Veggfeste til 50" plasma betongvegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggfeste til 50" plasma betongvegg

Ønsker å henge min 50" plasma på veggen, har følgende krav til veggfeste:

- Må tåle min nåværende 38kg 50" plasma
    - Må passe en framtidig 55-60" LED

Skulle også gjerne hatt tips til hvilken høyde den bør monteres. Ser at mange veggfester skryter av å ha kort mellomrom til veggen, har dette noe å si?

Har aldri gjort dette før så tips mottas med takk.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Ønsker å henge min 50" plasma på veggen, har følgende krav til veggfeste:

- Må tåle min nåværende 38kg 50" plasma
    - Må passe en framtidig 55-60" LED

Skulle også gjerne hatt tips til hvilken høyde den bør monteres. Ser at mange veggfester skryter av å ha kort mellomrom til veggen, har dette noe å si?

Har aldri gjort dette før så tips mottas med takk.
    Selv bruker jeg denne løsningen på mitt 64 tommer. Enkelt å montere og bygger veldig lite ut fra veggen.

Komplett.no - Samsung Super slim veggfeste
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker et rimelig et fra Clas Ohlson på min nye 55' led. Opphenget skal tåle 80 kg i følge specs.

LINK

Pass på å bruk en vanlig vater i tillegg til den innebygde i opphenget for å kontrollmåle at opphenget henger beint. Jeg fikk avvik der og fulgte den vanlige vateren som sørget for at skinnen ble hengt beint.

Avstand til vegg på dette opphenget er liten, ser bedre ut da. Nyere tv'er har hdmi og andre innganger sideveis bak på tv'en. Gamlere tv'er har inngangene rett ut fra baksiden slik at oppheng som bygger lite ut fra vegg kommer i konflikt med kablene hvis de ikke er vinklede kontakter på kablene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung super slim veggfeste ser veldig lovende ut, likte veldig godt den "stand" funksjonen som gjør at man enkelt kan komme til bak. Det eneste jeg lurer på er om det vil fungere med andre merker også, om jeg skulle bytte i framtiden? Hva betyr VESA 400x400, i forhold til VESA 100-600 som det veggfestet fra Clas Ohlson?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vesa er strengt tatt bare avstanden mellom festehullene og skrue dimensjonene i tv'n.
    De fleste vegg fester har litt fleksibilitet så de nevner et spektrum de passer for, f.eks 100-600 vesa.

Vesa er og en ikke-merke spesifik standard og brukes på omtrent alt av skjermer nå til dags om det er for pc skjermer til store tver.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Samsung super slim veggfeste ser veldig lovende ut, likte veldig godt den "stand" funksjonen som gjør at man enkelt kan komme til bak. Det eneste jeg lurer på er om det vil fungere med andre merker også, om jeg skulle bytte i framtiden? Hva betyr VESA 400x400, i forhold til VESA 100-600 som det veggfestet fra Clas Ohlson?

Hei.

Vesa er rett og slett avstanden mellom skruehullene bak på tv :-), i ditt tilfelle: Vesa 400 x 400 mm
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for Samsung Super Slim veggfeste, det passet perfekt og var enkelt å montere. To hull i veggen 20cm fra hverandre, heng opp knottene, skru resten av dingsene bak på tv'en og så bare henge den opp som et maleri

Leta over hele byen etter 9mm drill til betong men det fins visst bare 8mm og 10mm. Gikk for 10mm og det funket fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •