Tv-benk av mdf / heltre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv-benk av mdf / heltre

Heisann!

Har nå en plan om å bygge meg ny tv-benk da jeg har innsett at hobbyplater ikke ble så bra.
    Ønsker innspill og forslag om og til designet, materialvalg og fremgangsmåte.

Har ei midlertidig tegning av hva den kan bli seende ut som, og skal prøve å få et bilde av den jeg har i dag.

Tv-benk av mdf / heltre-1-jpg

Denne er 195cm lang, litt lengre enn det jeg ønsker, men ser ut til at den nesten bare må bli så lang. Er mulig jeg overdimensjonerte ved å tegne i 45mm tykkelse. Topplata er på 135cm. Den er 55cm dyp og 53,5cm høy, der innvendig høyde er 20cm i begge etasjene.

Benken jeg har i dag er ca 180cm lang og ca like høy og dyp.

Etter planen skal dette huse en 55" tv, som skal stå oppå. Da jeg ofte snur og vender på stua er det ikke helt aktuelt å henge opp tven. Det skal stå et par Dali Ikon 2 MKI på sidene, 2 x Nad C275 Bee i 1. etasjen (mulig overkill?) + en Nad T748. I 2. etasjen skal det stå en Nad C165 Bee, en Xbox og en dekoder til tv.

Av dette har jeg alt utenom den andre effektforsterkeren. Grunnen til å ha receiver og forforsterker er for å enklere kontrollere lyd og bildesignaler om jeg ikke finner en enklere løsning med bare forforsterkeren.

Vurderer å poste dette i diy-delen av forumet også.
    Håper på mye god og positiv respons!

Blir å følge opp med bilder når jeg en gang kommer i gang med dette. Mest sannsynlig etter nyttår en gang.

-Isak Johansen

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at du skal bruke 45mm plater?
    Jeg laget min i 25 mm mdf. Og det ble solid nok. Min er 98 cm bred 55 dyp og 60 høy.
    Det ble også veldig tungt ��
    Det er ikke bare bare å flytte på☺
    Angrer litt på att jeg ikke pusset bedre da det sAmler litt støv.
    Kona mi er glad i svart. Så da ble den det. Og da synes støvet forferdelig godt.
    Spurte henne om det var greit å male om til en annen farge, svaret var negativt. Så
    neste gang hun er borte så blir den malt om��

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var første tanken ja, en del for designets skyld og en del for konstruksjonen? (virker som feil ord, men håper du skjøner hva jeg mener) Uansett så kommer den til å bli mye tyngre enn den jeg har i dag.
    Den jeg har i dag er av 19mm hobbyplank og synes det ser for spinkelt ut, i tillegg skal det holde tven som skal stå oppå uten noen form for forsterkning under. I dag har jeg et spen på ca 110-115cm i øverste etasjen, og i den jeg planlegger blir spennet på 135cm. Større tv betyr mere vekt, og tenker da å kompensere med tykkere plater.
    Mindre dimensjon vurderes om jeg ikke trenger å bruke mer enn feks 30mm.
    Mulig å fått et bilde av benken du har?
    Skjønner godt det med støvet.. Har selv irritert meg over det samme, bare med tven og pcen. Den jeg har et i ubehandlet tre nederst da jeg aldri gadd å male ferdig.. og blå og hvit oppe. Noe som egentlig funka fint.
    Til den nye tenker jeg olja eik og en andrefarge, mest sannsynlig blå.
    Tv-benk av mdf / heltre-gammel-vs-ny-jpg
    Sammenlikning av den nye og den jeg har.

Lignende tråder

1. Forslag til hifi benk/tv benk
    By jonlill in forum AV møbler
    Svar: 2
    Siste melding: 07-21-2014, 07:50
  2. Svar: 1
    Siste melding: 02-08-2012, 18:33
  3. Rep av heltre som "sprikker"
    By Baldrick in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 7
    Siste melding: 08-17-2011, 13:18
  4. TV-benk
    By atigerl in forum AV møbler
    Svar: 0
    Siste melding: 09-18-2009, 02:26
  5. På utkikk etter ny Tv Benk/stereo benk
    By sharko in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 09-01-2007, 22:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg