Nytt Rack : Håpløst !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt Rack : Håpløst !

Hei

Er på utkikk etter nytt rack til HiFi komponentene mine, men det er jo helt håpløst å finne noe som passer, er i hovedsak dybden som blir problem.

Og det som kan være aktuelt og har god dybde koster endel, hovedsaklig Clic og Frislev.

Høyde er også et problem, ihvertfall når man ønsker plass til receiver, blu-ray og senterhøyttaler i samme "rom"., i nesten alle benker må man ha senterhøyttaler oppe på benken, noe som igjen medfører at man må ha TV på vegg, noe som jeg ikke ønsker.

Vurderer sterkt å skrinlegge hele hjemmekinoen å gå rett over til et rent stereo oppsett.

Her har jeg funnet noen alternativer ihvertfall,

Clic : clic - et luksuriøst møbel til at præsentere lyd- & billedudstyr (1.stk model 232)
    clic - et luksuriøst møbel til at præsentere lyd- & billedudstyr (3.stk model 312)

Frislev : FRISLEV - Reol Model 15552
    FRISLEV - Reol Model 15536

Hammel : UNNU - http://www.hammel-furniture.dk/media/21787/unnu.pdf
    Mistral AV - http://www.hammel-furniture.dk/media...mistral_av.pdf

Ble faktisk litt overrasket over at det var Hammel som produserte UNNU.
    Forskjellen på UNNU og Mistral AV utenom kvaliteten, er at Mistral AV har større bredde og høyde i rommene.

Noen her som kan komme med noen innspill?

Noen tanker jeg har gjort meg,

Clic - solid byggekvalitet?, god dybde, litt snau høyde inne i rommene.
    232 modulen litt liten, kommer på rundt 15000,-
    312 modulen, er egentlig perfekt, men 3 stk kommer fort opp i 20-25000,-, liker ikke at man ikke har denne modulen i et skrog, at man må kjøpe 3 moduler å sette ved siden av hverandre, kunne tenkt meg EN topplate.
    + for at dem også kan bestilles i mer enn hvit og sort finish, bla Eik finish.
    Muligheter for flere hull i topplaten.

Clic føres av Kontrapunkt og enkelte HFK butikker.

Frislev - som med clic, trippel modul kommer fort opp i 20000,-
    Kun i sort og hvit finish, + for meget godt utvalg av stoffdører.
    Muligheter for flere hull i topplaten.

Frislev føres ene og alene av Soundgarden.

Hammel UNNU - ok byggekvalitet, for liten dybde og også liten høyde, kan brukes ved fjerning av bakpalaten, noe billigere enn alternativene over, men koster fort 8-10000,- Kun et hull i topplaten for kabel gjennomføring.

UNNU føres av HFK.

Hammel Mistral AV - bedre byggekvalitet enn UNNU, for liten dybde, men kan også brukes ved fjerning av bakpalaten. Romsligere rom enn UNNU i både høyde og bredde. Prismessig kunne denne faktisk fåes for 6500,- i sort og hvit finish, 7500,- i Eik finish, dette var inkludert 2 dører og stålben!
    Stålbena likte jeg kanskje ikke så godt på denne modellen.

Mistral AV føres av enkelte møbelforretninger rundt om i landet, deriblant Living og Møbelringen.

Merkelig at en møbelforretning kunne tilby denne billigere enn hva HFK selger sine UNNU modeller for?, særlig med tanke på at byggekvaliteten skulle være bedre på Mistral AV, flere finisher i utvalget og at den er romsligere i både høyde og bredde.

Akkurat nå seiler vel en benk fra Misteal AV opp som en liten favoritt.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY er vel nesten det beste alternativet utenom hvis du finner noe på IKEA. Alternativet blir dyre saker.

Virker som de fleste TV-benker ikke akkurat er produsert for å inneholde Recivere etc, mest for en liten bok eller denslags. Er mye håpløst ute og går. Synd, men sant.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    DIY er vel nesten det beste alternativet utenom hvis du finner noe på IKEA. Alternativet blir dyre saker.

Virker som de fleste TV-benker ikke akkurat er produsert for å inneholde Recivere etc, mest for en liten bok eller denslags. Er mye håpløst ute og går. Synd, men sant.
    Hei

DIY prosjekt blir det nok ikke noe tid til.
    Ikke føler jeg at jeg har kunnskapen til noe sånt heller, eller det går vel like mye på mangel av plass og utstyr for å få det gjort.

Ellers har jeg fått undersøkt litt mer hva de forskjellige løsningene tilbyr og ikke minst hva de koster ca.

Ved å droppe hele hjemmekinoen, eller ved å henge tv på veggen og sette senter oppe på topplaten kan de fleste alternativene her faktisk brukes, selv om dette egentlig ikke var helt ønskelig, her blir det tid i tenkeboksen.

Synes faktisk Mistral AV var et godt alternativ, prismessig kunne denne fåes for rundt 6500,- med to dører og stålben.

Rart at en møbelforretning kunne selge denne billigere enn HFK tar for sine UNNU modeller fra samme leverandør. Mistral benken er også større og romsligere i både bredde og høyde, dybden er den samme.

UNNU er 35,5 cm i høyden, noe som gir hvert av de 6 rommene i 432 grunnmodulen en høyde på 15,2 cm og 48 cm i bredden, Mistral AV er 42 cm i høyden, som gir hvert av de 6 rommene i grunnmodul 232 en høyde på 18,1 og 51,2 cm i bredden, altså er Mistral AV en god del romsligere og ikke minst er også prisen jeg har fått fra en møbelforretning også billigere enn UNNU fra HiFi Klubben.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hatt tvn oppå centern min i 3år nå. Fungerer bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt samme problem som deg. Problem med å plassere både tv og senter på tv-borde, fordi jeg ikke kan henge noe på veggen.

Jeg løste det met å skaffe meg to aliminiums-vinkeljern som jeg skrudde fast stående på øvre og nedre hylle bak på tv-borde. Deretter skrudde jeg fast et billig veggfeste fra clas ohlson på vinkeljernene, og hengte på tv'en. Senteren plasserte jeg bare på tv-borde.

En veldig enkel og billig løsning, som ser bra ut og er veldig praktisk når jeg svinger frem tv-borde for kobling/rengjøring.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du legge ut et eller flere bilder av denne løsningen?

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bygde benken min av leca og plater. ca 2500,- og stablet opp på 20 minutt

(noe rart med lyset på dette bildet så steinen ser grå ut)

LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Dessverre er det vel slik at de disse designerspirene med knekk i håndleddet aldri kunne finne på å plassere et fullblods stereo/surround-anlegg inne i noen som helst slags konstruksjon beregnet på menneskers opphold. Dermed ender i opp med de møblene vi gjør.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Hireno sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tro det eller ei, men Bolia

Heisann!
    Her er et forslag til mediabenk som er fin å se til og kan se ut til å inneha endel av kvalitetene du er ute etter, til en forholdsvis "grei" pris: Opus2
    Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss det var meg du mente, så ligger det ved et bilde her. Ikke noe bra bilde, men det var det jeg hadde.

Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Kan du legge ut et eller flere bilder av denne løsningen?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Dessverre er det vel slik at de disse designerspirene med knekk i håndleddet aldri kunne finne på å plassere et fullblods stereo/surround-anlegg inne i noen som helst slags konstruksjon beregnet på menneskers opphold. Dermed ender i opp med de møblene vi gjør.
    +1 og vel så det....

I første sesongprogram av Tid for hjem på TV2, sørget jo designeren med knekk i håndleddet for at parets TV og lydanlegg ble søkk borte...

før:

etter:

Det er kanskje plass til en B&W A5 eller A7 i den hvite hylla der - men TV, det skal de altså ikke ha....

Ærlig talt!

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    +1 og vel så det....

I første sesongprogram av Tid for hjem på TV2, sørget jo designeren med knekk i håndleddet for at parets TV og lydanlegg ble søkk borte...

Ærlig talt!
    Det er kanskje logiskt, siden de sannsynligvis har gipset de knekte håndleddene sier det av seg selv at de ikke kan jobbe så mye.

Rart det der, hjemmeunderholding er et no-no blandt designspirere ja,
    liker de ikke å kose seg med filmer/musikk/tv?

Selv er det stygt her, men jeg har plass til mye, og jeg syntes at det er vanskelig å få det pent og ryddig, og allikevel "lett å se/bruke tingene mine".

Tenkte å ha alt i et tynt og høyt rackskap med hvite dører og TV ved siden av, montert på veggen, da ville det blitt bedre plass i leiligheten min, en bedre løsning enn det nåværende store Ikea Bestå hylle, men jeg chiller av, dette får jeg ta som det kommer.

Kan hende at jeg monterer dører, men hvordan skal jeg se displayene?
    "tomme tømmer buldrer mest"

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan huske når jeg så det, Supertramp!
    ble nesten litt irritert og funderte veldig på hvor de eventuelt kunne sette tven, men det eneste de tenkte på var bøker?! måtte vært en 32" og et par in-wall høyttalere i såfall... så til tider er ikke designergreia det beste å gå for :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •