Asus O!Play -Denne mediespilleren takler "alt" av formater. Billig er den og. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt er vel ikke rosenrødt for popcorn hour eller, har vel vært endel klager der oxo. Brukerkommentarene på komplett.no er ihvertfall ikke lystig lesning.

Komplett.no - Popcorn Hour A-110, HDMI 1.3,

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basip
    Leste igjennom den testen der, ser ut som de to tingene de peker på er ting som vil bli rettet i en FW update. At det ikke går an å streame fra en Windows maskin er jo en ganske horribel feil, men det virket som alt virket fint for DinSide.no som også har testet denne? Den andre feilen gjelder bare for dem som ikke har Full-HD ser det ut som.

Selv tenker jeg å streame fra en Windows Home Server, spent på hvordan det kommer til å gå.
    Da har jeg fått Asus`en i hus. Og selvfølgelig er der bare tull at det ikke går an å streame med en Vista-maskin.
    Litt teit at man må skrive inn Net-id og passord når man ikke har lagt slike på pc`en. Iallefall er det bare å fylle inn "shared" på disse. Dette må bare gjøres en gang.

Har prøvd mange forskjellige format, alt funker bra hittil.
    Bare å pøse på med spm om noen lurer på noe før ett evt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en slik selv. Hvor fikk du den fra? Fant ikke at de var på lager noe sted, hvor handlet dur... Kan man lage snarvei til undermapper som ligger "et stykke unna" som eks og "hoppe" rett i mappen "film", feks. c:\mappe\mappe2\mappe3\mappe4\film

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at det står noe om "my Shortcuts" ja, skal prøve dette ikveld. Ble kjøpt på Komplett. Den første "ladningen" ble utsolgt før den kom på lager. Selger de ut det antallet de bestiller vil det jo virke som om den ikke kommer på lager,siden disse blir sendt ut fortløpende.

Ellers kan jeg tilføye at fjernkontrollen er litt tvilsom, du må må peke rett på mottakeren for at den skal virke.

Newcomer finfyr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha meg en slik selv, men ser at de nå er utsolgt hos alle... Om ikke noen vet av en liten webshop som enda kan ha de på lager?

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Da har jeg fått Asus`en i hus. Og selvfølgelig er der bare tull at det ikke går an å streame med en Vista-maskin.
    Litt teit at man må skrive inn Net-id og passord når man ikke har lagt slike på pc`en. Iallefall er det bare å fylle inn "shared" på disse. Dette må bare gjøres en gang.

Har prøvd mange forskjellige format, alt funker bra hittil.
    Bare å pøse på med spm om noen lurer på noe før ett evt kjøp
    Hei, jeg har problemer med å finne to av pc'ene som er på nettverket, hva mener du med å fylle in "shared" ?

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Hei, jeg har problemer med å finne to av pc'ene som er på nettverket, hva mener du med å fylle in "shared" ?
    Når du finner de to pc`ene på nettverket vil o-playeren spørre etter Network-id og passord. Om du ikke fyller inn noe her vil du ikke klare å logge på pc`en. Da fyller du bare inn "shared" . Dette på Vista x64.

Det at du ikke finner pc `ene på nettverket blir et annet spm, men den feilen ligger mest sannsynlig ikke hos o-playeren.

Ellers kan du sjekke ut forumet hos Asus, står endel relevant der
    ASUSTeK Computer Inc.-Forum-

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Når du finner de to pc`ene på nettverket vil o-playeren spørre etter Network-id og passord. Om du ikke fyller inn noe her vil du ikke klare å logge på pc`en. Da fyller du bare inn "shared" . Dette på Vista x64.

Det at du ikke finner pc `ene på nettverket blir et annet spm, men den feilen ligger mest sannsynlig ikke hos o-playeren.

Ellers kan du sjekke ut forumet hos Asus, står endel relevant der
    ASUSTeK Computer Inc.-Forum-
    Takk for infoen, skal teste litt mer ikveld 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har nettopp bestilt en O!play for å forhåpentligvis spille av 1080P smertefritt. Men til det jeg lurer på, skal kjøpe en ekstern harddisk til å lagre filmene på, burde jeg velge en harddisk med støtte for eSata? Har lest at denne standaren støtter høyere overføringshastighet en vanlig usb2.0 og har ikke lyst til å sitte med en evt flaskehals når jeg får O!play'en min :-?

Noen gode tips eller erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianpian
    Hei har nettopp bestilt en O!play for å forhåpentligvis spille av 1080P smertefritt. Men til det jeg lurer på, skal kjøpe en ekstern harddisk til å lagre filmene på, burde jeg velge en harddisk med støtte for eSata? Har lest at denne standaren støtter høyere overføringshastighet en vanlig usb2.0 og har ikke lyst til å sitte med en evt flaskehals når jeg får O!play'en min :-?

Kjøp deg en NAS isteden for (kun) en harddisk. Koster litt mer, men du får jo flere nyttige funksjoner med på kjøpet. Dedikert bittorrentklient, squeezeboxserver, ftp-server, etc. Du slipper å ha på en PC hele tiden. Vær oppmerksom på at mange av NAS'ene kjører en form for linux under et begrenset brukergrensegrensesnitt, så litt ekstra datakyndighet kan være nyttig. Sjekk f.eks denne QNAP Systems, Inc. ( TS-119 Turbo NAS ) - Quality Network Appliance Provider

Selv har jeg en tidligere utgave av denne og er veldig fornøyd. Husk at harddisk ikke følger med.

Også har du jo windows server programvare du kan bruke isteden, hvis linux blir litt for mye kåling (vet ikke om du kan kjøre det på denne), men det koster jo litt ekstra kroner.

L.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eSata er fordelaktig (3 Gbps), men jeg tror ikke du vil oppleve en ordinær ekstern HDD med USB 2 (480Mbps) som flaskehals når det gjelder lesehastighet.

Denne er jo ikke værst mtp på prisen. Nokså lik i pris de som kun har USB 2, denne støtter begge deler. Finnes også også i 500 GB til ca 700 kr, men man får langt mer for penge med 1TB utgaven.

Sitat Opprinnelig postet av Dr. Gonzo
    Kjøp deg en NAS isteden for (kun) en harddisk. Koster litt mer, men du får jo flere nyttige funksjoner med på kjøpet. Dedikert bittorrentklient, squeezeboxserver, ftp-server, etc. Du slipper å ha på en PC hele tiden. Vær oppmerksom på at mange av NAS'ene kjører en form for linux under et begrenset brukergrensegrensesnitt, så litt ekstra datakyndighet kan være nyttig. Sjekk f.eks denne QNAP Systems, Inc. ( TS-119 Turbo NAS ) - Quality Network Appliance Provider
    Selv har jeg en tidligere utgave av denne og er veldig fornøyd. Husk at harddisk ikke følger med.
    Også har du jo windows server programvare du kan bruke isteden, hvis linux blir litt for mye kåling (vet ikke om du kan kjøre det på denne), men det koster jo litt ekstra kroner.
    L.

2000kr for kabinett + penger for HDD? Er ikke det da like greit å koble en ekstern HDD til (den trådløse) routern dersom den har støtte for dette? Dersom man ikke vil koble den rett på Asusen altså.

Man trenger jo ikke ha PC på om man kobler den eksterne HDDen til Asusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    2000kr for kabinett + penger for HDD? Er ikke det da like greit å koble en ekstern HDD til (den trådløse) routern dersom den har støtte for dette? Dersom man ikke vil koble den rett på Asusen altså.

Man trenger jo ikke ha PC på om man kobler den eksterne HDDen til Asusen.

Du har seff helt rett i dette. Trenger man ingen server, så ikke kjøp det. Det er kun nyttig hvis man er interessert i de ekstra funksjonene som de jeg nevnte. Jeg burde kanskje vektlagt det bedre.
    Nevnte det kun fordi jeg kjøpte meg en ny ekstern hardisk for en tid tilbake, for så å oppdage at en NAS ikke er altfor dyrt. Dermed kjøpte jeg det også. Hadde jeg visst det før jeg anskaffet harddisken, hadde jeg nemlig ikke kjøpt den. Er nemlig veldig fornøyd med NAS'en.
    :-)
    L.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips, men var nok ikke ute etter en qnap-server i denne omgang.
    Skal i hovedsak benyttes til mkv og h.264+noe flac avspilling ettersom pcen min har for dårlig prosessor til å få spilt av 1080P smertefritt via ps3 mediaserver.
    Såvidt jeg har skjønt trenger man bare O!play'en og en ekstern harddisk så vil dette fungere, og jeg slipper å knote enda mer med ps3ms uten tilfredsstillende resultat?:-D

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips, men var nok ikke ute etter en qnap-server i denne omgang.
    Skal i hovedsak benyttes til mkv og h.264+noe flac avspilling ettersom pcen min har for dårlig prosessor til å få spilt av 1080P smertefritt via ps3 mediaserver.
    Såvidt jeg har skjønt trenger man bare O!play'en og en ekstern harddisk så vil dette fungere, og jeg slipper å knote enda mer med ps3ms uten tilfredsstillende resultat?:-D
    Hvorfor kobler du ikke bare o-playeren til pc`en over nettverket. Asus tar seg jo av all dekoding. Må jo seff ha pc`en på hele tiden da. Med o-playeren trenger du jo ikke styre med "ps3 mediaserver" o.l.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da har jeg mottatt en slik en, koblet til ledninger, slo på boksen og et par enkle valg senere hadde jeg funnet min NETGEAR NV+ og satte på film som lå der.

Enkel og grei installasjon, enkle menyer og forholdsvis kjapp respons. Ikke satt den på noen stor test enda men den funket på det jeg hadde liggende.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv brukt O!Play et par uker nå og er så langt superfornøyd. Måtte riktignok konfigurere noen filer for å få den til å passe i mitt nett. Brukte telnet inn på boksen og da har en plutselig full kontroll over konfigen, og det å få den til å fungere med Vista, 7 eller server 2008 går helt fint.

Har ennå til gode å finne en mediafil den ikke spiller.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oxo kommet en firmware-update som fikser noe tull med subtitles i .mkv-filer. I tillegg har det kommet noen nye funksjoner og innhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xoop
    Har ennå til gode å finne en mediafil den ikke spiller.
    Hva med Blu-ray og HD DVD isoer?

Klarer den forresten å bruke kapitler i mkv-filer? Hvis du ikke er sikker på om du har en mkv-fil med kapitler, så kan du lage en selv med MakeMKV. Dette programmet kan rippe både fra DVD og Blu-ray (og også enkelte HD DVDer), og det tar vare på kapitlene fra plata.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hva med Blu-ray og HD DVD isoer?

Klarer den forresten å bruke kapitler i mkv-filer? Hvis du ikke er sikker på om du har en mkv-fil med kapitler, så kan du lage en selv med MakeMKV. Dette programmet kan rippe både fra DVD og Blu-ray (og også enkelte HD DVDer), og det tar vare på kapitlene fra plata.
    Ja, den klarer kapitler i .mkv. Ikke prøvd bluray-iso, men den leser ihvertfall .m2ts i en blu-ray mappe-struktur.Skal visstnok være begrenset blu-ray-iso støtte med nyeste firmware. Fungerer visstnok slik at den finner den største m2ts-fila og spiller av denne, uten å kjøre menyer og sånne ting. Men det virker også som at iso-en må ha fått fjernet "rusk" (copy-protections) med feks AnyDvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har idag en WD HD TV som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Jeg har aldri hatt problemer med å spille noen filer og alt er egentlig superbra.'

MEN....

Jeg la inn uoffisiell firmware for å bruke kablet nettverk, dette fungerer helt ok, hvis man ser bort fra at spilleren virker ustabil og at den ikke alltid vil boote riktig. Noen ganger må jeg trekke ut ledning flere ganger for at den skal boote config riktig, share skal mountes og usb skal fungere optimalt.

Jeg visste selvfølgelig at denne boksen ikke hadde mulighet (offisielt) for nettverk, men min late personlighet (som også elsker nye duppeditter) tok overhånd da det fort ble litt tungvindt å kopiere over filer fra pc til usb-penn eller harddisk.

Så nå har jeg vel egentlig bestemt meg for å kjøpe denne beryktede Asus'en, med mindre det er noen som klarer å snakke meg bort fra dette? Kriteriene for at valget nå falt akkurat på denne er fordi den har innebygget nettverkskort, den er billig og den skal spille av minst like mye som WD'en. Og NEI, jeg har ikke lyst på WD TV Live, det er så og si den samme boksen som jeg har idag, og som sagt, så elsker jeg NYE duppeditter. Jeg vil prøve noe nytt...

Det er EN ting jeg lurer på. For filmer i full hd over windows share fungerer ikke optimalt på WD'en. Takler Asus'en dette bedre? Eller må man også der, ty til NFS? Og er det av/på knapp på Asus'en? WD'en blir knallvarm av å stå i standby og har ikke av/på knapp, kun mulighet for å trekke ut strømkabelen.

Takker for alle innspill :wink:

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •