Nyeste prosjekt - Arcademaskin fra USA til boden! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes ikke det er avskrekkende dyrt. Regner med at du for noen timer med mimring og underholdning foran denne maskinen!

Edit: den siste plasseringen var bedre. Mer sosial i form av flere plasser i av-hytta også.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, synes en først two-player Final Fight er mimring på det nivået jeg gjør er det ingen tvil om at dette er vel verdt penga! Snekkeren var syk i dag, typisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ser morsomt ut dette her

Det er mulig å kjøpe byggesett til slike konsoll til bruk med PC.
    Fordelen med PC versjon er tilgangen på spill (rom).
    Har selv ca 6500 forskjellige rom til PC

Sjekk disse:

Sanwa Joystick & Sanwa Button Kits UK Stockist - Gremlin Solutions.

Arcade Machines UK Stockist.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da har jeg fått testet herligheten! Spillbarheten er bare helt enorm, og lyden og den generelle autensiteten er bare helt vanvittig bra! Stikkene er helt proffe, eksakt det samme som i arcadehallen i gamle dager, det samme er knappene...

Sliter imidlertid med skarpheten, samt at jeg har en grønn magnetfeil øverst på skjermen... Mulig det skyldes for pinglete 220 til 110-volt-konverter, skal teste en kraftigere snarlig...

CRT er jo uten tvil milevis bedre enn LCD på disse arcadespillene ettersom "feilene" i grafikken knapt synes...

Uansett er jeg så langt utrolig fornøyd, vi spilte 2-player diverse spill til halv-to-tia i natt i bitende kulde (boden er ikke klar, bare en åpen ramme foreløpig), og vet var verdt den så smått ytende forkjølelsen jeg kjenner i dag UTEN TVIL!

Det er for øvrig veldig godt med plass inne i enheten, så her blir det nok til at jeg stasjer både det ene og det andre. Tenker jeg både går for enda en PCB med i overant av tusen spill, xbox360 og kanskje til og med en liten MAME-PC, der jeg har over 6000 roms liggende...

Spørsmålet er imidlertid hvordan jeg skal koble opp dette mot JAMMA-boardet... Alt av kontroller baserer seg jo på USB, så det er greit nok, men jeg må jo da ev. benytte en USB-switch av noe slag, slik at alle de tilkoblede elementene har tilgang til kontrollene... Får tenke litt, men kom gjerne med innspill!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg fått på et 1000VA step-down-converter uten at den hjalp nevneverdig på skarpheten... Har sendt mail til selger og forespurt assistanse, hvis ikke får jeg i gang med kalibrering på egen hånd når jeg får tid! Funker helt greit nå også, men jeg har måttet stille ned kontrast og brightness for å unngå blooming... Konvergensen er heller ikke helt som den skal være, tydelig at overfarten har gjort sitt, CRT er jo sårbar for risting gitt.

Noen bilder;

Nyeste prosjekt - Arcademaskin fra USA til boden!-img_0044-jpg
    Her står herligheten, i min tilkomne "AV-hytte"!

Nyeste prosjekt - Arcademaskin fra USA til boden!-img_0045-jpg

Nyeste prosjekt - Arcademaskin fra USA til boden!-img_0046-jpg
    Menysystemet for valg av spill funker ypperlig med visning av gameplay og "intro" for hvert enkelt spill!

Nyeste prosjekt - Arcademaskin fra USA til boden!-img_0049-jpg
    Her er baksiden av CRT-monitoren som jeg må i gang å kalibrere... Heldigvis har jeg en del erfaring med CRT-teknologien, men da projektorer, men det ligner jo en del uansett (G2 / konvergens osv.)

Nyeste prosjekt - Arcademaskin fra USA til boden!-img_0050-jpg
    Hjernen er en ganske vanlig PC, og det er godt med plass under til andre enheter som XBOX360...

Nyeste prosjekt - Arcademaskin fra USA til boden!-img_0051-jpg
    Dette er "JAMMA"-konverteren som altså gjør at vanlige kommersielle JAMMA-arcadeenheter funker med PCen...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe annet å si - tøft!

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje en slik elektromagnet de bruker på verkstedene kan hjelpe på bildekvaliteten?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med maskinen? Har du fått fikset skarpheten og kontrasten? Fikk veldig lyst å kjøpe selv, etter å ha sett bilder av din:-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Den var ikke så glad i kulde, og når rommet fikk litt temperatur ble alt kjapt veldig mye bedre... Er ikke sylskarpt, men langt bedre enn det var, og er nå innenfor akseptable grenser. De var jo ikke sylskarpe de gode gamle arcademaskinene heller...

Jeg driver nå og prøver å finne ut hvordan jeg skal få koblet opp en MAME-PC i tillegg til den som allerede står i, der trenger jeg en switch eller noe som jeg kobler videre til JAMMA-2-PC-kortet...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen år siden leste jeg en omfavnsrik omtale hvor en person hadde bygd om et gammelt kabinett med skjerm og stikker til en pc som kjørte mame. Han hadde da skaffet et eget skjermkort og en IO løsning som gjorde at alt av eldre utstyr som skjermene og stikkene kunne benyttes og ga da en helt autentisk gjengivelse av bilde slik man kjenner det fra før. Med den plassen du har liggende i kabinettet kunne det jo kanskje gått an med en switch på skjermen og til stikkene så har du det beste av begge verdener?

Jeg vet også at det finnes utstyr for å kunne kjøpe gamle myntenheter og koble disse opp :P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •