Hjemmekino sofaer fra FNKY.no? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  4
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 181
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke noe bord foran, det hadde blitt veldig upraktisk med tanke på hvor langt unna det måtte stå for å fått plass. Du rekker den ikke fra sittende posisjon. Det er jo koppholdere i armlenene og plass til oppbevaring i "skuffene" så for min del er ikke behovet så stort heller.

-R

2. Liker Jan B har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker heller ikke bord, jeg har samme sofa som Haakon O, dog i svart skinn. (hatt den i 4 år)

Litt skuffet over at en rygg del har kollapset nederst i rygg (ett sete) og to av fot-støttene også tatt kvelden da de har blitt helt løse og føles som om ene siden har gått i stykker (vridning). Samt har vaier som du bruker til å ligge ned rygg på midt setet gått i stykker hvor vaier har delt seg opp i utallige tråder (stikker og ødelegger kunstlæret mellom begge midtstolene, så sluttet å ligge ned rygg så fort jeg oppdaget dette).

Sofa har vært brukt veldig pent og heller ikke utrolig mye.

Pene sofaer til enda penere pris, men er noe redd for at en får det man betaler for, som sier seg selv her får du mye sofa for veldig lite penger, så de må helt klart spare på noe.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0achim Vis post
    Bruker heller ikke bord, jeg har samme sofa som Haakon O, dog i svart skinn. (hatt den i 4 år)

Litt skuffet over at en rygg del har kollapset nederst i rygg (ett sete) og to av fot-støttene også tatt kvelden da de har blitt helt løse og føles som om ene siden har gått i stykker (vridning). Samt har vaier som du bruker til å ligge ned rygg på midt setet gått i stykker hvor vaier har delt seg opp i utallige tråder (stikker og ødelegger kunstlæret mellom begge midtstolene, så sluttet å ligge ned rygg så fort jeg oppdaget dette).

Sofa har vært brukt veldig pent og heller ikke utrolig mye.

Pene sofaer til enda penere pris, men er noe redd for at en får det man betaler for, som sier seg selv her får du mye sofa for veldig lite penger, så de må helt klart spare på noe.
    Jeg bruker heller ikke bord. Du må ha vært uheldig med ditt eksemplar J0achim, eller jeg har vært heldig med mitt eksemplar. Jeg har nemlig hatt en American 3 seter i sort skinn i 3-4 år. Denne er helt feilfri og så god som ny (!) Basert på min erfaring vil jeg si byggekvaliteten er svært god. Stålkonstruksjonen er tung og virker veldig solid. Så jeg vil dermed påstå man får veldig mye for pengene. Men igjen; Det kan jo selvfølgelig være at jeg har vært veldig heldig med mitt eksemplar..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar denne tråden opp igjen, om det er ok

Til dere som har FNKY møbler, er dere fortsatt fornøyd?

Mvh

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har min blitt akkurat slik J0achim beskriver sin.. Det setet jeg har brukt mest (dvs 99% av tiden sofaen er i bruk) ble mer og mer slarkete i mekanismen med det resultat at setet datt i liggestilling helt av seg selv noen ganger, og andre ganger så var det så tregt at man måtte dra det man klarte i håndtaket. Endte med at vaieren røk.. Byttet da om på de to i midten slik at jeg nå bruker det andre midtsetet til vanlig, og der har benplaten sunket og vridd seg til ene siden. Det skal sies at jeg ikke er en strekfigur akkurat, men synes at sofaen blir noe fort oppbrukt. Såklart, den koster 1/4 av tilsvarende fra Ekornes, og her blir den brukt flere timer hver eneste dag. Har hørt at FKNY er ryddige når det kommer til reklamasjoner og slikt.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min i 3 år ish, og har skiftet vaiere 3 ganger, fått et nytt sete og har "ulyder" i det setet som er mest brukt. Alt fungerer dog enda, men man merker etterhvert at det er en grunn til prisen

Når det er sagt er jeg forsåvdt fornøyd da kundeservicen har vært god og jeg har fått nye deler iløpet av 3 dager fra første mail. Men nå virker det som de er litt mer reservert , kan hende de har fått mye klager.

Alt i alt fungerer sofaen greit enda, stoffet ser fortsatt bra ut og er ikke veldig "nedsitti"
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det blir lett "merker" i skinnet og hovedsete er skrukkete i skinnet etter 2,5 år. Reclinerne har fungert godt men en merker at det billige saker. Neste kinosofaen blir ikke i dette merket men må nok legge det dobbelte i utlegg for å få noe betraktelig bedre. Fornøyd når en tar utgangspunktet i prisen, ikke mer enn det.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har vært i daglig bruk i noen år, og har ikke merket noe mer degradering enn forventet, noe slitt i enkelte sømmer. Recliner mekanismen har fungert helt greit fram til nå. Har hatt recliner stoler fra Skeidar hvor mekanismen har brutt sammen etter et par år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de av dere som har American recliner-serien, så lurer jeg på hva målene er i midtbordet på recliner-sofaen? Da tenker jeg på ned i oppbevaringrommet (LxB).
    Rommet ser litt smått ut på bildene på nettsiden og det er ikke oppgitt noe spesifikasjoner om det heller. Bare om sofaen ellers.

Er det noen som gidder å sjekke det ut så har det vært supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk på en karamell og bestilte en 3 seter american i microfiber. Blir spennende å se kvaliteten...

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    642
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt inspirert av denne tråden, og endte opp med å erstatte to reclinere med en American 2 seter i svart microfiber. Utrolig bra sittekomfort i disse, og enkle å sette opp.
    Hjemmekino sofaer fra FNKY.no?-image-jpg

Noe av grunnen til overgangen var innkjøp av Crowson Motion Actuators for å ha under stolene, men da reclinerne også hadde sving og gynge funksjon, endte de opp med å svinge når Crowsonene fikk litt action.

Så det ble bygget en treramme under sofaen, som bandt alle tre delene ihop, og Crawsonene ble montert under på hver side bak.

Resultatet ble helt rått, og i en helt anne liga enn vanlige rumperistere. Crawson går i mitt oppsett helt ned til 3Hz.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,093
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Resultatet ble helt rått, og i en helt anne liga enn vanlige rumperistere. Crawson går i mitt oppsett helt ned til 3Hz.
    Helt enig; disse kan ikke sammenlignes med "ordinære" rumperistere, som på langt nær er like direkte og presise.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt inspirert av denne tråden, og endte opp med å erstatte to reclinere med en American 2 seter i svart microfiber. Utrolig bra sittekomfort i disse, og enkle å sette opp.

Noe av grunnen til overgangen var innkjøp av Crowson Motion Actuators for å ha under stolene, men da reclinerne også hadde sving og gynge funksjon, endte de opp med å svinge når Crowsonene fikk litt action.

Så det ble bygget en treramme under sofaen, som bandt alle tre delene ihop, og Crawsonene ble montert under på hver side bak.

Hvor har du kjøpt dette produktet og hva koster noe slikt?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    642
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Helt enig; disse kan ikke sammenlignes med "ordinære" rumperistere, som på langt nær er like direkte og presise.
    Ikke sant! Rumperistere er bare vibrering, mens Crawsons fysisk beveger deg, og du opplever frekvenser og forskjeller du aldri har hørt før.

Sitat Opprinnelig postet av normale74 Vis post
    Hvor har du kjøpt dette produktet og hva koster noe slikt?
    Vel, de er ikke billige, men jeg kjøpte de her : Crowson Technology - Home Theater Tactile Motion Actuators - Beyond Bass Shakers

Jeg kjøpte to sett med Shadow 8, og med alt kom de på 11 lapper. Og sofaen kostet 8 lapper, hehe. Men vil påstå det er verdt det! Lett!
    -Dual Atmos Receivers

Min stuekino

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant! Rumperistere er bare vibrering, mens Crawsons fysisk beveger deg, og du opplever frekvenser og forskjeller du aldri har hørt før.

Vel, de er ikke billige, men jeg kjøpte de her : Crowson Technology - Home Theater Tactile Motion Actuators - Beyond Bass Shakers

Jeg kjøpte to sett med Shadow 8, og med alt kom de på 11 lapper. Og sofaen kostet 8 lapper, hehe. Men vil påstå det er verdt det! Lett!
    Hvilken amp driver du disse med?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    642
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Hvilken amp driver du disse med?
    AODA MA200 fra fnky. Funker knall, men irriterende viftestøy da ��
    -Dual Atmos Receivers

Min stuekino

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,093
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter Crwosons egne amper; fungerer fint det også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2016
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Odessey 2 seter elektrisk

Slenger meg på denne jeg også.
    Er det noen her som har vært borte i Odessey modellen til FNKY?
    Tok en råsjans og bestilte en slik, men har jo noe tid på meg med tanke på å ombestemme meg.
    Grunnen til at jeg valgte denne er fordi rommet den skal stå i ikke er mere enn 2.02m bredt og vil ikke at sofaen skal ta ALL plass.
    Har ikke funnet noen info eller andre erfaringer på nettet så verdt et forsøk å spørre her
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Hjemmekino sofaer fra FNKY.no?-odessey-jpg   Hjemmekino sofaer fra FNKY.no?-odessey-2-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi bestilt en fireseters American sort mikrofiber og lurer litt på hvordan den er å holde ren?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristianhenriksen Vis post
    Slenger meg på denne jeg også.
    Er det noen her som har vært borte i Odessey modellen til FNKY?
    Tok en råsjans og bestilte en slik, men har jo noe tid på meg med tanke på å ombestemme meg.
    Grunnen til at jeg valgte denne er fordi rommet den skal stå i ikke er mere enn 2.02m bredt og vil ikke at sofaen skal ta ALL plass.
    Har ikke funnet noen info eller andre erfaringer på nettet så verdt et forsøk å spørre her
    Har verdt fristet av disse selv, men de var vel ikke i salg når jeg bestilte Cinema setene mine.
    Helt kurant fornøyd så langt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •