Hodetelefoner...Hvilke bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner...Hvilke bør jeg velge?

Jeg har nå sett meg ut i hovedsak 3 stk som jeg synes virker spennende. Er det noen her som kanskje har prøvd alle sammen? Alle erfaringer tas imot med takk

Denon AH-D2000

Sennheiser HD 650

Beyerdynamic DT770 Pro 32

Men seriøst så er jeg litt usikker på om det er nødvendig og bruke så mye penger på hodetelefoner. De vil i hovedsak bli brukt veldig ofte til musikk på laptop. Så derfor lurer jeg også på om det er verdt prishoppet fra disse som er testvinnere. Sennheiser HD 555

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De du lister opp krever egen forsteker og DAC for å få utbytte av dem. Uten dette kan du klare deg med lankt rimeligere modeller.

Men gjør du dette får du en liten smak av musikalsk himmel
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Skal ikke se bort fra att jeg innvesterer i en forsterker etter hvert også. For tiden føler jeg mest for Beyerdynamic DT770 Pro 32 Ohm. Dette settet høster jo bare godord og er ikke spes dyrt heller synes jeg.

Noen formeninger om det er forskjell Lydmessig på 32, 80 og 250 Ohm versjonene?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk direkte ut fra laptop, hm? Da er det faktisk sånn at du får verre lyd dess bedre `forner du har. Ikke stas å høre på buzz, crackle & hizz i høyoppløste lytteutstyr. Rykk ut en DAC-AMP samtidig som nye `foner, mye kjekt med muligheter for kobling alle veier til under $200. Beyere over 32 Ohm må du helt sikkert ha amp utenom det laptopen kan gi for å yte rettferdighet til hva de kan prestere.

Har både de Denone (28 Ohm) du nevner i første post og Beyer 80 Ohm. Begge er gode kjøp til prisen, på den basstunge siden. Sennheiser skal være laid-back og åpnere i lydbildet, ikke hørt. Hva med Grado hvis rock?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 650, de er i en klasse for seg om du bruker amp\dac i forhold til 770. Men de er åpne og lekker "mye" lyd. Uten amp hadde jeg holdt meg unna 650.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er max budsjettet ditt ?

Du skriver du lytter veldig mye til musikk på laptopen, da bør du nesten vurdere en full hodetelefon rigg om du kan ta deg råd til det. Men jeg vet ikke om du har anlegg utenom også som du vil prioritere ?

Selv lytter jeg mest til musikk på laptop å bestemte meg for en full rigg her. Resultatet ble en smak av high end å et oppsett som knuser stueanlegget mitt i bøtter å spann hva detaljer og nøyaktighet angår.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på budsjettet egentlig.
    Tar det litt på feeling men ikke noe over 3 lapper hvertfall. I første omgang er det kun hodetelefoner jeg trenger da mine gamle er slitne. Har også stereo på stua(signaturen min) men denne blir veldig lite brukt for tiden da jeg har to små som holder til der så å si 24/7. Jeg får kost meg litt der på dagtid når jeg har fri fra jobb og det er ikke ofte. Derfor er det også kun lukkede klokker som gjelder Noe av grunnen er jo å ikke "plage" dem med musikk til alle døgnets tider.

Har tittet en del og jeg tror faktisk ikke jeg kan gå feil med Beyerdynamic 770 32 Ohm da disse er lettdrevne og har en fin pris. Masse skryt får de også

Etter hvert kan det bli aktuelt med både amp og DAC. Jeg har tenkt på det tidligere for å si det sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kan gå feil med de nei. Funderer på å sjekke de ut selv faktisk da jeg vil ha noen lukkede som er lettdrevne nok til å fungere med mp3 spiller.

Skriv gjerne en kort tilbakemeldinger når du har fått noe i hus !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan på det aller varmeste anbefale Denon sine D2000. Utrolig god lyd til en fin pris. De er særdeles lettdrevne, og tåler usannsynlig mye juling. Vil anbefale deg å bruke en skikkelig signalkilde på dem, og helst et godt lydkort, for dette vil kun bidra til at man henter ut potensialet i klokkene (uansett hvilke).

Hvis du har en stasjonær pc, kan jeg på det varmeste anbefale ASUS sitt Xonar Essence STX rene stereokort med dedikert hodetelefonamp. Det låter svinbra, spesielt til prisen. Med dette kortet kan du også drive hodetelefoner opp i 600ohm uten noen problemer. Jeg har selv testet kortet opp mot Musical Fidelity sin X-Can V8 hodetelefonamp (m/innebygget DAC) og lydkortet lått rett og slett bedre. Her spiller dog smaken inn også.

ASUS:
    Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

Musical Fidelity X-Can V8:
    Musical Fidelity

Med Denon'ene vil du bli sittende å nyte hvilken som helst type musikk uanstrengt i mange mange timer. Det er faktisk vanskelig å legge dem til side når man først har begynt å lytte til dem. Lurer selv på å prøve D5000 etterhvert, men får se.

Kan forøvrig nevne at jeg har prøvd Beyerdynamic DT990 Pro og DT770 32ohm og AKG 601 og 701. Jeg har kun fått testet 701, DT990 Pro og D2000 hjemme på lydkort og X-can v8.

Sennheiser har jeg hørt mye bra om! Det eneste er vel at flesteparten av dere modeller er relativt tungdrevne. Har selv veldig lyst å teste HD 650.

Om du kun skal bruke laptop'en til å drive telefonene bør telefonene være lettdrevne. Strengt tatt trenger man vel heller ikke å bruke så mye penger på selve telefonene da.
    Alt i alt blir det jo en smakssak av hva du foretrekker, men ta deg en god lytt til de D2000'ene før du kjøper.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Tror ikke du kan gå feil med de nei. Funderer på å sjekke de ut selv faktisk da jeg vil ha noen lukkede som er lettdrevne nok til å fungere med mp3 spiller.

Skriv gjerne en kort tilbakemeldinger når du har fått noe i hus !
    DT770 32ohms fungerer flott på mp3-spillere. Har selv lyttet til disse på min nåværende Sony mp3-spiller (http://www.sony.no/product/nws-x-series/nwz-x1050), og det med meget godt resultat

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær obs på at Beyerdynamic'ene ikke tåler så veldig mye effekt. Så hvis man liker å guffe godt på vil jeg anbefale å prøve noen andre. Dog, for de fleste spiller de mer enn høyt nok

Edit: Dette kan jo være en rimelig måte å få drevet hodetelefonene bedre på (?)

ARGON HA1 Forforsterker - Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv har jeg grado sr125 som jeg er veldig fornøyd med, kan også absolutt anbefale den høyere modellen 225. stort sett vil jeg også anbefale eget lydkort til disse hvis du har bærbar pc. selv har jeg en acer aspire7720g med så bra innebygget lydkort at jeg ikke ser poenget med å kjøpe annet lydkort da det blir for dyrt iforhold til hvor mye bedre lyd jeg ville fått...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble stille her. Har trådstarter funnet seg noe?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD650 var da usannsynlig billig i linken i den første posten, 2500 kr. bare. Det er omtrent der prisen ligger utenlands også. Og butikken i linken har høye score på hardware.no sin nettbutikkoversikt. Løp å søp!

Denon derimot er kraftig overpriset her til lands.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ble stille her. Har trådstarter funnet seg noe?
    Hehe....Ikke enda desverre. Men kanskje under juletreet

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for Beyerdynamic DT770 Pro 32 Ohm

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Sennheiser HD650 var da usannsynlig billig i linken i den første posten, 2500 kr. bare. Det er omtrent der prisen ligger utenlands også. Og butikken i linken har høye score på hardware.no sin nettbutikkoversikt. Løp å søp!

Denon derimot er kraftig overpriset her til lands.
    Jeg var så heldig å få kjøpt mine HD650 for 2.449 fra CDON.no i februar i år - på tilbud. Har aldri sett lavere pris på dem her til lands - og heller ikke utenlands (inkl. frakt og MVA). Så Dustinhome-prisen er absolutt konkurransedyktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    Hehe....Ikke enda desverre. Men kanskje under juletreet

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for Beyerdynamic DT770 Pro 32 Ohm
    Ok!

Håper du blir fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på forsterker kan du jo titte litt på Beresford sin side. Der får du god DAC og hodetelefonforsterker med USB inngang til en billig penge.

Beresford Media & Electronics

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg selv skaffet meg Beyerdynamic DT 770 Pro 32ohm etter fristelser fra denne tråden.

Til trådstarter vil jeg si dette er en meget robust å solid hodetelefon, den fungerer nok ypperlig til pc og mp3 spillere, men du får bedre lyd utav dem med egen forsterker. Fonene heller ekstremt mot det basstunge. Jeg måtte skru EQ lankt ned på bassen, men nå fungerer det, å spesiellt til mye elektronisk musikk som jeg lytter til passer den feite lydsignaturen veldig bra.

2 dager før headsettet ankom var den nye dacapen min også på plass, Meier Audio Corda 3Move. Den driver disse med stålkontroll.

Sjekk ut diverse dac/amp`er ettervert så løfter du lyden enda noen hakk, men pass på så du ikke blir head-fi hekta.. du får nemlig ekstemt mye godlyd for lite penger vs vanlig stereokomponenter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Med tanke på forsterker kan du jo titte litt på Beresford sin side. Der får du god DAC og hodetelefonforsterker med USB inngang til en billig penge.

Beresford Media & Electronics

Ser veldig spennende ut

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •