Program til konstruering av AV-Rack

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Program til konstruering av AV-Rack

Hei, igjen... Hehee...
    Er ute etter et program som egner seg bra til å konstruere AV-Rack og TV-bord i 3D.

Noen som har noe bra forslag?

Har PS CS3, men tenkte kansje det fantes diverse programmer som er mer tilrettelagt akkurat dette prosjektet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo teste google sketchup ? :P

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Photoshop er jo et 2D program. Som han over sier, prøv google sketchup.

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg konstruert meg en AVrack og en TVbenk

Sånn, da var jeg ferdig med å konstruere min egen AVrack og TVbenk, ganske simpel, men det er sånn jeg liker å ha det:-D

Ser dette ok ut eller?

Newcomer korp_mo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Ser veldig bra ut dette her!
    Jeg lurte på å lage noe lignende. Kanskje bruke benkplater og polerte rustfrie rør. Men hvordan hadde du tenkt å få festet rørene (hvis det er det du skal ha da) sammen med platene på best mulig måte? Gjengestag igennom rørene kanskje?

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jeg ikke tenkt på, rett og slett pga. at jeg skal sende inn 3d tegningene og målene pr. del til den tidligere jobben min. Så de kan nok finne den greieste og sikkreste løsningen ville jeg tro. Men jeg kan fortelle deg når jeg kommer så langt. det kan nok ta en stund til da... eller, om du finner en grei løsning kan du gjerne fortelle meg

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    det har jeg ikke tenkt på, rett og slett pga. at jeg skal sende inn 3d tegningene og målene pr. del til den tidligere jobben min. Så de kan nok finne den greieste og sikkreste løsningen ville jeg tro. Men jeg kan fortelle deg når jeg kommer så langt. det kan nok ta en stund til da... eller, om du finner en grei løsning kan du gjerne fortelle meg
    Var med å bygget en slik benk for en kompiss av meg en gang
    Ikke helt lik i utforming som den du har men med mye av det samme konseptett

vi knotet litt med å få det stabil nok da det viste seg att det var vanskelig å få gjengestaven stabil inne idisse rørsølene uten at de forskjøv seg og alt ble bare skeft og ustabilt til alle sider.
    løsningen ble å sveise inn en skive med samme diameter som innsiden av røret i begge endede av rørene
    deretter var det å borre ett hul med samme diameter som gjengestaven i senter av disse skivene igjen
    da slapp vi det at gjengestavene forflyttet seg inne i rørene og det ble stabilt som bare pokker:-D

Men på den øverste rørdelen og nedre rørdelen sveiste vi fast den innvendige skiven ett par cm inne i røret, dermed fikk vi skjult endemutterene i topp og bunn
    fikk deretter yrkeskolen som blir det billigste alternativet til å dreie noen fete kopper/deksler som vi kunne tre ned i røret på toppen og dermed fikk skjult topphullet og den stygge mutteren som holdt sammen gjengestag i toppen.
    Den koppen kan du bortimot bestemme utseendet på selv
    da var det bare å løfte av toppen for å komme til skruen og demontere eller bygge om benken
    I bunnen fikk vi dreid til noe i samme prinsippet men der ble delen som stakk utforbi røret noe breiere enn selve røret slik at de fungerte som litt fancye og støddige ben
    Ble faktisk kjempebra, det blir garanter min måte å bygge min benk på når den tid kommer.

Hva slags matriale hadde du tenkt å bruke til denne benken?

Håper det var til hjelp, ser ut som du får deg en fet benk uansett
    Legg ut ett bilde av den når den blir ferdig

Lykke til

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for alternativet, veldig bra... Jeg har desverre måtte legget planen litt på is, skal flytte inn i en ny leilighet nå om ikke så lenge, så må ta det når huset står klart til neste år...
    Men jeg hadde tenkt å bruke en form for massive stålrør (50mmØ) og Sandblåste 25mm glassplater.
    Men vi for se når den tid kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med stålakslinger i en gitt høyde med en liten tapp i ene enden med gjenger (som en bolt) og hull med samme gjengingen i andre enden ?

så lager du topp og føtter

Da kan du endre hvordan racket ser ut og det er enkelt og utvide

Mvh
    Filip

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •