Universal fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Universal fjernkontroll

Er det Logitech som er det "hotte" innen fjernkontroller? Er på jakt etter en som kan dekke mine behov. For øyeblikket er det 4 (5) kontroller jeg bruker til daglig.
    1. Vantage satelitt-tuner, brukes til kanalskifte opp/ned.
    2. DVD-Spiller, vanlige funksjoner, meny, subtitles, audio, play, pause etc.
    3. BD-Spiller, vanlige funksjoner lik dvd-spilleren.
    4. Receiveren, inngangsvalg (TV,DVD,BD) lydjustering opp/ned
    5. TV-fjernkontroll, brukes stort sett aldrig, bortsett fra å slå tv'n av og på. Vanligvis slår jeg på tv'n på,vel, tv'n selv, men det hender seg at jeg ikke gidder å gå bort til apparatet på kveld/natta for å slå den av og da er en fjernkontroll kjekk å ha

Hvordan programmeres disse fjernkontrollene? Blir alle funksjonene fra den originale kontrollen med i universalen? Tenker da litt på receiverfjernkontrollen, som også har en meny funksjon....

Hvilket utstyr jeg har står i signaturen

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar, sansynlig at jeg svir av 1300 kroner på en slik fjernkontroll nå ja!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jo an å sjekke selv også.

Prøv denne linken, så kan du se om alle komponentene dine er forhåndsprogramerte.
    Logitech Harmony One Advanced

Edit: 3808 kan jeg gå god for, kan ikke se noen grunn til at de andre ikke skal virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Harmony one og er kjempefornøyd:-) Er vel forhåndsprogrammert for de fleste "kjente" merkene. Kan også programmeres kontroll mot kontroll, dersom man ikke finner komponeneten sin under ferdigprogrammerte.
    Bruker den selv på Tv,prosjektor,dvd,blu-ray, parabol-tuner, xbox360 og surr. forsterker.

Programmeres via program på pc, og er etter min mening helt glimrende. Kan legge til eller fjerne knapper etter behov.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 525 anbefales

Til daglig bruk anbefaler jeg Harmony 525. Den er meget enkel å sette opp PC og fungerer første gang dersom du ikke tenker for vanskelig. Har to satellitt mottakere, BD DVD, prosjektør og kabel via videospiller. Benytter kun aktivitetsknappene og istedetfor å knote med device-knapper bytter jeg til orginalkontroll når jeg en sjelden gang må inn og finjustere. Èn tast for å slå på, èn tast for å skifte fra CanDig til Viasat eller kabel. :-D
    Selv kunne jeg levd med 10 fjernkontroller men kona ropte på hjelp hele tiden. Nå har hun 4 valg: Canal Digital, Viasat, Kabel eller DVD. Deretter er det smooth sailing. Alle essensielle taster virker på Harmony-en og hun roper ikke på hjelp mer. Jeg har skuffen full av orginal-kontroller og tar dem bare ut når jeg er alene!!!!!
    Harmony 525 får du for 400 kr på nettet. Den er ikke fancy og kona er fornøyd.
    Dersom du vil kopiere original-kontrollen er det ikke noe problem men kan ta litt tid fordi du ikke finner tilsvarende taster på Harmony-en, men slik er det med alle de dyrere også.
    Jeg har hatt Pronto og MX-500 tidligere men de ble utdatert og for vanskelig å programmere. Tror neppe jeg kommer til å trenge noe annet enn H 525.:-D

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to stk. Harmony 525 - en i hvert av mine to anlegg - og det fungerer aldeles utmerket. Lett å sette opp - selv jeg som har passert 60, klarte det i løpet av et par halvtimer. Og lett å bruke. Kona er kjempefornøyd.

Som altnor ovenfor, foretrekker jeg å bruke originalfjernkontrollene dersom jeg skal gjøre en mer omfattende innstilling på elektronikken - men til daglig bruk gjør Harmony 525 jobben.

Til slutt nevner jeg også at jeg har satt opp et par kombinerte aktiviteter - f.eks. se på TV og høre på musikk samtidig - med noe begrenset funksjonalitet. Men dog: Jeg kan velge kanal på TVen med noen av knappene og styre musikkvalg eller nettradio på Squeezeboxen med andre knapper, slik at jeg kan høre på musikk og f.eks. se på langrenn eller bla i tekst-TV samtidig - og kan når som helst svitsje over fra musikklyd til TVlyd hvis det ser spennende ut - og like lett svitsje tilbake til musikk når jeg heller vil det.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde meg på en H1100, men den tok over alt så den ble sendt i retur. Skulle tro at det gikk an å lage en fjernkontroll som bare mimiker den orginale uten å insistere på å slå på alt mulig rart. Gi oss en fjernkontroll der vi kan styre alt manuelt uten å måtte selge sjelen til djevelen!!!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har en Harmony One, som har vært i mitt eie et års tid. Er vel ikke den mest utfordrende brukeren da jeg har et forholdsvis enkelt oppsett. Men er strålende fornøyd.
    Et par ting som jeg ikke helt liker er at det ikke er faste fargeknapper(må bruke to hender), og at en må passe på og holde den rettet mot anlegget til alt er slått på(blir en vanesak). Disse tingene er ikke grunnlag for at jeg kommer til og bytte den ut før den ryker på en eller annen måte. Det er jo kommet en 900 som løser begge disse sakene men den er for dyr, og 700 løser bare fargeknappene. Koster like mye som en One.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sverger til Philips Pronto. Har 2 stk TSU9400 og er strålende fornøyd. Tar litt tid å sette seg inn i programmeringen, har tidligere prøvd å hjelpe en annen her på forumet som ga opp og gikk til logitech. Men når du får teken på det er det vel verdt både tid og penger.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •