Snarveier Harmony 1100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Snarveier Harmony 1100

Hei

Har ansaffet meg en Harmony 1100 til min hjemmekino. Har pr idag satt opp alt av komponenter,men savner dog ett par ting.

1. at lyset dimmes ned til ønsket styrke avhengig av om jeg ser film, spiller playstation, eller rett og slett hører på musikk og spiller biljard. Er det muligheter for å legge inn dette i hver enkel aktivitet? Forutsatt at jeg har en for film en for ps3 og en for radio selvfølgelig.

2. Ønsker å ha muligheten til å dimme lyset manuelt under f.eks spilling eller filmtitting. har pr idag marmitek sin lys løsning på dette, noe som gjør at jeg må først trykke "house A+light2+dim/bright" for å endre lyssetting. Hadde vært veldig mye enklere om jeg bare måtte trykket på bright/dim og at "House A + light 2" hadde vært forhåndprogramert inn i en knapp. Ønsker også forøvrig at denne knappen skal være channel up/down (bright/dim). Noen som vet hvordan man kan få til dette?

Når jeg først skriver her, er det noen som sitter på kanal logoer til *Canal digital?

Takker samtidig for all hjelp. Har funnet utrolig mye nyttig informasjon og gode tips her på forumet.

Garageman07

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har en harmony 900, regner med at det fungerer på ca samme måte.
    Når jeg trykker på eks: "Se Film" ligger det inne en komando som light1 - dim.
    Da velger den først "sone 1" for så å dimme ned/helt av. Har ikke funnet noen måte å dimme til eks 30%.

Jeg kunne ønske meg en egen "aktivitet" som gikk på lysstyring. Dette er jo i seg selv ikke noe problem, men da avsluttes den "aktiviteten" som man allerede bruker.

Her finnes mange ikoner.
    De jeg ikke fant på min kontroll, 900. Fant jeg på en av de andre, de var ikke eksakt samme størrelse, men det funket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Lys for en aktivitet
    Velg aktivitet -> innstillinger -> kontroller instillinger:
    Her kan du legge til X10 kommandoer som utføres etter de andre som allerede ligger inne for for å slå på ulike komponenter som du bruker i aktiviteten.
    F.eks. for X10:
    X10 - House code B
    X10 - Pause 200 ms
    X10 - Light2
    X10 - Pause 200 ms
    X10 - On

For å få til dimming har jeg har valgt å bruke CM15pro slik at "B2 on" i dette eksempelet starter en makro for 'scene TV' der forskjellige lys dimmes til ønskede nivåer. "B3 on" kan være en scene for Film osv....

2. Manuell dimming
    Her har jeg lagt til funksjoner både under hver aktivitet (TV, PC, etc..) og har i tillegg laget en egen aktivitet som heter 'Lys'.

For å ta styring under en aktivitet først: Her kommer Harmony 1100 til kort siden macroer er fjernet, dvs. at en knapp kan kun utføre en kommando. Jeg må derfor trykke 2 knapper for å utføre ønsket sekvens med kommandoer - f.eks. 'scene Normal':
    "Normal" (=Light6) og deretter
    "PÅ" (=on).
    Har også lagt inn en knapp for House code B, men den trenger jeg som regel ikke bruke fordi kommandoen allerede er sendt når aktiviteten starter.

Egen aktivtet 'Lys':
    Denne setter du opp til å ikke slå av noen komponenter. Da kan du gå inn og ut av aktiviteten uten at de andre aktivitetene påvirkes.

Håper det var avklarende.

Med CM15pro så bruker jeg også automatisk lysstyring. Lys på og av til faste tider dersom auto modus er på. F.eks. "B8 on" = auto lys aktivert, "B8 off" auto lys av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •