Ikea Bestå Tv Hylle 120x40x64 noen med erfaring?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikea Bestå Tv Hylle 120x40x64 noen med erfaring?

Bestillte denne hylla i Brunsvart
    BESTÃ… Hylle/overhylle - brunsvart - IKEA

Planen er å ha Emotiva XPA-5 og en stasjonær liggendes i de nederste hyllene med bakplaten modifisert og "fjærnet" nederst. Vekta bør ha lite å si da platen er mot gulvet.
    I de neste hyllene blir receiver og Popcorn Hour/PS3 og i topp hyllene Popcorn Hour + en extern harddisk. Satser på det blir nåkk plass og bra med luft mellom hyllene, om det blir trangt kjører jeg 4 hyller.
    Center på topp, den er i dag i rundt 60cm høyde og vil nå bli hevet med 4cm noe som passer perfekt.

Ser dypden er litt liten, men bør gå ok med å ha komponenten litt ut i baken.

Noen som har brukt denne til slikt og har noen tips, bilder?
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har testet denne som komponent benk?
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, har denne

Har en slik selv (eller opptil flere slike - gikk for flere 60 cm som jeg koblet sammen)
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/atlehaav

Er som du sier selv litt grunn. Men er du litt nøye når du kutter bakveggen (tynn 5mm plate) går det jo helt fint ift forsterkere og slikt. Har selv en Primare forsterker stikkende 5 cm bakenfor. Benken må derfor stå litt utfra bakvegg.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det såg veldig bra ut atle. Er glassplaten på toppen "accessories" som du får kjøpt i tillegg til bestå produktene, eller er det en egen modifisering?
    Veldig stilig å ha center inni og ikke på toppen, får se om jeg kanskje modifiserer øverste hylla til det om det blir plass.

Men nå er først og fremst dette et prosjekt som skal være så billig som mulig, romme 5 komponentene jeg har + en ekstern hdd. Evt 4 + center i øverste.
    Forhåpentligvis blir det litt penere og litt mer ryddig til den nette sum av 650 inkl frakt tror jeg det var.

Må jo opp i noen syke priser for å finne tv/av benker hos "vanlige" butikker om det skal passe feks XPA-5.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glassplata på toppen er av samme serie, mener den heter bestå denne også - får den både i 120 og 180 bredde. Exact fit.

Er forøvrig godt fornøyd med benken. Har som du sikkert ser mye vekt i den tilpassa bestå midtdelen (center på 10, primare på 30 og onkyo forsteker på 17). Helt uproblematisk. Bruker forøvrig de små puckene som følger med - slik at det får samlet seg støv under benken som man ikke får bort.. Dette er dog et must når du skal ha dører på.

Lykke til med benken. Regner med du blir fornøyd.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en lignende, men lavere Bestå-modell. Ligger noen bilder på "stuetråden" min, de siste bildene. Fungerer veldig bra til mitt behov ihvertfall!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •