Rimelige støydempende hodetelefoner, fungerer de ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelige støydempende hodetelefoner, fungerer de ?

Skal på lang flytur til sommeren og hadde derfor tenkt å skaffe støydempende hodetelefoner til hele familien. Beats by dr Dre eller Bose Quiet comfort hadde sikkert vært ypperlig, men da kommer det på 12K.

Har derfor sett på rimelige utgaver. Noen som har noen konkrete erfaringer eller anbefalinger ift dette?

Har sett på disse som alle ligger under 300 kr.

AudioSource | NCHD1AS Noise-Cancelling Stereo | NCHD1AS | B&H

CAD | NB2 Active Noise-Cancelling In-Ear Stereo Headphones | NB2

JVC | HA-NC80 On-Ear Noise Cancelling Stereo Headphones

Panasonic | RP-HC70 Noise-Reducing Sport Headphones | RP-HC70

Sony | MDR-NC22 - Noise-Cancelling In-Ear Stereo | MDRNC22/PIN

Sony | MDR-NC7 Noise-Cancelling Stereo Headphones | MDRNC7/BLK

Sony | MDR-NC7 Noise-Cancelling Stereo Headphones | MDRNC7/WHI

Sylvania | SYL-NC735 Active Noise-Cancelling | SYL-NC735 | B&H

Butikken er jo dønn seriøs og det er jo flere anerkjente merker. 4 stk Sony NC7 kommer på ca 1300 kr inkl frakt og mva som jo er helt greit. Trenger gode argumenter for å ikke gjøre dette.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hørt Sony MDR-NC7 i flyet og på bakken.
    Til prisen må jeg si den var virkelig flott, noise cancelling delen tok den fint, og den hadde god lyd!
    Behagelig å ha på ørene og hodet, noe lettere enn mine (Beats By dr.Dre)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo fantastisk ut. Spesielt med tanke på at "Beats" har fått strålende kritikker på alle fronter.

Takk for meget relevant tilbakemelding :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestillt Sony NC7 så da vil det vise seg om de fungerer til mitt bruk. Prisen ble hvertfall ikke gal 1K for fire stykker + evt mva og gebyrer

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gi en liten tilbakemelding på hvordan dem låter/demper. Trenger også noe tilsvarende

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre. De ble bestilt den 02 og skal ankomme i dag Imponerende av UPS (og B&H), pakka har da vært innom både tyskland og sverige. En kan lure på hva posten egentlig holder på med her i Norge??

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det skal jeg gjøre. De ble bestilt den 02 og skal ankomme i dag Imponerende av UPS (og B&H), pakka har da vært innom både tyskland og sverige. En kan lure på hva posten egentlig holder på med her i Norge??
    Ja har lurt selv på det samme, da jeg bestilte Emotiva fra statene, så tok den 7 dager via fedex, da innom circa 5 land.. Og når den ankom Norge brukte dem 3 og 1\2 dag fra Gardemoen til Stavanger... posten tok over

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ørene inni det lille hullet der? eller er det helt flatt der tro?

-589553-jpg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de pakket ut og testet litt

For å svare på spørsmålet først: Puten er flat og ligge mot kanten av øret. Den er ganske myk og demper på den måten ganske mye uten aktiv støydemping også. Behagelig å ha på hodet.

Støyreduksjonen fungerer bra. Nå har jeg aldri tidligere prøvd så jeg har ikke noen god referanse. Det står at de har vunnet en test i "Buisness travel magazine" for hva det er verd??
    Prøvde først med hårføner på badet. Merkbar reduksjon i frekvens når en skrur på støyreduksjon. Veldig lite sus når en setter på knappen, dette vet jeg er blitt bemerket på Bose, at de har mye sus (til 10X prisen). Det blir veldig merkbart når en tar av og på hodetelefonene, passiv skjerming og aktiv demping hjelper mye. Men det er ikke en revolusjon.

Tok dem også med ut i bilen. Her var det enda mer effekt, støydemping tok nesten all lyd fra varmeapparat vifte, selv på full guff. De tar ikke den dypeste bassen. Det er absolutt ikke slik at all lyd blir borte, en hører lett både stemmer og musikk. Men første inntrykk er at det virker behagelig. Ungene synes de var fantastiske men de er ikke verdens mest kresne på lyd da de er 8 år gamle.

Design er kjempeflott. De er litt mindre enn jeg trodde. Noe som er positivt. Kan legges sammen til en liten ball. Litt større enn mine Koss porta pro men ikke mye. Virker greie i teknisk kvalitet, men de er jo i plast så vi får se etterhvert.

Lyden høres grei ut. Har kun testet med lap topp på Mp3 filer. Bassen øker og lyden blir mer fyldig men støy reduksjon på. En slags liten loudness tipper jeg, behagelig både med og uten støy reduksjon.

Totalt sett må vel dette være et kupp til prisen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser PCX450 her, fikk de til 1600kr ved en feilprising. Er ganske dyre til vanlig, men de fungerer særdeles godt på lange flyreiser.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Sennheiser PCX450 her, fikk de til 1600kr ved en feilprising. Er ganske dyre til vanlig, men de fungerer særdeles godt på lange flyreiser.
    Kan du beskrive litt hvordan de demper?
    Gjerne i samme situasjoener som jeg beskriver. Alle har vel en føner og en bil tilgjengelig (litt værre å komme seg inn i et fly i en fei!)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd bose quietcomfort 3 og syntes de var veldig bra. men hadde ikke råd til noe slikt og kjøpte sony nc7... for noe søppel!!! ikke får man skikkelig volum på dem når man bruker de fra en mobil eller ipod og for å få full effekt av støydemping må man klemme dem inn mot ørene.. fullstendig bortkasta penger, uten tvil...! koss sparkplug spiller og demper mye bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •