OEM in ear hodetelefon, Beats by dr. dre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

OEM in ear hodetelefon, Beats by dr. dre?

Er på utkikk etter et par in ear hodetelefoner for å bruke når jeg jogger o.l. Ser at mange på ebay selger Beats Tour by Dr.Dre, men dette er ikke orginaler, men OEM-produkter som er laget i China.

Hvordan er det med OEM-produkter? Er det ikke slik at produktet lages av et selskap (i Kina) og selges fra et annet selskap (Monster, iform av Beats by Dr. Dre)? Vil ikke det si at det produktene som selges som OEM (iform av Beats by Dr. Dre) er det samme produktet som det som selges på Soundgarden som orgianle Beats Tour by Dr.Dre Øreplugger?
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå snakker jeg bare ut ifra generell erfaring, men etter å ha bodd i Kina for en periode kjenner jeg ihvertfall i en viss grad til de produkter som selges i/fra Kina. Jeg tviler litt på om produktene som selges som OEM produkter virkelig er OEM produkter, da de fleste selskaper er rimelig flinke til å "tette" evt. tilfeller hvor fabrikken selger ut produkter til andre som så selger dem rimelig videre.

Sannsynligvis er det i de aller flest tilfeller snakk om en kopi av det aktuelle produktet. Kinesiske bedrifter har blitt veldig flinke til å kopiere produkter så de ser ut som det aktuelle produktet, men kvaliteten på komponentene som brukes er desverre ikke den samme. Stort sett kan to produkter se ganske like ut, men er dessverre vanligvis totalt forskjellige hva kvalitet angår.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •