Skinnsofa vs stoffsofa ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skinnsofa vs stoffsofa ?

Hei:-D

Lurer litt på dette ang hvordan påvirkning dette kan ha for lyden!

Siden skinn naturligvis vil reflektere lyd mye mer enn stoff!

Kan dette ha noe og si nedover i frekvens (bassområdet) også,eller gjelder det kun høyere frekvenser?

Jeg sliter med litt boomy bass av og til på litt høye volum,og det er vel noe høy etterklang i bassområdet som forårsaker dette!

Jeg har pr idag en skinnsofa(tre-seter) som står langs ene langveggen,ca en meter foran venstre front!

Vil et bytte til stoffsofa kunne bidra noe i denne sammenhengen tro??

Lurer på om en stoffsofa kan "absorbere" noe bedre,og kanskje redusere etterklangen en smule ??

Mulig jeg er helt på bærtur her nå , men håper det er noe "akustikk-guruer" her inne som kan svare på dette:-D

Har også prøvd og stappe noe gamle puter og madrasser inn bak sofan (usynlig og dermed fått lov:-D ),og jeg synes dette hjalp noe faktisk!

Takker for innspill!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skinn vil reflektere høye frekvenser, men har ingen effekt på bassen. Selve utformingen på sofaen kan derimot ha innvirkning på bassen. Enten negativ eller positiv.
    Puter eller smumgummi madrass har heller ingen effekt i bassområdet.

Det er bassfeller og tykke absorbenter du trenger.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skinn vil reflektere høye frekvenser, men har ingen effekt på bassen. Selve utformingen på sofaen kan derimot ha effekt på bassen.
    Puter eller skumgummi madrass har heller ingen effekt på bass.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Skinn vil reflektere høye frekvenser, men har ingen effekt på bassen. Selve utformingen på sofaen kan derimot ha innvirkning på bassen. Enten negativ eller positiv.
    Puter eller smumgummi madrass har heller ingen effekt i bassområdet.

Takker for innspill:-D

Ok så da er det lite og hente på å bytte sofa altså

Er i en stue dette,så det er begrenset med både hva jeg får lov og ha,og hva vi har plass til!

Kan det vere noen av disse bassfelle produktene som er små nok til å "smette bak sofan",og samtidig gjøre nytte seg i form av demping av etterklang?

Eller MÅ alle sånne produkter stå i et hjørne - og bør det i så fall i front??

Har et hjørne bak lytteposisjon,som jeg muligens kunne benyttet - eller er det bortkastet å prøve med kun ett hjørne ?

Hva med der "vegg møter tak" ??

Kan se noen bilder av rommet her http://avforum.no/forum/hvilket-utst...kingove-5.html
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •