Forslag til tv/stereobenk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til tv/stereobenk?

Hei!
    Noen som har forslag til tv benk når kriteriene er :

Lengde: 130-180cm
    dybde: minst 48cm. Men helst ikke mer enn 55cm
    høyde: 40-45cm hadde vært perfekt. Max 50cm

indre mål på hylle/hyller er at jeg må få plass til en Emotiva-xpa3 og en yamaha rx-v1800.

Pris? hm...hvis hylla ser BRA ut og det er av god kvalitet så kan jeg sikkert betale noe ekstra. Men jo billigere jo bedre!

Har tenkt på å lage en benk selv, men er midt i en oppussings fase av et loft på 50mm2 så har nok med det så lenge.
    Hadde bare vært fint med noen alternativer der jeg slipper å lage en selv.

Takk for alle forslag!

Steamy

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv brukte lang tid på å finne en benk som passet, landet på denne er fra IKEA og er av typen BESTÅ. Kjøpte 8 stk hjul, i samme serie. Benken er 180 cm lang, 40 cm dyp og ca. 42 cm høy m. hjul. Benken er lett å flytte på, da hjulene har stor diameter og er solid laget. Med frakt til henteplass i Larvik, kom hele greia på kr. 1920.- pris pr juli - 2013.

Hjula er skikkelig solide og kan låses
    http://wilford.no/images/mediavegg.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UNNU bordene som hi-fi klubben selger er skreddersydde for hifikomponenter, kan modifiseres med både lydtranparange stoffdører. hjul, føtter, eller veggoppheng. Finnes i flere størrelser. Og det beste av alt: De kommer IKKE flatpakket

http://www.hifiklubben.no/Tilbehor/UNNU-mobler/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford Vis post
    Selv brukte lang tid på å finne en benk som passet, landet på denne er fra IKEA og er av typen BESTÅ. Kjøpte 8 stk hjul, i samme serie. Benken er 180 cm lang, 40 cm dyp og ca. 42 cm høy m. hjul. Benken er lett å flytte på, da hjulene har stor diameter og er solid laget. Med frakt til henteplass i Larvik, kom hele greia på kr. 1920.- pris pr juli - 2013.

Hjula er skikkelig solide og kan låses
    http://wilford.no/images/mediavegg.jpg
    Takk for forslaget! 40cm dyp er desverre litt for lite..Kan jo kanskje få byggd på noen cm bak, men vet ikke hvor fint det blir.. Ser helst etter en benk som jeg slipper å gjøre så mye med
    Skjønner ikke hvorfor det skal være så få tvbenker med dybde på ca 50cm hos vanlige møbelforhandlere..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    UNNU bordene som hi-fi klubben selger er skreddersydde for hifikomponenter, kan modifiseres med både lydtranparange stoffdører. hjul, føtter, eller veggoppheng. Finnes i flere størrelser. Og det beste av alt: De kommer IKKE flatpakket

http://www.hifiklubben.no/Tilbehor/UNNU-mobler/
    Ja er sett på de der..men blir fort vekk 5k for det oppsettet jeg ser for meg. Det er nesten i overkant. Men hvis kvaliteten er god så kan det jo være verdt den stive prisen Ser også at invendig dybde er på 43cm uten bakplate...:/

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steamy Vis post
    Takk for forslaget! 40cm dyp er desverre litt for lite..Kan jo kanskje få byggd på noen cm bak, men vet ikke hvor fint det blir.. Ser helst etter en benk som jeg slipper å gjøre så mye med
    Skjønner ikke hvorfor det skal være så få tvbenker med dybde på ca 50cm hos vanlige møbelforhandlere..
    Bena på komponentene sitter gjerne litt inn fra bakre kant, så en har ofte noe å gå på. Foten på 60 tommern fra Samsung går akkurat på denne benken.

Benken og hjula er bunnsolide og vekten blir veldig godt fordelt med 8 ben eller hjul.
    Det er heller ikke bakplate på denne benken, så det gir muligheter for litt dypere enheter.
    Sist endret av Wilford; 01-28-2014 kl 11:18

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et UNNU 221 selv som jeg kjører en Denon surroundreciver og blu-ray spiller i. Har desverre ikke plass for 231 der jeg har tvn, så effektforsterkerene har jeg for øyeblikket på gulvet. Men de går inn uten bakplate

De koster en del, ja desverre. Men istedet for å kjøpe noe som man må montere selv, for så begynne å skjære hull for diverse kabler, er det ikke så ille
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Bruker denne tråden igjen isteden for å lage en ny.

Har bestemt meg for å gå for en BESTÅ tv-benk i lengden 180. Men det nye dilemmaet er hvilken farge jeg skal ha på den. I utgangspunktet tenkte jeg å gå for svart, men så kom a mor inn i bildet og påstod at hvit passer mye bedre inn i rommet. Det å ha svart tv-benk og resten av hyller og kommoder i hvit var også helt uaktuelt. Noe jeg også kan være litt enig i.
    Men det jeg egentllig lurte på er om hvis jeg går for hvit benk, vil den da ta mye av "oppmerksomheten" vekk fra lerretet mens jeg ser på film? Skal ha et 92" lerret over benken.
    Kan nevne at det er ei loftstue på 45m2 med hvit tak, hvite lister og lysegråe vegger. (skagen farge).

På forhånd, takk for alle svar!

Steamy

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ødeleggende vil det nok ikke være men, om man skal ha lerret og projektor så er det bare en 'farge' og det er matt sort :P

Om du så må ha hvitt ville jeg hatt en par sorte tepper eller noe og legge over (biltema har noen til 50kr st)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ødeleggende vil det nok ikke være men, om man skal ha lerret og projektor så er det bare en 'farge' og det er matt sort :P

Om du så må ha hvitt ville jeg hatt en par sorte tepper eller noe og legge over (biltema har noen til 50kr st)

Hehhe...ja..det var det jeg trodde selv også. Noe tepper eller no sånt er ihvertfall helt uaktuelt:P Tror jeg får gå litt i tenkeboksen.. Er litt usikker på hvordan den brunsvarte BESTÅ benken er? Husker ikke helt åssen den fargen så ut forgje gang jeg var på ikea.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte teppene kunne være midlertidig for når man gikk i film modus også tas vekk og legges i en skuff ellers, jeg har selv 4 av de :-)

Har nesten lurt på og gjøre det samme med høyttalerne mine, når jeg får ned lerretet og viser film blir de nesten til speil.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. PS3 på subb? // Forslag ny Stereobenk...
    By Scorpioen84 in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 8
    Siste melding: 10-20-2007, 21:14
  2. DIY stereobenk
    By BentX in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 20
    Siste melding: 07-15-2007, 19:03
  3. Stereobenk
    By Zeddicius in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 1
    Siste melding: 05-20-2006, 12:23
  4. Stereobenk
    By Frodo_ in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 01-15-2006, 21:06
  5. stereobenk
    By hrezus in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 2
    Siste melding: 08-06-2005, 15:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg