Tips : Omega tv/media-benk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips : Omega tv/media-benk

Har lenge vært på jakt etter en tvbenk hvor det er plass til MANGE bokser og som er veldig solid. Har kjøpt Omega tv benk på Bohus til kr. 1695 når det var kampanje på den.

Velkommen til Bohus

Benken er 208cm bred(!), 48 cm høy og 60 cm dyp.
    (benken ser mindre ut på bildet hos Bohus enn den er ferdig montert hjemme...)

Den er laget av sponplater hvor det er limt på et tynt tre lag (eller noe som likner tre). Benken virker veldig solid så den tåler min Pioneer 507XA med blytung fot uten problemer. Benken veier ganske mye. Det er til sammen 4 skuffer i tv benken men dersom man vil ha mere plass til utstyr så kan man la vær å montere skuffene og heller få tak i ekstra hyller som passer. Da blir det straks plass til ekstremt mange bokser.

Jeg har også skrudd på 16 små hjul (25mm) kjøpt på IKEA for noen år siden. Hvert hjul tåler 15kg så da skulle det være bra overdimmensjonert (240kg).
    Disse hjulene ruller kun i en retning men det holder lenge for å trekke benken inn og ut fra vegg. Fordelen med denne typen hjul er at vekten fordeles helt likt på platen som skrus fast i bengen. Det er en stor fordel med hjul siden benk+tv+bokser blir ikke blir flyttbart uten hjul. Det ser ikke ut som IKEA har slike hjul i utvalget lengre men det er sikkert mulig å få tak i egnede hjul hvis man vil ha hjul på benken. Kanskje svingbare hjul haddde vært mer fleksibelt men min erfaring er at hjul som f.eks. denne typen har lett for å løsne siden vekten ikke belastes likt på festet (de er også litt store). Har hatt mange tv benker og har alltid irritert meg over hvor dårlig hjulene alltid er (faller av når man løfter benken eller så løsner de rett og slett pga. vekt).

Med hullsag til drill lager man lett nye hull ut av skapet og mellom de forskjellige seksjonene slik at så mange kabler som mulig kables sjult internt i benken. HULLSAG 3832 HM Ø89 BACHO - Produkt - vis ny - Jernia
    Jeg har laget tre hull i forskjellige høyder mellom hver "avdeling" slik at kabler kan trekkes internt. Det var egentlig for å slippe å kjøpe mange nye kabler men ser nå at det også er mest praktisk og blir penest.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor høye er komponentene dine, og hvor bred kan benken maks være?
    BoConept - fås på Skeidar

Fin benk som kan modifiseres i pris og innhold.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •