vifte kjøling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vifte kjøling

Hei, skal bygge meg en tv benk, men tenker på pc vifter til kjøling. Har lest her en gang om det.
    Noen som har noe å anbefalle. hva kan jeg bruke, vil jo at det skal starte når jeg skrur på reciveren. hvordan gjør je det med strøm til pc vifter. det er jo en 230v ut på reciveren som kan brukes da jeg slår på reci. viftene må selvsagt være stille, men gi/flytte mye luft.

Takker for svar

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kan være en ide er å koble til en veggvort som gir samme spenning om en standard PC vifte og så koble til en "noise-killer" dvs anordning som øker viftespenningen når temperaturen går opp.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet en 12 V/5A strømforsyning på uttaket på receiveren, kjøpt på Biltema for ca 200.-.
    I benken har jeg 3 stk 90mm vifter som er utrolig stillegående (18dB), ca 100.- pr stk.
    Problemet mitt har vært å finne en monteringsmåte som fungerer. Viftene går stille helt til de festes til benken. Da virker tydelivis hele platen ovenpå TV-benken som høyttalermembran, og det bråker!
    Festet de først med borrelås, siden forsøkte jeg tykk dobbeltsidig tape.
    Har tenkt å prøve gummistrikker e.l. men har ikke kommet så langt.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norcad ; hva angår vibrering /forplantningsstøy så kan du eliminere det med feks sitteunderlag som du limer fast mot viftene ,for og feste det fast i benken kan du feks lime fast punkter for borrelås ,selvfølgelig også da motparten av borrelåsen på viften under sitteunderlaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på komplett, at de fleste vifter leverse med gummi plugger, klarer ikke de å redusere vibrasjoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •