Asus O!Play -Denne mediespilleren takler "alt" av formater. Billig er den og. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spillelister Musikk

Så det er ingen mulighet for å lage spillelister for musikk i det hele tatt? Om ikke må jeg velge en annen modell. Takker for tips om noen har noe i såfall

Newcomer finfyr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finfyr
    Er det ikke 995,- den alltid har kostet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Er det ikke 995,- den alltid har kostet?
    Det er ikke noe tilbud iallefall. Den koster vel det samme hos Komplett.
    Hvis du vil ha den billigere, så må du kjøpe den hos Amentio. Der koster den idag 799.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King Canute
    Det er ikke noe tilbud iallefall. Den koster vel det samme hos Komplett.
    Hvis du vil ha den billigere, så må du kjøpe den hos Amentio. Der koster den idag 799.
    Samme pris på DustinHome også, og jeg tror de har litt billigere frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om produsentene har planer om å lage en firmware slik at du kan lage spilleliste. regner med det bare er det som må til??

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er kommet en oppdatering av fw nå 1.17. Men kunne ikke se at det lå inne noe i den gaten.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner litt at det ikke er mulighet å legger mapper på nasen som favoritter, så jeg må inn på nasen og inn i videomappa hvergang. eller er det mulig å gjøre det? Og nei jeg har ikke lest bruksanvisningen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Eneste gangen jeg har blitt spurt om jeg vil lagre i favoritter er når jeg logger på NASen.
    Men har heller ikke lest bruksanvisningen.:?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Det er kommet en oppdatering av fw nå 1.17. Men kunne ikke se at det lå inne noe i den gaten.
    Det var jo et par hyggelige ting i lista over ny funksjonalitet her

1. Add BD iso file support
    2. Add Win7 network neighborhood connection support
    3. Improve HDMI compatibility to support SONY W5500 series
    4. Improve network connectivity
    5. Add FLAC ID3 support
    6. Add Ken Burns effect
    7. Add TimeJump function by using right/left key to skip part of the video. We provide 5/10/15/20/30 minutes options.
    8. Provide the flexibility for firmware downgrade
    9. Change Music Shuffle function. Will play the music under the folder when you press music shuffle button instead of playing all music files in the storage device.
    10. If upgrade is failed due to any unanticipated accidence happen such as incomplete firmware download or power failure, please re-install again.

BD-ISO er i hvert fall veldig hyggelig. Skal bli interessant å teste hvor godt dette funker når jeg kommer hjem i dag. TimeJump er også noe jeg har savnet veldig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    BD-ISO er i hvert fall veldig hyggelig. Skal bli interessant å teste hvor godt dette funker når jeg kommer hjem i dag. TimeJump er også noe jeg har savnet veldig.
    Dette merket jeg meg å.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sliter litt med noen av mine iso filer, den ene da låser hele Asus o!play seg, og jeg må ta av strømmen for å få den til å funke igjen.

Så jeg vet ikke om det er filen det er noe galt med. Den funker greit med daemon tools i windows iallefall.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre her om dagen at O!Play-en ikke spiller av DTS formatet. Har ikke sjekket selv enda. Så den spiller ikke alt.
    Joda, DTS støtter den, har testet med matroska formatet men ikke DVD. Skal testet når jeg kommer hjem fra jobb.
    Eneste gangen jeg har blitt spurt om jeg vil lagre i favoritter er når jeg logger på NASen.
    Men har heller ikke lest bruksanvisningen.
    Ja, en kjekk funksjon å slipp å logge inn på NAS'en hver gang ja!

@ King, de heter .iso ikke sant og ikke .img?

7. Add TimeJump function by using right/left key to skip part of the video. We provide 5/10/15/20/30 minutes options.

Dette har jeg ikke klart å få til enda, bare å trykke på pil bortover eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke GUI'et var mye å rope hurra for...særlig når en er vant til XBMC og Mediaportal...
    Noen som har funnet ut hvordan man lager snarveier når man bare bruker nettverksshare? Helt håpløst å måtte navigere seg inn i alle mappene hver gang en skal se eller høre noe.

Tommy

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Synes ikke GUI'et var mye å rope hurra for...særlig når en er vant til XBMC og Mediaportal...
    "Ikke rope hurra"? Det var da en svært forsiktig måte å si det på. GUIet fortjener å bli jaget av en sint forsamling med høygafler og fakler.

Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Noen som har funnet ut hvordan man lager snarveier når man bare bruker nettverksshare? Helt håpløst å måtte navigere seg inn i alle mappene hver gang en skal se eller høre noe.
    Du kan telnete til boksen og gjøre mye spennende direkte i den. Jeg er ganske sikker på at det skal gå an å lage faste linker til nettverkshares derfra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre her som sliter med at oppløsningen resetter seg tilbake til 480p? Utrolig irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ikke rope hurra"? Det var da en svært forsiktig måte å si det på. GUIet fortjener å bli jaget av en sint forsamling med høygafler og fakler.
    Ja, det er vel et mer passende utsagn, hehe. Det var trøstesløse greier, huff og huff.
    Drømmen hadde vel vært om de klarte å porte XBMC til denne...men det skal vel godt gjøres.

Du kan telnete til boksen og gjøre mye spennende direkte i den. Jeg er ganske sikker på at det skal gå an å lage faste linker til nettverkshares derfra.
    Jeg så noen oppskrifter på Asus forum på dette, hadde håpet at det fantes en lettere vei. Men det får prøves inntil det kommer en bedre løsning.

MVH

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    @ King, de heter .iso ikke sant og ikke .img?
    [I]
    Jada de heter .iso

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Er det boksen, nettverket eller brukeren som har feilen.

Har nå prøvd å rippe BD filmen 300(i ts format), den ligger på min NETGEAR NV+. Når jeg skal se den med O!Play-en får jeg "FATAL FEIL" og "INVALID FILE".
    For å teste brukte jeg VLC på PCen og spilte den av fra NV+, og den funket bra. Må jo gjennom samme nettverk for å spille den der å.

Er det noen flere som har prøvd BD? Det står jo at den tar TS filer. Og den skal jo takle 1080P.ops:

EDIT:Eller klarer VLC og spille filen selv om jeg har tatt noen valg ved rippingen som O!Play-en ikke tåler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rippet et par BD-filmer til iso, og det funker litt halvveis. Først og fremst, så hikker avspillingen veldig. Sannsynligvis har den for lite buffer, samtidig som nettet mitt ikke klarer å levere data fort nok. Om det er noe feil med nettet mitt, eller om det er nettverkskontrolleren i OPlayen sin skyld, tør jeg ikke si noe om.

Den støtter heller ikke menyer, så det virker som den finner den lengste tittelen på disken, og spiller denne. Kapitler virker heller ikke, så hvis du klikker på "neste kapittel"-knappen, så går du videre til neste fil i katalogen i stedet. Ingen kjempekrise noen av delene, men litt kjedelig, selvfølgelig.

Men lydformatene er det verre med. Boksen klarer ikke spille av TrueHD eller DTS-HD MA. Selv ikke om audio-output er stilt til HDMI RAW. O!Play hopper rett og slett over lydsporene som ikke er vanlig DTS, LPCM eller Dolby Digital.

Alt i alt vil jeg si at BD-støtten foreløpig er på et beta-stadie, og at vi bare får håpe at det blir bedre ved fremtidige firmware-oppdateringer.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •