Dere som har lagd rack av leca og plater.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dere som har lagd rack av leca og plater.

Hva bruker dere som lim i mellom leca og platene?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger ikke lim. nå du får komponentene på plass + evt tv så står det støtt.

Nå skal det sies at når jeg benyttet meg av den løsningen så hadde jeg en 28" tv av gamle ypen
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor leca? syns det blir så stygt, hvorfor ikke en slik type?
    Bare litt høyere da, blir sinnsykt pen med en sort herdet plexiglass plate på toppen :-o med kun tøystoff i mellom glass og stein.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Bare litt høyere da, blir sinnsykt pen med en sort herdet plexiglass plate på toppen :-o med kun tøystoff i mellom glass og stein.
    Jeg skal male/lakke leca og da tror jeg dett blir litt kult uansett. Men hva heter steinen du linker til?

Når det gjelder lim så er det vel kanskje ikke så farlig.. den jeg skal lage skal være bitteliten og skal kun inneholde en dekoder nederst og en bluray spiller oppå!!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aner ikke hva det heter, men jeg kaller det hagestein, er mange som har dem rundt i hagen f.eks rundt blomsterbedd eller rundt et tre for å få det til å se finere ut

EDIT: Max Hagestein - Grå Struktur, 210X140X40, 2,65Kg - Terrasse & hage - BYGGmax link

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Greia med leca er at lecaen i seg selv absorberer vibrasjon. Det gjør ikke brosteinene / hellene / hagesteinene i massiv cement. Det blir på samme måte som når man heller blyhagl inn i høyttaler føttene, eller sand for den saks skyld. Alle disse kulene oppe på hverandre demper vibrasjoner av alle slag. Strengt tatt ikke alle; jordas egenvibrasjon går vist nok på rundt 5hz, og det blir for lavt for leca blokkene. For å ta knekken på dem må du opp en profesjonellt dempeutstyr som brukes under dataservere, medesinsk utstyr, o.s.v. Men leca blokker er innmari bra lydmessig! Nesten som en haug med spikes oppå hverandre.
    I platespillernes tid brukte vi dette mye. Det var jo utstyr som var litt ømfintlig for vibrasjoner. Selv la jeg en 200kg tung stein på toppen av leca føtter. Det var greier! Men en eller annen form for vibrasjon oppstod likevel........ en dag fikk jeg inn russiske radio stemmer via platespilleren!

Tilbake til temaet; det beste materialet for å feste leca til bordplate er virkelig rikelige mengder med silikon, sikaflex eller lignende vedvarende elastisk materiale. Lydmessig er det beste å ikke trykke plate hardt mot leca'en, men la den ligge på en "pute" av elastisk masse. Utseende messig blir det penest å trykke dem sammen, og da skviser du silikonen inn i mellom leca kulene så det fester seg ordentlig bra. Jeg ville benyttet en mellomting; litt lettere press, samtidig som jeg hadde vateret klart til å forsikre meg om at resultatet blir rett. Så må du gi silikonen ett døgn på å herde før du plasserer vekt på topplata.

Lykke til!

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mitt gamle oppsett brukte jeg leca og glass
    Ta en titt på denne tråden (permalink7):wink:

http://avforum.no/forum/av-mobler/72...e-tv-benk.html
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte ett par larver tec7 imellom lecaen og hobbyplatene. Lecaen var da malt, slik at limet fikk godt tak.

Nå har jeg to stk. Mc275, tx-nr3008, nc2250, nc275, rc64 inni der, pluss tuner, ps3 og appletv osv.

Alt i alt 150kg+ inni benken, og den tåler fint å bli flytta

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •