Hjelp til TV-løsning på soverom!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til TV-løsning på soverom!

Har akkurat flyttet inn i hus, og tenkte å spandere på meg en TV på soverommet.

Litt om rommet:
    Se vedlegg først for romløsning. Beklager paint-amatør-opplegg, men gi dere en rask idé!
    Størrelse på rommet er rundt 14m².
    Det er skråtak på veggen hvor sengen er inntil.

Utfordringen
    Det jeg da sliter litt med er å finne et sted å montere/plassere TV-en. Jeg kunne hatt den inne i skyvedørsgarderoben, men når døren er dyttet helt til side så ville den fortsatt blokkert for TV-en.

En annen mulighet er kortsiden hvor skyvedørsg. står. Det lille tomrommet mellom garderoben og vinduet kunne jeg montert den opp, men jeg vet ikke helt hvordan det blir i forhold til vinkel og om det rett og slett vil se trangt ut.

Den siste muligheten blir da rett foran sengen. Enten da f.eks på et TV-bord som er litt høyt, eller som min venn nevnte: å henge den i vaier fra taket. Jeg har ikke peiling på hvordan dette skulle blitt gjort, men han er snekker så han hadde jo fikset det på et eller annet vis.

Eneste som er litt obs! med å ha den stående på TV-bord foran sengen, er om man skulle dulte borti den. Henger den fra taket, så blir det kablene som må jobbes med. Og hvor gjør jeg da av evt. dvd-spiller etc?

Derfor lurte jeg på om det er noen her som kan vise til noen bra møbler eller en mulig løsning/konstruksjon på dette her?

Det helt klart feteste ville jo vært å hatt TV-en integrert i et bord/kommode hva som helst foran sengen, og fått den motorisert så man kunne bestemme selv når den synes og ikke, men det er vel noe *******s jobb.

Uansett, håper dere kan hjelpe til litt her! Takker på forhånd.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt opp en strek på bildet(se vedlegg), der kunne du jo satt en LED tv, de er jo ganske lyssterke, så at det står nært vinduet skal nok ikke ha så mye og si.. Men hvor bredt er det på den biten dær hvor jeg tegnet inn tv'n da?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg en motorisert kasse som tvet kommer opp fra som du har ved fotenden av sengen!

Let me google that for you

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Har satt opp en strek på bildet(se vedlegg), der kunne du jo satt en LED tv, de er jo ganske lyssterke, så at det står nært vinduet skal nok ikke ha så mye og si.. Men hvor bredt er det på den biten dær hvor jeg tegnet inn tv'n da?
    Rundt 1 m er det i bredden der. Evt så har jeg rullegardin som dekker hele vinduet!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Bygg en motorisert kasse som tvet kommer opp fra som du har ved fotenden av sengen!

Let me google that for you
    Er det jeg lurte på som jeg nevnte på slutten av startinnlegget, men dette er vel komplisert og vanskelig å få fint?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Welhaven
    Rundt 1 m er det i bredden der. Evt så har jeg rullegardin som dekker hele vinduet!
    Da har du jo plass til ca. 40/42 tommer....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo feste den i skråtaket over sengen, slik at du kan vippe den ned når du vil.... Kanskje ikke så estetisk da men

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Du kan jo feste den i skråtaket over sengen, slik at du kan vippe den ned når du vil.... Kanskje ikke så estetisk da men
    Kunne jo fungert det også, men føler bare at skjermen blir litt nærme ansiktet da? Hehe.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det umulig å flytte sengen med hodesiden mot langveggen og så feste skjermen på motsatt langvegg? Da får du enkelt oppheng og passende avstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Er det umulig å flytte sengen med hodesiden mot langveggen og så feste skjermen på motsatt langvegg? Da får du enkelt oppheng og passende avstand.
    Har tenkt tanken, og det ville jo helt klart vært det absolutt beste. Da må jeg male den veggen også, men det er jo ikke noe problem. Ville jo helt klart sett best ut, og jeg ville jo utnyttet plassen generelt i soverommet mye bedre.

Tar en titt på det når jeg kommer hjem!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Sjekket litt opp nå og tenkt litt, og det blir litt feil med sengen på den måten. Både i forhold til at det blir veldig trangt i forhold til hvor døren står, og nattbordene jeg har montert med downlights er liksom en touch med rommet jeg ikke vil fjerne.

Ser for meg at jeg har disse alternativene:

1. Montere TV-en slik at den henger fra taket. F.eks denne
    - Det som er nedsidene da blir selvsagt kabler, og hvor i all verden skal jeg plassere blu-ray og dekoder?

2. Montere TV på et TV-bord - f.eks denne fra IKEA

3. Kjøpe et motorisert veggfeste som er montert i en eller annen møbel, hvor TV-en liksom hever seg fra møbelen. VET jeg så på dette på en norsk side for en uke siden, men finner ikke tilbake til siden. Tips?
    -Det som jeg kan slite litt med her er hvordan møbel kan passe til dette? Og da må jeg vel evt. kutte til og tilpasse selv?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et utrekkbart veggfeste som du har ved siden av garderoben. De kan du trekke forbi garderoben og svinge mot deg. Googlet et for å illustrere selv om det gjerne ikke er det mest passende stativet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var flott! Prislappen var også ganske drøy
    Kan lage noe slikt selv med en liten aktuator for å åpne, et par større for å løfte TV og litt reasearch. Tar nok litt litt mer tid den løsningen jeg skisserer da...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fallin03
    Hehe.. Takker for forslag, men da skulle jeg heller klinket opp en fet prosjektor og lerret!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Den var flott! Prislappen var også ganske drøy
    Kan lage noe slikt selv med en liten aktuator for å åpne, et par større for å løfte TV og litt reasearch. Tar nok litt litt mer tid den løsningen jeg skisserer da...
    Tror det var det jeg søkte på da jeg fant en ferdig laget heislift som du kunne montere inn selv i møbler osv. Var på en norsk nettside, og kostet rundt 1700 kroner for opptil 37''. Det ville jo vært det helt klart beste!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Welhaven
    Tror det var det jeg søkte på da jeg fant en ferdig laget heislift som du kunne montere inn selv i møbler osv. Var på en norsk nettside, og kostet rundt 1700 kroner for opptil 37''. Det ville jo vært det helt klart beste!
    Har du en link til denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er også en mulighet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Har du en link til denne?
    Skulle gjerne postet den, men finner ikke igjen nettsiden. Husker ikke hva jeg søkte på heller. Hva heter de motorene som kan brukes til slike bevegelser? Noe på A tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •