen plastgreier på mine, kun hull til trepluggene og skruene, så sikkert en annen levering ja?

zatz: Høyde nå er 74cm, evt. 70cm hvis du fjerner sokkelen. 3 åpne hull er ingen problem, å evt. sette dør i midten blir litt kronglete, men alt går sikkert. Når det gjelder å kutte ned de fire platene, tror jeg du lager deg MASSE arbeid, med mindre du setter treskruer gjennom eller lignende for å feste topp-plata. Det er innfreste hull til en slik "dreielås" som evt. må freses inn hvis du kutter høyden.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to vertikale platene i midten er ikke heltre, men eikefinert spon, så sager du i disse er h%&¤ete løs :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaa, fikk med olje når jeg kjøpte den, usikker på om jeg skal behandle eller ikke...
    Her er ingen grunn til usikkerhet, heltre eik blir bare penere og sterkere med olje. Dess oftere (ihvertfall en gang i året) dess penere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob:
    zatz: Høyde nå er 74cm, evt. 70cm hvis du fjerner sokkelen. 3 åpne hull er ingen problem, å evt. sette dør i midten blir litt kronglete, men alt går sikkert. Når det gjelder å kutte ned de fire platene, tror jeg du lager deg MASSE arbeid, med mindre du setter treskruer gjennom eller lignende for å feste topp-plata. Det er innfreste hull til en slik "dreielås" som evt. må freses inn hvis du kutter høyden.
    Det blir fort litt jobb ut av det, men jeg tror ikke det blir altfor mye. Bare bore nye hull til pluggene, og isteden for å bruke den dreielåsen sette på noen tynne vinkel-jern.

Men som Hellnoob sier, siden noen av platene ikke er hel-tre så er dem som regel av dårlig kvalitet og har lett for å smuldre opp og tillegg kansje vanskelig å få feste i, så jeg er litt usikker om jeg skal løpe og kjøpe.

Nei, det ska ikke være lett å finne den rette benken.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ingen grunn til usikkerhet, heltre eik blir bare penere og sterkere med olje. Dess oftere (ihvertfall en gang i året) dess penere.
    Jaa, ser jo det nå etter at alt er inni... :evil: Og i tillegg så er det overhengende fare for "I told you so" fra kvinnen, som mente eg burde oljet den før eg satte den sammen... så her er det tap/tap i alle tilfeller haha

Nei, det ska ikke være lett å finne den rette benken.....
    Hadde ting vært enkelt hadde det ikke vært like kjekt når det var ferdig!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super løsning! Men er senteren lagt oppe på reciveren? Den for det i såfall veldig varmt uten lufting i toppen - bare et tips

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •