Veggmontert AV-hylle med kabelskjuler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggmontert AV-hylle med kabelskjuler

Hei.
    Jeg er på utkikk etter en veggmontert AV-hylle med kabelskjuler. Utfordringen er at på grunn av plassmangel så kan ikke dybden være mer enn MAX 40cm. totalt.
    Aller helst under 40cm. I tillegg så er dette en lettvegg (gips) så jeg ser helst at hyllene ikke har for høy egenvekt.

I utgangspunktet så jeg på denne
    Men den har en egenvekt på hele 12,5kg, og det blir nok i meste laget med tanke på at der skal plasseres noen kg til på hyllene.

Jeg kom så over denne på samme nettside, og den ser ut som det beste alternativet jeg har kommet over hittil. Minuset er at de omtalene jeg har lest om cableworld.no har vært utelukkende negative. Så jeg prøver å finne noe lignende andre steder, men har ikke funnet noe.

Noen som har tips på hvilke andre butikker/nettbutikker som kan ha noe slikt i sitt sortiment.

NB! Jeg har sett på VM Acoustics S3 hos Hifiklubben.no, men egenvekten er ikke spesifisert på nettsidene, skjønt jeg tviler på at denne er spesielt mye lettere enn tilsvarende modell fra cableworld.no. I tillegg så er dybden strengt tatt 2cm over grensen, og prisen er den dobbelte.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er en lett vegg med gips så må du feste i en stender, veldig viktig! Her er det jo mye smak og behag inn i bilde også av valg av hylle....

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dum den, norcane. Dybden var justerbar mellom 32cm og 42cm. Men bredden på kabelskjuleren er hele 25cm, og da får jeg problemer med stikkontakter som må flyttes. Siden jeg leier leiligheten så blir det nok vanskelig å overbevise utleier om å flytte stikk bare for at jeg skal ha en AV-hylle.

OT: Litt forundret over at noe som er klassifisert som "DEMO-vare" også er bestillingsvare med opptil 2 ukers leveringstid. (jfr. linken til AVshop)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en elegant smal hylle som står på gulvet (hvor får man tak i slikt?) med hvit kabelkanal på veggen bak? Sistnevnte kan kjøpes på Clas Ohlson. Da slipper du hele problematikken med lettveggen og å lage svære hull i noe du ikke eier. Jeg har en gipsvegg bak TV'en og hadde aldri turt å henge opp all elektronikken (mange kilo!) direkte på den. Gir meg peace of mind å vite at alt står trygt på gulvet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •