Stereo/tv bord i svart glass, øke hylle avstand?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo/tv bord i svart glass, øke hylle avstand?

Kjøpte meg et TV bord i svart glass i går, og ser nå at forsterkeren min ikke får plass i en av hyllene, heller ikke under bordet der det er mest avstand.

Forsterkeren må jo ha litt pusterom også, så det blir mere enn 2cm jeg må øke avstanden på hyllene.

fra gulvet og opp til første plate er det 17cm
    fra nederste plate til den midterste er det 16cm
    og fra midterste plate til øverste så er det 16cm

Forsterkeren min er ca 18cm høy..

Det må da være noen som har et slikt bord her inne, som har modifisert det til og få bedre plass?

Akkuratt nå seg jeg 2 løsninger, og det er og kjøpe nye gjengestenger som er lengre, og finne noen som har polert alu rør i samme tykkelse som jeg kan kappe etter ønsket lengde.

Eller og fjerne den midterste hylla, men da får jeg ikke plass til pre, dac, tv dekoder og xbox`en...

Noen som har en annen løsning? UTENOM og kjøpe nytt bord eller forsterker!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke vurdert å sette klosser under beina på bordet? no ala gummiknotter som man har under vaskemaskiner etc. det burde gi deg nok løft til at du kan få plassert forsterker under
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut litt som et bomkjøp... det beste hadde sikkert vært å levere tilbake og kjøpe noe som passer ift komponentene.
    Med en gang en går til innkjøp av løse forsterkere/pre osv. så er det nesten bare å glemme typiske "tv-bord" som oftest ikke beregnet på annet enn kabelbox og all-in-one anlegg...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt noe tilsvarende før grunnet madammen syntes det så bra ut... Jeg fylte det opp med duppetditter og forsterker, og det var et kabelkaos som kom ut av det.
    Har endt opp med et Tobo fra Ikea.
    TOBO TV-benk - brunsvart - IKEA
    Har ikke satt på bena på dette, men brukt møbelknotter for å ikke lage merker i gulvet.
    Jeg er meget godt fornøyd med dette, og så lenge man ikke setter på bakveggen så er det heller ikke noen problemer med varme for min receiver.

Edit, lagt ved bildre

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klosser er vurdert, men har komt frem til at forsterkeren stikker 10-15 cm ut av benken også..
    Tja, har funnet en midlertidig løsning hvertfall! Betalte 200.- for bordet, så er ikke verdens undergang.

Den der fra Ikea så jo faktisk ikke verst ut!

Jeg hadde 2 problemer, og det var dybden og høyden. Bordet var ikke høyt nok, og heller ikke dypt nok til at forsterkeren fikk plass, den stakk 10-15cm ut..

Veldig idiotisk løsning på det bordet!! de kunne spandert noen ekstra cm i høyden, og flyttet de 2 bak-føttene lengre fra hverandre slik at entusiaster også kunne bruke det!

Løsningen min ser ikke fint ut i det heletatt, men det blir midlertidig.

Jeg flyttet nederste hylle sammen med den midterste, vendte tvbordet 180* og plasserte forsterkeren nederst.

Er litt kabelrot for øyeblikket, har akkuratt fått koblet mesteparten opp igjen.

Må finne fram tommerstokken i morgen og få alt sentrert så jeg kan plassere høyttalerene riktig igjen.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Har hatt noe tilsvarende før grunnet madammen syntes det så bra ut... Jeg fylte det opp med duppetditter og forsterker, og det var et kabelkaos som kom ut av det.
    Har endt opp med et Tobo fra Ikea.
    TOBO TV-benk - brunsvart - IKEA
    Har ikke satt på bena på dette, men brukt møbelknotter for å ikke lage merker i gulvet.
    Jeg er meget godt fornøyd med dette, og så lenge man ikke setter på bakveggen så er det heller ikke noen problemer med varme for min receiver.

Edit, lagt ved bildre
    Hvor høy er den Tobo benken uten bena? Og har du noen fler bilder av den?

Hvordan er det forresten med fjernkontroll signalene, funker de gjennom glasset?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •