Jakten på den rette tv-benken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jakten på den rette tv-benken

Halloen alle!

Eg er på jakt etter ein tv benk. Den skal huse 55" TV, Parasound NC2250, Yamaha RX-V1068, Squeezebox Duet, Popcorn Hour A-110, HD dekoder og Playstation 3.

Tenker at dimensjonene burde være rundt: BxHxD: 135x50x48 cm (give or take)

Dette har vist seg til å vera mykje vanskligere enn eg trudde. Har leita opp ned hos alle tenkelige butikker, men finner ingenting. Einaste benken eg fant som eg faktisk likte er ikkje mulig å oppdrive her til lands. Finewoods 1350 TV Stand | FW1350-W/B | TV Stands | Alphason Office

Kanskje dere har noken tips til benker eller butikker/nettbutikker/produsenter som har gått meg hus forbi?

NB: Eg er ikkje interessert i eit DIY prosjekt. Grunnen er at design er viktig, og mine hender klarer ikkje å lage noe som ser fint ut.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt deg noe prisklasse da?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst ikkje over 3000, men kan økes dersom eg finner ein benk som frister veldig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    har samme problem selv, med litt mindre komponenter.

Det ser nærmest ut som en umulig oppgave å finne noe som passer.

Har selv sjekka
    ikea, skeidar, bohus, bolia, boconcept, a-mobler, hifiklubben, living sine og tilsvarende, møbelringen, jysk osv.

Aner ikke hvilken stil du kan tenke deg, men TV-benk Dual
    eller
    Tv-benk Viiwa (79542/49)

om du får den nummer 2 levert med kun hyller er kanskje stor nok?

Jeg fortsetter letingen og det gjør ikke min jakt noe enklere når også den bedre halvdel skal like beistet...

living.no hadde mange jeg ikke hadde sett før...

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Solid-Tech...
    Disse benkene er veldig solide og kan bygges om etter hvert som du har behov.
    Prisen er dog kanskje litt høy.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alternativ TorsteinAa, men som vanlig så er det enten altfor lang (TV-Benk Viiwa er 188 ), eller altfor kort (TV-benk Dual er 60)

Solid-Tech er dessverre langt over budsjettet mitt. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hadde samme problemet som deg,jeg snakket med en kompis av meg som er byggfaglærer å han sa tegn det hvordan du vil ha det så skaffer du de platene du vil ha så kapper han de.Så da ente det med et custom made Tv-Benk.

Jeg skal da ha Center høytaler i midten av Tv-benken,receiver under å tilhørende komponenter i de andre rommene.

Så det blir tre seksjoner i bredden som har innv mål på 55cm med en hylle som har da 25 høyde over og under viss du forstår meg riktig.Dybden blir 60 innv.Bruker Hobby plater på 2600x61.5x18 det går 4 stk med.

Venter den neste uke så da er det å få den sammen,heftgrunning og høyglans maling(90glans)

Så blir det tre glassdører fremme,kjøpte fliselister på biltema som skal fungere som skinner for glassdørende.
    Så viss du vil så er det bare å stikke innom en yrkeskole å snakke med de eller kappe til selv å skru det sammen selv så får du det akkurat som du vil,jeg hadde ikke sag til dette så derfor brukte jeg han kompisen min:-D

Lykke til

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY med hjelp av andre er en perferkt måte å framskaffe sine nødvendige remedier på.
    IKEA har benkeplater i alle størrelser. De har også føtter og mellomstykker til slike prosjekter.
    Use your fantasy!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netonet selger jo sånne moduler, kanskje vært en ide å se på det? flere smarte løsninger på de har jeg sett : )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom a-møbler i går og kikka rundt og det gikk nesten med den eiker serien, men den er akkurat for lite dyp til at det skal gå greit.

De hadde en annen der ( stanford ) som hadde passa, men det finnes ikke bokhyller eller annet i serien og hdde lyst å finne noe til stua som matcher i stil til hverandre til en forandring.

Får jakte videre, eller leke snekker på balkongen når jeg har fått den innglassert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig løsningen jeg går for, er å kjøpe 2 stk av denne:
    BESTÃ… Benk - brunsvart - IKEA og sette oppå hverandre. får se om jeg tar bort underdelen av den på toppen eller om det blir bare å montere de helt sammen og stable.

Sammen med noen bokhyller, litt dører osv i samme papptre, blir det kanskje bra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Bohus og sjekka litt..

Atlas mediabenk - Bohus - Denne hadde dei rette målene. Den fås i eik/svart/kvit. Problemet er at i eik så fekk eg ein "billig" følelse. Heilt svart/kvit er uaktuelt da det ikkje vil passe inn i stuen.

Royal oak tv-benk - Bohus den som for øyeblikket ligger på toppen av lista. Mangler litt på dybden, men kan trekke den litt ekstra ut fra veggen. Kan ha reciever + effekt i det opne rommet, og fjerne skuffene for å få plass til tillegsutstyret. Syns denne var mykje penere i virkeligheten enn på bildet på bohus.no!

Leiter fremdeles etter alternativ!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •