iPhone 3gs eller Htc Hd 2???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPhone 3gs eller Htc Hd 2???

Jeg vurderer å kjøpe meg ny mobil og valget står mellom iphone 3gs og Htc hd 2.

Er det noen som kan si meg hvem av de som er best? Jeg vet jo at iphone har mange flere apps, men det frister veldig med htc i og med at det er så stor skjerm!

Kunne tenke meg å styre musikken på pc'n min med mobilen? Går det bare an med iphone eller fungerer det med htc hd 2 og?

Takker for alle svar

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk HTC er smartphone, Iphone er ikke.
    Om du vil ha stil og musikk, velg iphone.
    Vil du ha en lommePC og mange funksjoner, velg HTC.

(NB: har stilt meg samme spm, Iphone vs. HC, endte opp med HTC Hero, angrer ikke et sekund!)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det var det jeg tenkte meg. Det som er veldig bra med iphone er jo alle appsa, mens på htc hd 2 så er det jo nesten ikke apps fordi det er en windows mobile. Htc'n går jo for å være et råskinn så jeg er veldig usikker :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig greit å bruke windows mobile til å styre musikken med, med for eksempel netremote.

Htc hd2 er også uslåelig om du bruker mobilen til internet. Programmer til windows mobile er det rikelig med og.

Men om du vil ha ett smekrere grensesnitt og kansje litt mere lommevennlig mobill så er vel 3gs det rette valget for deg. Det bunner vel i grunn litt på behov og litt på smakssak.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Husk HTC er smartphone, Iphone er ikke.
    Om du vil ha stil og musikk, velg iphone.
    Vil du ha en lommePC og mange funksjoner, velg HTC.

(NB: har stilt meg samme spm, Iphone vs. HC, endte opp med HTC Hero, angrer ikke et sekund!)

Valgte Hero selv også

Overrasket over Android& htc sense fremdeles
    Utrolig raskt og MYE gratisstuff på Market

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er tryggere å gå for iPhone, men dersom man får sansen for HTC er nok det en bedre telefon. Valgte iPhone over HTC Hero, og er meget fornøyd med det. Sier ikke at jeg ikke har blitt fornøyd med Hero da det er en meget bra telefon, men enkelheten som iPhone medfører gjør det til en enklere telefon å like.

Men igjen, tror man får mer i en HTC telefon, men smaken er som baken.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 3-4 stk htc telefoner. Bruker tlf mye i jobbsammenheng på Mail, kontakter osv.
    Htc fungerte veldig greit, men det jeg opplevde var at de henger seg mye når de får litt å jobbe med.
    Nå valgte jeg å gå over til iPhone og har ikke angret et sekund.
    Har alle funksjonene jeg trenger på min iPhone og vel så det. Jeg opplever at denne fungerer MYE bedre enn htc'ene jeg har hatt.
    Med andre ord anbefaler jeg iPhone. Dette er selvfølgelig min personlige mening.
    Det skal sies at jeg ikke har testet htc'en dy refererer til.

Lykke til med valget

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Jeg har hatt 3-4 stk htc telefoner. Bruker tlf mye i jobbsammenheng på Mail, kontakter osv.
    Htc fungerte veldig greit, men det jeg opplevde var at de henger seg mye når de får litt å jobbe med.
    Nå valgte jeg å gå over til iPhone og har ikke angret et sekund.
    Har alle funksjonene jeg trenger på min iPhone og vel så det. Jeg opplever at denne fungerer MYE bedre enn htc'ene jeg har hatt.
    Med andre ord anbefaler jeg iPhone. Dette er selvfølgelig min personlige mening.
    Det skal sies at jeg ikke har testet htc'en dy refererer til.

Lykke til med valget

Jeg har selv hatt HTc Touch Pro, og den er windows mobile på. Dette var treghet til de grader. Android som er på Hero kan ikke sammenlignes med Windows Mobile.

Likevel nevnes det i tester nå at Htc Touch HD2 er iphone killer Denne er mye kraftigere enn de gamle htc`ene og har fortsatt WM.

Sist men ikke minst, smaken er som baken

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Touch Pro, HD, Touch Pro 2 og nå HD2.

Kan bare si at HD2 IKKE kan sammenlignes med de andre, ej heller iPhone.

Min Touch Pro 2 ble oppgradert fra WinMobile 6.1 til 6.5.
    Resultat, en sirrup uten like. Telefonen var overarbeidet til enhver tid.

HD2 har 1GHz cpu. Og den går som olje i smør.
    Ikke et eneste hikk.
    Alt flyter så lett som bare det.

iPhone er leketøy for besteforeldre og fjortisser.
    HTC HD2 er et verktøy for telefon, mail og nettbevisste.

(Og ja, jeg hadde iPhone i hele 10 dager, før jeg solgte den igjen).

Men er du helt vill med apps og unødvendige småprogrammer og gadgets, så er det iPhone du skal ha.

Bare et lite eksempel.
    Var på kurs langt ute på landet. 1 ukes varighet.
    Internett på kursstedet gikk ut i flere dager. Men de som kjente Tor hadde intet problem.
    Satte min HD2 opp som trådløst modem, og alle som kjente meg, kjente WEP-nøkkelen til Nettverk TOR.
    Må si jeg ble rimelig imponert over telefonen når 4 personer surfer på hver sin pc via WiFi mot min telefon som var på 3G.
    (Og jeg har selvsagt fri mengde databruk)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, jeg blir bare forvirret. Jeg skal ha ny jobb-telefon, men denne blir jo også primærtelefon hjemme.

Men, det er vel som folk sier her, smaken er som baken. Den er delt.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart at det fins noe for alle, og bra er nå det.

Jeg har selv en Andriodtelefon av typen Motorola Milestone, mye fine apps til disse, for ikke å nevne SNES-emulator

Sammenlignet med iPhone er de ca like store fysisk, mens Milestone har større skjerm med 3 ganger høyere oppløsning, bedre kamera med dobbel LED blitz - som også kan brukes som lommelykt med blinke- og morsekodefunksjon. Touchtelefoner er kjekt, men det fysiske tastaturet er fortsatt konge. Dette brukes i minst 90 % av tilfellene av meg iallefall.

Telefonen er i hovedsak bygd i metall og bakdelen er dekt i noe vinyl/silikonaktig materiale slik at den ikke glipper ut av hendene. Personlig synes jeg iPhone er glatt som et såpestykke og bodysuit på den er et must.

Prisen på Milestone er også meget vennlig. Jeg ladet den lørdag forrige uke og igjen i dag (søndag) med 15 % igjen da jeg skulle på tur og ville ikke ta noen sjanser på å gå tom Dette med variert bruk, men ikke ekstrem selvsagt - noe spilling, surfing og nedlasting samt installering/oppdatering av apps i tillegg til teksting og ringing. Jeg må si meg ganske imponert, spesielt sammenlignet med min forrige LG som på ingen måte vare særlig smart og ble brukt rent som telefon, tom annenhver dag.

Milestone har samme type touchskjerm som iPhone - kapasitiv og jeg må si at det fysiske tastaturet var mer enn nok for å få meg til å velge den, dette er herlig å ha etter å ha hatt en ren touchtelefon tidligere

Håper du blir like fornøyd som meg med telefonen du ender opp med

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser noen her har misforstått dette med apps....det fins minst like mange programmer til Windows Mobile som til iPhone, mest sannsynlig mange flere, siden Windows Mobile har eksistert i mange år lenger enn iPhone. Man må bare laste dem ned på "gamlemåten" med nettleseren i telefonen eller via en PC.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg ser noen her har misforstått dette med apps....det fins minst like mange programmer til Windows Mobile som til iPhone, mest sannsynlig mange flere, siden Windows Mobile har eksistert i mange år lenger enn iPhone. Man må bare laste dem ned på "gamlemåten" med nettleseren i telefonen eller via en PC.
    Det har du nok rett i, men det kan på ingen måte sammenlignes med enkelheten Apple har sørget for med iPhone.

Jeg trolig hatt over 30 telefoner, og er en dingsoman, digger å noe nytt å trykke på. Sånn sett har jo kanskje HTC vært mer i min gate enn iPhone, altså mer å trykke på og mer avansert, men iPhone er rett og slett en herlig telefon. Såklart den har sine mangler, men jeg er mektig imponert, og tror den kan holde min interesse oppe en lang stund fremover...håper det.. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Takk for alle svar Det har vært til stor hjelp. Men er det noen som vet hvordan touch skjermen på Htc'n er i forhold til iPhone, er den like bra?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på HD2 her i dag, og den er fysisk stor! Ble litt skremt, jeg er tilhenger av relativt små telefoner, så nå er jeg tilbake i tenkeboksen. Tor, hvordan er denne å drasse på rundt omkring?

/S

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem.
    Den ser stor ut ja, men knapt større fysisk enn iPhone.
    Skjermen fyller mer ut til kantene, så den er en del større.

Men er du tilhenger av små telefoner, så er det uansett ikke denne veien du skal gå.

Skjermmessig er den like sensitiv og god som iPhone.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Det har du nok rett i, men det kan på ingen måte sammenlignes med enkelheten Apple har sørget for med iPhone.
    Selvsagt ikke, men forhåpentligvis får Microsoft etterhvert litt fart på sitt Marketplace, som gjør det like enkelt for Windows Mobile-brukere.

Som antydet tidligere her, HTC-telefonene er små datamaskiner man kan gjøre hva som helst med, perfekt for oss "techno-geeks", mens iPhone er for "vanlige" folk som vil ha en fet telefon/mediaspiller med litt attåt. Sitter selv med en Touch HD og vurderer om jeg skal oppgradere til en HD2, men siden jeg allerede er blitt r**kjørt av HTC ved at de ikke tilbyr oppgradering til Mobile 6.5, vil jeg ikke risikere å måtte kjøpe meg enda en telefon når Mobile 7 kommer ut.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt iPhone, bra men ikke noe for meg.
    Kjøpt meg HD2 nå, og selvom den er høy og brei er den jo tynn!
    Liker godt små telefoner selv, men nå kan jo nesten ingen av disse storskjerm telefonene kalles direkte små. Syns hvertfall selv at det er langt bedre med en tynn telefon med stor skjerm enn noe som N97 eller N900 som er rene mursteinen i forrhold.

iPhone er jo også tykkere enn HD2 samt at jeg ikke syns det er et pluss at HD2 ikke er blank over det hele, man binder seg ikke like mye til appel software.
    Det at man faktisk kan gjøre mer enn en ting av gangen på HD2 var også viktig for min del.

iPhone har jo forrøvrig også samme utseende som iTouch hadde for tre fire år siden, gjør ikke noe med litt utvikling der heller

Dette var ting som hjalp meg å ta valget sett rent bortifra innholdet da som også fikk meg til å like HD2 bedre.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også disse men hvordan opplever dere kvaliteten på kameraet? Ser det får litt laber omtale i diverse tester.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Jeg vurderer også disse men hvordan opplever dere kvaliteten på kameraet? Ser det får litt laber omtale i diverse tester.
    HD2 har bedre kamera, men ingen av dem har noe så skryte voldsomt av.
    I tradisjonellt postkort størrelse og litt større fungerer HD2 greit, men ikke om man blåser det opp på en 24" Syns ikke det ligger langt bak 3.2mp kameraet jeg har på en sony ericsson her, og det fikk jo skryt i sin tid, men forventningene forrandrer seg raskt og kameraene står jo ikke i stil til prisen på dem så det blir jo ikke et argument for å velge denne typen telefon.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •