Apple iPad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58

Tråd: Apple iPad

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Apple iPad

Har nå fulgte med på lanseringen av iPad og må si jeg liker det jeg ser. Tror dette er en perfekt sofakompis til surfing, lese mail ol. Prisen, fra 499$ til 829$, gir deg følgende valg; 16GB/32GB/64GB med og uten 3G. Gleder meg til denne kommer på eplehuset så jeg får testet den. Er den like god som jeg trur så må jeg bare ha den

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes den var litt skuff, jeg. Ikke noe nytt, bare en ipod på stereoider..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til sofasurfing etc. holder det vel med den minste?

Synes også den ser kul ut, selv om det kanskje tross alt er en iPhone på steroider. Er det nevnt 10 timer batteritid? Det burde jo vært bedre dersom de planlegger å konkurrere mot Kindle.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffa selv. Helt til jeg tenkte på mulighetene sammen med styring av lys, lyd, temperatur, overvåkningskameraer, alarm etc.

Det ser ut som den kan bli en fantastisk fjernkontroll til hele huset.

Tenker også på*medaisenterstyring med live preview av video rett på fjernkontrollen.

Mange muligheter med denne (og andre tablets).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et sånt brett med noe annet enn iPhone OS hadde vært greit. Er litt lei hele konseptet og hvordan brukergrensesnittet er bygd opp: Side på side med programikoner, åpne et program og jobbe med det, lukke det du holdt på med for å gjøre noe annet. Synes det er en tanke upersonlig, litt sterilt, litt kjedelig.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt skuffet jeg også, men vil vente til den er lansert og testene er ute før jeg bestemmer meg for et eventuelt kjøp..

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPad blir en flopp... (misforstå meg rett, jeg er en kjempefan av Apple sine produkter)

Tablets er jo ikke akkurat en nyvinning, men helt klart den peneste, og den har selvfølgelig endel flere funksjoner enn tidligere tablets. Hadde den erstattet noe kunne den ha vært verdt å kjøpe, men hvis jeg trenger noe bærbart blir det heller en MacBook og en iPhone enn denne. Og du kan banne på at den kan fort gå i stykker med den store eksponerte flaten. Beklager Apple, men dette er bare rett og slett dårlig og lite gjennomtenkt for min del.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde iPad blitt en iTablet så hadde jeg kjøpt den. Dvs. hadde den vært en redusert utgave av MacBook Pro med OSX og ikke som nå; en forvokst iPod...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hadde iPad blitt en iTablet så hadde jeg kjøpt den. Dvs. hadde den vært en redusert utgave av MacBook Pro med OSX og ikke som nå; en forvokst iPod...
    +1

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til å kjøpe den, men du har et godt poeng. Til 4200-8000kr ++ burde de klart å lage noe som minnet mer om en fullverdig PC.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også skuffet over OS-valget, men vi kan håpe at OSX løsning kan bli en realitet med en iPad Pro i fremtiden? (Spekulasjon: Litt større skjerm, SSD disk og litt tykkere for bedre batteri). I alle fall en tanke for Apple dersom det kommer samme prisklasse Windows 7 "iPad-kloner", da kan det fort bli konkurranse.

Newcomer victorystone sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, hadde det vært en redusert datamaskin i stedet for en forvokst mediespiller hadde jeg vært interessert.. Hadde vært deilig med noe lignende, men med mulighet for pekepenn, slik at jeg kan ta notater på den i stedet for i forelesningshefter på studiene... Dette er vel håpløst med berøringsteknologien, må holde hele hånda bortsett fra fingern vekk fra plata... Aner jeg en ny generasjon ergonomiproblemer ala. muse-hånd?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå er den vel ment å konkurrere mot typiske netbook-er (Acer One, eee etc) som jo har hatt et eventyrlig salg, og ikke mot dedikerte bærbare PC-er. Dvs. bruksmønsteret de sikter seg inn på er sofasurfing, leseplate, mail, lette spill osv, og ikke kontorapplikasjoner, tyngre bilde- og videobehandling.

Men det er klart, med litt heftigere regnekraft og et mer profft OS så ville kanskje bruksområdet blitt større men da ville den også blitt dyrere -> færre kjøpere.

For ordens skyld; jeg er ingen Apple-fan, eier faktisk ikke et eneste Apple-produkt... Enda

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Er også skuffet over OS-valget, men vi kan håpe at OSX løsning kan bli en realitet med en iPad Pro i fremtiden?
    [YOUTUBE]W7CUfRq7KsA[/YOUTUBE]

Windows 7. Multitasking. 100% frihet ift. OS, media-avspilling og software. Webcam? Kanskje USB port og minnekortleser. Lansering Q4 2010.

Men Apple er fortsatt Apple.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den blir helt genial til å styre Squeezebox systemet og kanskje den kan brukes som fjernkontroll til endel andre ting også?
    Har ikke ett eneste Apple produkt enda men med denne kanskje jeg må krype til korset å skaffe meg en.
    Hilsen en som hater apple produkter (de er jo bare en fanzy B&O)

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt spekulasjonen rundt denne dingsen i lange tider nå, og jeg sitter igjen litt skuffet. Jeg hadde vert langt mer interessert om den hadde kommet med minidisplay ut og usb. Men, det hadde nok svekket apples inntekter fra itunes betraktelig vil jeg tro.

Det kan imidlertid bli et hyperaktuelt produkt, om apple kan få til å selge pensumbøker på universitetsnivå/vgs digitalt. Det kommer nok, men hvor lang tid det tar før det er på plass i Norge... huff!

Jeg sier meg enig med gutta i radioresepsjonen, som mener dette kunne blitt en ypperlig venn i godstolen. Dessuten må den være finfin for pendlere. Macbooken passer imidlertid fint i vesken, så har en det er kanskje ikke behovet for stort. Styre lyd, lys etc, samt surfe nettet kan den sikkert gjøre fint. Sant skal sies, alt dette kan jeg allerede gjøre med min iphone 3gs og macbook. Hvorfor har jeg likevel lyst på denne? :???:
    Konkluderer med at apple er flinke å markedsføre!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duckand
    Det kan imidlertid bli et hyperaktuelt produkt, om apple kan få til å selge pensumbøker på universitetsnivå/vgs digitalt. Det kommer nok, men hvor lang tid det tar før det er på plass i Norge... huff!
    Akkurat dette er jo en veldig god idé men ikke helt ny dessverre. Her er det nok ikke Apple som styrer skuta, men derimot forlag og utdanningsmyndigheter som må legge ting til rette. Vi snakker ikke bare om selve teksten, men tenk hvilke muligheter man har i forhold levende bilder, lenker til referansestoff og ikke minst oppdatering. Men som Regjeringen skriver;
    De viktigste usikkerhetsmomenter er her ikke knyttet til teknologiens muligheter, men til om undervisningssektoren selv har ressurser eller motivasjon til å ta i bruk slikt materiell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne liksom ikke sagt meg mere enig...

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende produkt. Jeg tror bare har vi har sett toppen av isfjellet vedr. hva denne kan gjøre. Jeg skal ihverfall ha en etter å ha blitt Apple-ifisert etter kjøp av iPhone og MacBook i 2009.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tydelig at Apple ikke er helt på nett om dagen, for hva i alle dager har de tenkt på når de valgte å kalle denne saken iPad!!?? iTablet er jo foreslått her, virker langt proffere, et helt klart bedre navnevalg etter mitt syn...

Når det er sagt; konseptet rundt en større skjerm med høy batteritid og fokus på surfing og lesing fremfor tekniske spesifikasjoner er jo egentlig særdeles markedsorientert, og det er jo på slik måte Apple også tidligere har vunnet frem. iPad eller ikke, mulig en på sikt klarer å forholde seg til dette navnet, men for øyeblikket må jeg si at jeg ikke helt har klart å få "smaken" på dette.

Får Apple til denne saken også skal de for øvrig ha ALL honnør, en såpass dristig satsning er jo på ingen måte noe Apple MÅTTE foreta seg når de tross alt sitter i den posisjonen de gjør, og det står det virkelig all respekt av slik jeg ser det...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •