Møbel/løsning for TV med fot og senterhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Møbel/løsning for TV med fot og senterhøyttaler

Hadde jeg kunnet henge TVen på vegg hadde det ikke vært noe problem, men det kan jeg altså ikke.

Jeg har en senter som måler cirka 25 cm i høyden, en receiver som er 20 cm. Sistnevnte trenger i tillegg luft rundt seg. Om det finnes noe med to hyller som er romslige nok kan jeg gjerne ha senteren inne i racken, men jeg har ikke sett noe så romslig. Men kanskje noen vet om noe?

En annen mulighet er å ha senteren oppå racken, men da vil den komme i veien for TVen. Er det noen som har en stilig løsning for å få TVen noen centimeter høyere slik at senteren ikke kommer i veien?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, dette er nok ikke den dårligste løsningen. Har ikke sett den fra Bohus tidligere.

Tar gjerne i mot tips på hvordan jeg kan få TVen høyere enn senterhøyttaler også, slik at jeg kan bruke et "vanlig" TV-møbel altså. Da har jeg mer å velge, pluss at jeg kanskje får ei hylle ekstra. Har sett på denne, men er litt skeptisk. Det ser kanskje mer ut som et bordstativ mtp. størrelsen, og det jeg er skeptisk til er hvordan det vil se ut.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det som jeg vurderte en periode var Vogels EFF 8340.
    Da vil du få tv-en en del opp, senter kan ligger på den mellomhyllen, og du kan ha et tvmøbel under.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det som jeg vurderte en periode var Vogels EFF 8340.
    Da vil du få tv-en en del opp, senter kan ligger på den mellomhyllen, og du kan ha et tvmøbel under.
    Den likte jeg. Tror vel det kan se greit ut med den bak en vanlig rack. Ser den koster drøyt 2000 på multicom. Hvorfor endte du ikke opp med Vogels?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var veldig i tvil om jeg skulle veggmontere, eller bruke den Vogels Gulvstander.
    (Bor i midlertidig hus, og vil egentlig har minst mulig huller i veggene med tanke på når det skal sælges.
    Men så endte jeg opp med avgjørelsen at veggfestet blir det jeg vil ha.
    Så får heller hele festet henge igjen når vi selger huset, og så får de ta det som en "Bonus i handelen"

Men det blir selvsagt Vogels sitt veggfeste jeg skal ha.
    EFW 8305

Her kan du forresten se hvor enkel gulvstanderen er i funksjon:
    YouTube - How to assemble & mount your TV onto Vogel's EFF 8340

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to sorte (brunsvart) Lack hyller fra ikea liggende oppå hverandre. Tven står oppå de igjen.
    IKEA | Oppbevaring | Bokhyller | LACK | Hylle

Hvis du ikke setter inn alle "hyllene" så får du fint plass til det meste. Har selv en Klipsch RC-62 og Pioneer SC-LX71 inne i min. (+xbox, wii, ps2, canal digital, pioneer blu-ray spiller og har stadig 2 og en halv hylle ledig)

Eneste er at den ikke er veldig dyp, så om du har noen veldig dype komponenter så kan de stikke ut bak.

Er en rimlig løsning som jeg vet flere her på forumet har. Men er klart at den blir ganske bred så er ikke sikkert det passer inn hvor du bor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumper denne tråden da jeg også vurderer å få tv opp fra tv benken. Har gipsvegg, med skyvedør i bak, så ikke mulighet å henge på veggen. Samt jeg leier så har ikke lyst å dra i gang byggeprosjekt, og bygge en vegg å henge den på

har en 50" plasma nå, som jeg håper skal bli til en 64-65" etterhvert, så en stand må tåle det. den vogels som er her tidligere er jo veldig fin og fancy, men jeg trenger ikke noen hyller på den. fant også en modellen uten hyller, men den så ut som bygget noe bakover" vogels eff 8330" og det er dårlig deal siden den skal så under/bak tv benken min..
    Mobilestore / VOGELS EFF 8330 Floorstand Large Black/Alu - qty 1

Har prøvd å finne andre modeller, men ikke funnet noen som tåler 50-65" og som ikke koster 5k..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •