Endelig ny tv benk med plass til ting!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig ny tv benk med plass til ting!

Har endelig fått mast meg til at vi skal kjøpe ny tv benk siden vi også skulle ha ny sofa.
    Så endelig ble det en med plass til litt hifi

Dette var den vi hadde før:

Og dette er den nye:

Litt bedre plass til ting her, hvertfall med tanke på at jeg skal ha effektrinn igjen før eller senere.
    Så hvis noen trenger en bombay tv benk så si ifraHar en til overs

Men en annen ting,det følger jo med ett feste til tvn på dette bordet og jeg vil vel anta at det er eisa standard på det feste(er det ikke det det heter?) slik at det ikke er noe hokus pokus og feste tvn.(panasonic 42pv60)

Og senterhøyttaleren kommer litt lavere enn den har vært før, burde jeg få kjøpt/laget noen vinkler jeg kan legge den på slik at jeg vinkler den litt opp imot sofaen?Tips til det tas imot med takk
    Da var det bare og smøre seg med tålmodighet til den dukker opp, som vanlig hos en møbelbutikk har de kun stearinlys og duker på lager...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. Driver og leter etter ny stereobenk selv... Hvor fikk du tak i denne, pris, og ikke minst, hvor stor/tung tv tåler den?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den finnes hos bohus.
    Link:Efozo mars tv/mediabenk - Bohus

Det er litt snodig åssen de har skrivi hva den tåler så jeg fikk de til og ringe produsenten og høre hva den faktisk tålte og den tåler 60kg på tv opphenget og 50kg tilsammen i hyllene.
    Kan ta opptil 50" mener jeg det står.
    På lappen hos bohus står det 50kg på hyller og 60kg totalt tilsammen men det var feil.
    Så da er det ikke noe problem med tv og tunge forsterkere på den
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst på denne selv.

Kan jeg spørre hva du har plassert i den og hvordan det ble seende ut tilslutt?

Hvordan var monteringen av tv?

for å skjule kabler, er det kun til tv du har gjemt bort eller plassert andre kabler skjult også?

Spør for å være sikker på å få et skikkelig møbel. litt bekymret for at jeg ikke får plass til komponentene om center må plasseres på øverste hyllen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv henges opp med skinner som blir skrudd fast i tv`n i standard hullene.
    Jeg la senter på øverste hylla, under tv, og har ps3 og tuner ved siden av den.
    receiver og vincent blokker i "underetasjen"

Men hvis du har veldig dyp forsterker kan den bli litt liten.Var bare akurat at yamaha rx-v1800 passet inn, måtte kjøpe HDMI vinkler så jeg fikk tilkoblinger til siden istedenfor rett bakover pga den bakplata som tvn henger på ble i veien.
    Skjønner?Og med receiver på andre siden ville strømledningen ha kommet i veien for den plata.

Kan prøve å få tatt ett bilde så du ser hvordan det ble.

Og en ting til, i manualen som fulgte med benken står det max 60 kg på tv oppheng og max 50kg pr hylle.Regner da med at det som står i brosjyren til benken er det som stemmer best.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattulerer med ny benk! Jeg går i grunn stikk motsatt vei. - Er luta lei glass, stål og febrilsk støvtørking!

Så nå skal jeg ha meg denne: Møbler, interiør og inspirasjon til hjemmet | SKEIDAR

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da håper jeg du ikke har for mye utstyr som skal inn der Bjarne...
    Har akurat gått fra en slik en, i bombay utførelse men det er stort sett likt og den var det noe inni hel trangt i!
    Hullet som alle kabler og ledninger skal inn og ut av er ca 5cm i diameter og bakveggen er 3cm tykk så det var liksom ikke bare bare og lage ett litt større hull heller.
    Fikk tatt ut midtplata i hylla for å få plass til receiveren men det var alikevel så trangt at den kunne nesten ikke tas på når jeg hadde sett en film eller spilt litt musikk.

Så det er plass nirvana med den jeg har nå, bortsett fra at den suger til seg alt støvet i hele nabolaget da...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke så mye i hyllene / skapene utenom dekoder, ps3 og Dac. Siden denne er så lav får Pre stå på toppen med et effekttrinn på hver side.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det ikke noe problem.

Var ikke verst pris på den heller.Mener vi ga 4500,- for den bombay benken for noen år siden.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er vel noe større enn den du hadde. Målene på denne er B:155cm D:55cm H:60cm... Gleder meg til litt forandring! - Og på toppen av alt slipper man alt "peset" med å skjule kabler!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vi hadde var 120 bred mener jeg å huske.Da blir det nok litt bedre plass ja.
    Ja det er jo ett pluss da, at du slipper og bruke evigheter på å stripse og legge kabler så de ikke syns.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JosRuu:

Et bilde av hvordan det ble seende ut hadde jeg satt stor pris på.

Vurderer benken du har kjøpt deg, eller denne på skeidar.

Endelig ny tv benk med plass til ting!-ledtvbordstorsort-jpg

Den på skeidar er 200 kroner billigere. De er like høy, men den er 140 cm lang mot bohus sin på 116 cm.

Vanskelig valg dette her. Aller helst vil jeg beholde den vi har, men pga hyllene er for lav så går ikke det dessverre, blir ikke plass til reciver inni der.

Kan du forresten justere hvor høyt tv skal henge, eller er det en fast høyde?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan velge litt selv hvor høyt tvn skal henge,
    Hvis du klikker på min hjemmekino linken i signaturen min så er det ett par bilder der.

Der ser du hvordan det ble på øverste hylle med senter, dekoder og ps3 ved siden av hverandre.
    Hadde nok valgt bredere benk hvis jeg kunne men slik ble det ikke.Men det er fin plass til 2 normale komponenter ved siden av hverandre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •