Gardiner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Gardiner?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gardiner?

Hvor har de bra utvalg av gardiner?
    Skulle hatt sånne tykke "kino gardiner" , som er helt tette? Helst svarte, men bør nødvendigvis ikke være det, men en mørk farge helst. Noen som forstår hva jeg mener, og kan hjelp meg ? =)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scenemolton er "proffstoffet" som er både lystett og gir lyddemping. I tillegg er de anti-brann behandlet. Finnes i flere farger.

Kjøpes i Norge her: Norsk Sceneteknikk AS: Norsk Sceneteknikk as

Som gardin kan det kanskje være litt tungt men mange her på forumet bruker det til lys og lyddemping.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke gardinene til vindu eller akustikk? Dersom det første så er det vel bare å sy doble gardiner der blendingen er i et lett og tett mørkt stoff, og fremsiden er i et tynnere og matt variant. Da slipper du scenemolton.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skal du bruke gardinene til vindu eller akustikk? Dersom det første så er det vel bare å sy doble gardiner der blendingen er i et lett og tett mørkt stoff, og fremsiden er i et tynnere og matt variant. Da slipper du scenemolton.
    Jeg skal bruke gardinene i inngangen til "lydrommet" mitt. Det er i kjelleren, og huset er bygget sånn at inn til der jeg har mitt musikk rom er det ingen vanlig dør, bare en åpning på størrelse med en vanlig dør.

Så tenkte jeg skulle ha en gardin foran der slik at jeg kan dra foran når jeg føler for det. Finner jeg den typen gardiner jeg ser for meg, kan det blir mye kulere enn en vanlig dør også

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er begrenset hvor mye akustisk demping en kan få med scenemolton med tanke på å dempe lyd gjennom en døråpning, men lysmessig vil den gjøre jobben flott. Dekker du en hel vegg vil lydbildet i rommet endre seg ettersom en får mindre refleksjoner, og da er en over på akustisk justering, en egen spennende seksjon av lyd.

Som nevnt av Tiger er det kanskje like lett å sy et par lag med tett stoff selv hvis det bare dreier seg om å lystette en døråpning. Ikea har billig sort bomullstoff i metervare samt ferdige gardinhøyder.

Ellers ville jeg sjekket de store kjedene som har ferdigsydde gardiner til nokså gunstige priser:
    Kid
    Princessbutikken.no

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en dør helt umulig? Gardin i døråpningen vil nok dempe lys, men gjør tilnærmet intet for lyden.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og hjelp! Dette er ikke for å dempe verken lyd eller lys, det er bare for at det ser enkelt og greit penere ut. Det er greit å kunne "stenge" seg selv inne av og til, da det ikke er bare meg i familien og det er dette rommet jeg oppholder meg mest i. Kjekt med litt privat liksom.

Og nei, en dør er så si umulig, viss jeg ikke vil leige snikkere da å lage meg enda mer problemer, som i den sammenheng ikke er nødvendig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •