Tips til dimensjoner på DIY TV-benk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til dimensjoner på DIY TV-benk

I forbindelse med rehab av nykjøpt leilighet skal den nye tv'en henge på veggen og jeg å lage en tv-benk selv siden jeg ikke finner noe jeg vil ha/ at det er dyrt.

Tanken min er å ha den todelt horisontalt, en stor "åpning" øverst med rom for dekoder, blueray-spiller og evt fremtidig receiver samt benytte to 80 cm dype skuffer som egentlig er til Ikea-kjøkken som skuffer under. Vurderer å lag en front i stede for å ha åpning øverst og kle fronter med tøy.

Men spørsmålet er egentlig, hvor dyp burde den være? Hadde håpet å ha den så "grunn" som mulig. Ser det er litt variasjon i hvor dyp en receiver er så derfor jeg lurer. Mest sannsynlig kommer jeg aldri til å ha top of the line dyreste og største receiveren men greit å ha litt plass uansett.
    Bak skuffene skal jeg lage en "falsk veg" slik at modem og evt kabler kan skjules. Har på en tegning beregnet 47 cm foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker IKEA bestå som TV-benk og den er 40 cm dyp. Satt opp uten bakvegg og med en standard størrelse på reciever så synes jeg den er hakket for grunn. Får den ikke helt inntil vegg pga. kabler som tyter ut bak.

47 cm høres bra ut synes jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •