HIFI Klubben: UNNU! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner ikke alt dette maset om pris. Det meste som lages av billige tv-bord på ikea er laget i papp og ikledd en billig finér som begynner å prelle av etter det første året. Resultatet er at bordet får en u-form og må kastes etter kort tid. Det som selges der i heltre er ikke akkurat laget med sjel det heller, for å si det pent. Dette er produkter som er bra for lommeboka, men elendig for miljøet.

Nå kjenner jeg ikke kvaliteten på møbelet det lenkes etter. Tar en titt i brosjyrene til f.eks. Bolia, som også er et dansk møbelfirma, så finner en tilsvarende tv-bord der. Til omtrent samme pris. Bolia er ikke akkurat det ypperste en får, men har ganske mye bedre kvalitet enn Ikea.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om bestå skal stå på gulvet kan man jo trekke den ut fra veggen og få nok plass til ledninger. Men er den satt opp på veggen blir det ikke rom for noe ekstra. Det var min erfaring.

Legger ved noen linker til leverandører av tv-møbler:
    BoConcept
    Bolia

Mange har 50cm dybe og en del smarte detaljer for lyd og bildeprodukter.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe et møbel som skal huse alle komponentene man har, som i tillegg koster ca det samme som bare Receiveren vil jeg ikke si er spesielt dyrt. Så mye sutring om pris er det lenge siden jeg har sett.

Prøv å se om det finnes noe på ikea, som har samme kvalitet, muligheter og desing. Hvis noen har noe billigere som kan henges på veggen, vil jeg gjerne se det.

Jeg har sett rundt om, og ikke funnet noe, spesielt ikke noe som kan henges på veggen og med nettingdører. Hvis dere sjekker neste gang dere er på Hi-fi klubben, så se på deres Argon møbler, og sammenlign de med Unnu, så ser man ikea kvalitet vs. unnu kvalitet.

ps. Unnu ble tatt inn som et alternativ til det dyrere møbelet fra samme produsent som heter clic. Sjekk prisene på det, da kan vi snakke pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Å kjøpe et møbel som skal huse alle komponentene man har, som i tillegg koster ca det samme som bare Receiveren vil jeg ikke si er spesielt dyrt. Så mye sutring om pris er det lenge siden jeg har sett.

Prøv å se om det finnes noe på ikea, som har samme kvalitet, muligheter og desing. Hvis noen har noe billigere som kan henges på veggen, vil jeg gjerne se det.

Jeg har sett rundt om, og ikke funnet noe, spesielt ikke noe som kan henges på veggen og med nettingdører. Hvis dere sjekker neste gang dere er på Hi-fi klubben, så se på deres Argon møbler, og sammenlign de med Unnu, så ser man ikea kvalitet vs. unnu kvalitet.

ps. Unnu ble tatt inn som et alternativ til det dyrere møbelet fra samme produsent som heter clic. Sjekk prisene på det, da kan vi snakke pris.

Jeg er helt enig. Å kjøpe en høyttalerkabel til 5000,- er greit, men et fint kvalitetsmøbel til 5k til å huse komponenter for 50k er for dyrt. Jeg tror jeg velger å gå for dette Unnu møbelet om ikke noe annet liknende som matcher mine høyttalere og krav har kommet innen juni 2011.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snust på samme møbel en stund selv. Det som er problemet mitt er ikke prisen, men dybden og høyden. Skulle gjerne betalt litt til om jeg fikk den akkurat som det passer meg.

Noe som vet hva produsenten heter? kansje mulig å spesialbestille på mål?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Bestå tv benk som er litt pimpet med å fjerne bakplaten bak reciver. Fikk plass til Pioneer SCLX82 som er ganske dyp (46cm)+kabler.

Har nå en RXV 667 å den har god plass. Benken virker å tåle mye vekt. Har senter, reciver, bd, dvd og sub amp og SMS1 i den nå uten problemer. Har satt den på gulv med føtter. Iforhold til pris er jeg imponert!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Putter ikke kvalitets utstyr i en sammenskrudd pappbox fra ikea. Kan ikke sammenlignes med en skikkelig møbel.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Putter ikke kvalitets utstyr i en sammenskrudd pappbox fra ikea. Kan ikke sammenlignes med en skikkelig møbel.
    Folk som verdsetter bra utstyr, burde også verdsette skriftspråket sitt.

Har du ikke noe saklig å si, så hold det for deg selv.
    Det er bare et møbel.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Det er bare et møbel.
    Vel - en kabel er også bare en kabel.....vil noen hevde, mens andre er helt uenige. Så sånn sett har han full rett til å si sin mening. Mye av flatpakkeproduktene er jo nærmest for papp å regne om man dissikerer dem nøye nok.

IKEA sine møbler er ikke særlig dårligere enn alt annet om man sammenligner epler og epler (Skeidar, Bohus og andre flatpakkeleverandører).
    Designmessig er det vel IKEA som er fanebærer blant disse leverandørene.

Kort sagt kan man si at man bør montere en IKEA AV benk én gang; ikke demontere og så montere gang på gang. Til det er skrogene alt for skjøre. Bruk gjerne lim der det er treplugger eller andre tresammenføyninger. Èn montering og du har et møbel som faktisk har ganske lang holdbarhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er bare et møbel.
    Hva som ikke er sakelig med det? Er vel strengt tatt langt mindre sakelig å snakke om Ikea Bestå når noen diskuterer kvalitetsmøbler med design som er verdt å putte sitt dyrbare utstyr i.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, snakker om å skyte seg selv i foten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å bare fortelle hva som skjer med dette prosjektet mitt..

Frislev.com har drømmebenken i 55cm dybde, men ikke akkurat drømmeprisen. Oppsettet jeg ville ha kommer på OVER 12.000,- og UNNU blir ikke dyp nok... Så da endte det opp med at jeg laget en selv!

Det blir en ganske lik kopi av Frislev, bare litt andre mål og min skal stå på en sokkel ikke på bein.

Har lakkert den med sprøytesparkel i dag og og kan kanskje legge ut et lite bilde her en dag om noen har interresse av det!

Hittil har min kostet i overkant av 400 kroner for plater, hengsler, stoff til dørene og en boks sprøytesparkel. Kanskje den kommer på en 1000 lapp om jeg tar hardt i!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flott ut! Post gjerne bilder av projektet ditt!
    Min tråd

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulsen
    Jeg vurderer STERKT å kjøpe HIFI klubbens nyhet; Unnu ! Jeg har SA Explorer i hvitt med sort stoff og lurer på benken i samme..

Denne i hvitt: UNNU 231 Møbel | Hi-Fi Klubben

Med 2 av disse dørene i sort: UNNU C21 tyglucka | Hi-Fi Klubben

Forsterkeren som snart er på veg er Primare i32 og den er 38 i dybde og UNNU saken er 37,5 i dybde, men kan mekke litt på bakplaten for å få god plass..

Hva tror menigheten? Er det verdt 6000 kroner?
    Ta en titt på min Hifi. Og se på tv-benken. Den er kjøpt på Ikea. Jeg kjøpte tre slike benker, og skrudde de sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Høres flott ut! Post gjerne bilder av projektet ditt!

Done! På DIY siden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Ta en titt på min Hifi. Og se på tv-benken. Den er kjøpt på Ikea. Jeg kjøpte tre slike benker, og skrudde de sammen.

Har sett den og tenkt på samme løsning men det blir ikke helt slik jeg hadde tenkt meg. Blir litt for billig-aktig for min smak! Dessverre..

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulsen
    Har sett den og tenkt på samme løsning men det blir ikke helt slik jeg hadde tenkt meg. Blir litt for billig-aktig for min smak! Dessverre..
    Det kan vell diskuteres. Har hatt flere tv-benker som har vært dårligere, og da er disse vært kjøpt på HFK.

Når har jeg ikke sett denne tv-benken live enda.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •